دستگاه کوتر برای برداشتن خال، مزایا و معایب استفاده از این دستگاه

دستگاه کوتر چیست ؟

یکی از روش های برداشتن خال استفاده از دستگاه کوتر می‌باشد. شایع ترین ضایعه پوستی، خال است که به صورت دسته‌ای از سلول های رنگدانه دار بوده و به صورت نقطه های کوچک و تیره در پوست ظاهر می‌شود. خال ها به دو صورت هستند، خال های گوشتی و خال هایی که روی سطح پوست هستند.

برای دریافت قیمت روز الکتروکوتر می توانید از لینک زیر استفاده فرمایید.

قیمت کوتر

با توجه به استحکام و تفاوت در بافت خال روش های مختلفی برای برداشتن آن وجود دارد. گاهی خال ها جنبه ارثی دارند و عوامل دیگری مثل : سن بلوغ و قرار گرفتن در معرض آفتاب آنها را بیشتر می‌کند. استفاده از دستگاه کوتر هزینه زیادی دارد. امروزه دستگاه کوتر، جزء بهترین روش ها در کلینیک های پزشکی برای برداشتن خال هستند. این دستگاه در موارد مختلفی استفاده می‌شود که برداشتن خال یکی از آنها می‌باشد. برداشتن خال های گوشتی و سطحی به کمک این دستگاه امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید » کوتر رادیو فرکانسی یا الکتروسرجری

روش های مختلف خال برداری :

در خال برداری توجه به نکاتی مثل : بزرگ و کوچک بودن خال، سن بیمار، عمق خال، رنگ و محل خال بسیار مهم است. خال برداری از طریق روش های زیر امکان پذیر است :

1 _ استفاده از کوتر : استفاده از این دستگاه برای برداشتن خال یک روش قدیمی است که طی آن سلول و بافت خال سوخته می‌شود و از بین می‌رود.

2 _ خارج کردن کامل تراشه : در این روش یعنی روش جراحی از بیهوشی موضعی استفاده می‌شود و به کمک چاقوی جراحی تیز سطح خال برش داده می‌شود و جراح آن را با سطح پوست مساوی می‌کند.

3 _ جراحی برشی : جراح با یک برش به طور کامل خال را برمی‌دارد و آن را بخیه می‌کند. از این روش برای برداشتن خال های پوستی که صاف هستند یا بدخیم می‌باشند، استفاده می‌شود.

برداشت خال به روش برشی

نمونه های دیگری از روش های برداشتن خال :

1 _ روش بیوپسی پانچ : به کمک یک دستگاه مخصوص، به شکل مکعبی خال را برداشته و پوست را پانچ می‌کنند. از این روش برای حذف خال های کوچک استفاده می‌شود.

2 _ جراحی کرایو : در این روش به کمک دستگاه های مخصوصی گاز اکسید نیتروژن روی سطح پوست زده می‌شود تا با این روش خون رسانی به سلول های خال متوقف شود و خال برداری انجام می‌شود.

3 _ جراحی با لیزر : امروزه استفاده از لیزر برای برداشتن خال یک روش مناسب و خوب محسوب می‌شود. با لیزر عمق آسیب بافتی دقیقا معلوم می‌شود. از این روش برای برداشتن خال های مسطح و خال های ریشه دار استفاده می‌شود.

مزایا و معایب استفاده از دستگاه کوتر :

این دستگاه مانند دستگاه های الکتریکی معایب و مزایایی دارد. اما می‌توان با خیالی راحت از این دستگاه استفاده کرد و به نتایج دلخواهی رسید. از جمله مزایای دستگاه کوتر برای برداشتن خال عبارتند از :

  • بهترین مزیت این دستگاه بی خطر بودن آن است، اگر برای برداشتن خال از آن استفاده شود 99% بی خطر است و جای هیچ گونه نگرانی نیست.
  • مزیت دیگر این دستگاه برای برداشتن خال سرعت آن می‌باشد. اکثر خال ها برای سوزاندن نیاز به یک جلسه دارند و وقت زیادی را نمی‌گیرند.
  • نسبت به سایر دستگاه های دیگر هزینه مناسب تری دارند.

معایب :

تنها عیبی که این دستگاه دارد، در ناحیه‌ای که قرار است خال برداشته شود درد ایجاد می‌شود. که البته با روش های بی حسی این درد کمتر می‌شود.

هزینه برداشت خال با کوتر :

در دستگاه کوتر خونریزی و اسکار بسیار کم دیده می‌شود. هزینه برداشت خال به عوامل زیر بستگی دارد :

  • نوع و تعداد خال : خال های زیاد و پراکنده به دلیل اینکه باید تک تک سوزانده شوند، هزینه بیشتری دارند. در جلسه مشاوره نوع خال و خوش خیم بودن آن بررسی می‌شود. خال های معمولی دارای لبه مشخص و رنگ قرمز تا قهوه‌ای می‌باشند در حالی که خال های سرطانی حالت عادی نداشته و ترشح و خارش دارند.
  • تعدا جلسات برداشت خال : در استفاده از این دستگاه در طی یک جلسه نتیجه دلخواه به دست می‌آید و احتیاجی به جلسات بعدی نیست.
  • کلینیک، پزشک و تجربه درمان : تجربه پزشک در این زمینه بسیار مهم است چرا که اگر درمان به خوبی صورت نگیرد، روش کوتر که بدون اسکار است، ممکن است باعث سوختگی شود. دستگاه های کوتر جدید عوارض کمتری دارند. البته باید در انتخاب پزشک هم دقت شود.

چند نکته برای برداشتن خال :

  • خال هایی که دچار تغییراتی مانند تغییر رنگ خال، التهاب و خونریزی می‌شوند، حتما باید تحت نظر پزشک و همچنین انجام آزمایش اقدام به برداشت آن شود.
  • با انجام آزمایش تکه برداری می‌توان از بدخیم یا خوش خیم بودن خال آگاه شد، بنابراین بهتر است خال های بدخیم برداشته شوند.
  • برای برداشت خال چه برای طبی و چه برای زیبایی باید آزمایش پاتولوژی روی خال انجام شود.
  • بیشتر خال های پوستی خوش خیم می‌باشند و خطر ابتلا به سرطان در آنها بسیار کم است.
  • اگر بعد از برداشت خال مجددا خال عود کند لازم است که حتما به پزشک مراجعه شود.
  • اسکار بعد از این عمل بستگی به نوع ترمیم پوست بیمار و مهارت پزشک دارد.
  • روش هایی مثل : درم ابریژن، لیزر و لایه برداری باعث حذف کامل خال های بزرگ نمی‌شود ولی از لحاظ ظاهری وضعیت بهتری را ایجاد می‌کند اما این وضعیت موقتی بوده و حتی خطر ابتلا به سرطان پوست را کم نمی‌کند.

مراقبت های بعد از برداشتن خال با دستگاه کوتر :

  • لازم است که برای برداشتن خال حتما به پزشک با تجربه و ماهر مراجعه شود.
  • بخیه های روی صورت بعد از 4 تا 7 روز قابل کشیدن می‌باشد.
  • بعضی از افراد بر این باورند که زخم ناشی از برداشتن خال اگر در معرض هوا باشد زودتر خوب می‌شود اما این فرضیه کاملا رد شده و باید برای بهبودی سریع زخم پانسمان شود و از پماد های آنتی بیوتیک استفاده شود.
  • بعد از برداشتن خال باید از کرم ترمیم کننده استفاده شود.
  • زخم باید روزی 1 تا 2 بار با آب یا هیدروژن پراکساید تمیز شده و بعد دوباره پانسمان شود.

 

برای خرید و دریافت قیمت دستگاه دکترپن می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

خرید دستگاه میکرونیدلینگ خانگی

درباره‌ی فاطمه عامری

همچنین ببینید

چند روغن صنعتی برتر در لودرها

چند روغن صنعتی برتر در لودرها

لودرها از جمله ماشین‌آلات سنگین راه‌سازی محسوب می‌شوند. برای محافظت از قطعات مختلف در سیستم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *