چند روغن صنعتی برتر در لودرها

لودرها از جمله ماشین‌آلات سنگین راه‌سازی محسوب می‌شوند. برای محافظت از قطعات مختلف در سیستم لودر باید از روانکار مناسب در بخش‌های مختلف آن‌ها استفاده کرد تا در مقابل سایش، اثرات محیطی و مشکلات ناشی از آن حفاظت شوند. کسانی که از لودرها استفاده می‌کنند، می‌دانند که استفاده دائمی از آن‌ها نیازمند استفاده منظم از بهترین گریس‌ها و روغن‌ها است. درست مانند ماشین‌آلات صنعتی، طراحی و تولید روانکار صنعتی هم به‌طور مداوم در حال تکامل است.

در این مطلب نمونه‌های گریس و روغن‌های صنعتی که برای استفاده در لودر مناسب‌اند، آورده شده است.

روانکارهای مناسب برای استفاده در قطعات لودر

طیف گسترده محصولات روانکار صنعتی، کاربردهای صنعتی مانند چرخ‌دنده‌ها، کمپرسورها، توربین‌ها، بلبرینگ‌های ژورنال، هیدرولیک، دوک‌ها و غیره را برآورده می‌کند. انواع روغن صنعتی که در لودرها استفاده می‌شود، عمدتاً شامل روغن موتور، روغن موتور دیزلی، روغن مبدل گشتاور/روغن گیربکس (روغن انتقال هیدرولیک)، روغن محور محرک، روغن هیدرولیک مورد استفاده در سیستم‌های هیدرولیک و گریس مورد استفاده در پین‌های لولا است. همان‌طور که گفته شد، استفاده از این روغن‌ها برای حفظ عملکرد طبیعی سیستم، کاهش سایش و افزایش عمر دستگاه ضروری است.

 

در ادامه متن، انواع روغن و گریس پرکاربرد در لودرها را معرفی می‌کنیم، با ما همراه باشید:

در این قسمت هم می‌توانید  لیست برندهای پرفروش روانکار(روغن ایرانول، پارس، بهران) مطابق با نظرات مصرف‌کنندگان در سال 1401  را ببینید.

 

روغن‌های پرکاربرد در لودرها

روغن‌های صنعتی که در انواع ماشین‌آلات راه‌سازی و به ویژه لودرها کاربرد دارد، به شرح زیر است:

روغن‌های پرکاربرد در لودرها

1.     روغن موتور

لودرها معمولاً برای حفظ کارایی خود و همچنین برای ارائه عملکرد مناسب، همواره به روغن‌کاری مناسب در قطعات خود نیاز دارند. یکی از روانکارهای مورد نیاز در لودر، روغن موتور اصلی و دیزلی مناسب است که باید به درستی انتخاب شود تا طبق نیاز دستگاه مورد استفاده قرار گیرد. انتخاب و استفاده از این روغن‌ها برای حفظ عملیات بهینه سیستم، کم شدن میزان سایش و افزایش عمر سیستم بسیار مهم است.

2.     روغن واسکازین

از دیگر روانکارهای مورد نیاز در لودرها، روغن واسکازین است که باید در قطعاً مورد نیاز استفاده شود. نکته مورد توجه در مورد این روغن‌ها این است که باید به موقع تعویض شود. این مایع که باعث روانکاری دنده‌ها و چرخ‌دنده‌های داخلی قطعات مکانیکی در لودر می‌شود، برای جعبه‌دنده‌های دستی و دیفرانسیل تولید می‌شود.

از نمونه‌های روغن واسکازین مورد استفاده در لودرها، می‌توان روغن بهران سمند (ویژه و غیر ویژه) را نام برد.

3.     روغن هیدرولیک

روغن هیدرولیک مایعی است که در ماشین‌آلات هیدرولیکی وظیفه انتقال قدرت دارد. از تجهیزاتی که در آن‌ها از روغن هیدرولیک استفاده می‌شود، می‌توان ماشین‌آلات راه‌سازی مانند بیل مکانیکی، انواع لودر را نام برد. این روغن در ترمزهای هیدرولیکی، سیستم فرمان و همچنین سیستم انتقال قدرت این دستگاه‌ها کاربرد دارد.

لودرها در هنگام انجام عملیات، گرمای زیادی تولید می‌کنند و اگر این گرما به روش صحیح از قطعات خارج نشود، در طول زمان باعث خرابی کاسه‌نمد و قطعات داخلی سیستم می‌شود.

 

گریس‌های مورد استفاده در لودرها

گریس‌های مورد استفاده در لودرها

گریس، یک ماده روان‌کننده غلیظ و روغنی است که از روغن مشتق شده از نفت یا روغن مصنوعی تشکیل شده است. انواع گریس مورد استفاده در لودرها عبارت‌اند از:

گریس معمولی: گریس پارس شاسی، گریس بهران لعل.

گریس نسوز: گریس پارس ماهان 1، 2 و 3، گریدهای گریس بهران یاقوت، گریس‌های بهران یاقوت EP.

1.     گریس پارس شاسی

این گریس حداکثر دمای 60+ درجه سانتی‌گراد را به خوبی ساپورت کرده و عملکرد عالی لودر را تأمین می‌کند.

2.     انواع گریس بهران یاقوت

گریس‌های بهران یاقوت با گریدهای مختلف، در انواع لودر استفاده می‌شوند و به منظور ایجاد تسهیل در حرکت، از راه انتقال قدرت در قابل استفاده هستند. این روانکارها در بازه دمایی وسیع 20- تا 120 درجه سانتی‌گراد بسیار بهینه عمل می‌کنند.

3.     گریس‌های بهران یاقوت EP

این روانکارهای بهران نیز در گستره دمایی 20- تا 120 درجه سانتی‌گراد، در قطعات لودر کارکرد بهینه دارند و در گرمای تولید شده در قطعات آن را کنترل کنند. این گریس‌های چند کاره برای استفاده در دنده و با ترکیبی از پایه صابون کمپلکس لیتیم و مواد افزودنی با الیاف کوتاه تولید می‌شوند، برای روانکاری یاتاقان این ماشین‌آلات در شرایط سخت و همچنین آب‌بندی پمپ‌ها کاربرد دارند.

درباره‌ی Piccolo

همچنین ببینید

چراغ استخری چیست ؟

چراغ استخر وسیله ای است که بسته به نوع نوری که انتخاب می کنید، برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *