فیلم روزی روزگاری در آناتولی و پرسه در شب

فیلم روزی روزگاری در آناتولی یک درام براساس تجربه واقعی یکی از نویسندگان فیلمنامه است.

این فیلم به کارگردانی نوری بیگله جیان از ترکیه است. همچنین فیلم روزی روزگاری در آناتولی محصول 2011 است که فیلمنامه آن توسط بیگه جیان با همکاری دو نویسنده دیگر نوشته شده‌است. این فیلم برنده جایزه بزرگ هیئت داوران جشنواره فیلم کن 2011 شد علاوه برآن به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان جایزه اسکار 2011 معرفی شد.

«روزی روزگاری در آناتولی» که در سال 2011 برنده جایزه بزرگ هیئت داوران جشنواره کن شد، 150 دقیقه است و داستان آن به آرامی و به صورت اریب پیش می‌رود. فیلم روزی روزگاری در آناتولی در مورد چگونگی آشکار شدن حقایق غم انگیز در طول روند کند انجام یک کار است. کارگردان ترک، نوری بیلگه جیلان، کاری می‌کند تا ما تا با شخصیت‌هایش زندگی‌کنیم.

داستان فیلم روزی روزگاری در آناتولی

دو ساعت اول در شب در دشتی وسیع در آناتولی اتفاق می‌افتد که نوری سبز در زیر ماه موج می‌زند. از ارتفاع زیاد، سه مجموعه چراغ را می‌بینیم که به یک جاده خالی روشن می‌شوند. در یک مزرعه پر پیچ و خم چهره‌هایی از دور پیدا می شوند که به سمت ماشین‌ها می‌روند. در عکس‌های نزدیک‌تر، متوجه می‌شویم که مردان در جستجوی جسد هستند. این خودروها حاوی یک رئیس پلیس، یک دادستان، یک پزشک، یک راننده، دو مظنون و مردی با لپ تاپ است که شواهد را ثبت می‌کند.

این جستجو تا قبل از سپیده پایان نمی‌گیرد. مظنون اول در فیلم روزی روزگاری در آناتولی قبلاً اعتراف نامه ای را امضا کرده است، اما محل دفن جسد را به خاطر نمی‌آورد زیرا در آن زمان مست بود. مظنون دوم به نظر می‌رسد قادر به یادآوری چیزی نیست. همه مردان روستاهای محلی را می‌شناسند اما منظور اولین مظنون از “درخت گرد” چیست؟

کشف در ملودرام

ما در فیلم روزی روزگاری در آناتولی به سمت یک ضد معجزه وحشتناک می‌رویم، زیرا کشفی در مورد قربانی رخ می‌دهد که باید در مورد میزان افشای آن تصمیم گرفت. همچنین شاهد رها شدن بی‌گناهی جمال و از دست رفتن آن ویژگی ظریف و پسرانه هستیم که پلیس‌ها را در طول شب سرگرم کرده بود.

جیلان به سفر تالیفی بسیار شخصی و عمیق خود ادامه می‌دهد و با این اثر مهارت بالای خود را در نویسندگی و صحنه پردازی نشان می‌دهد او در این فیلم تسلط خود را به نمایش می‌گذارد. نوری بیگله جیان با دو فیلم اولیه خود، دوردست (2002) و آب و هوا (2006) خود را یک فیلمساز فوق العاده نشان داده است. اما روزی روزگاری در آناتولی بزرگترین اثر او تا کنون است.

مطالب سینمایی را در سایت پوفیلمو دنبال کنید.

درباره‌ی horie

همچنین ببینید

فیلم برادران لیلا

معرفی و بررسی فیلم سینمایی برادران لیلا در سایت پوفیلمو

فیلم برادران لیلا داستان فرو افتادن خانواده‌ای آسوده‌خاطر را روایت می‌کند. در این خانواده‌ی رو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *