بررسی انیمیشن رامبل

پارامونت با انیمیشن رامبل در تلاش برای ورود به بازار انیمیشن‌ها است. پارامونت بغیر از اقتباس‌های سینمایی باب اسفنجی موفقیت‌های چندانی نداشته است. داستان درباره شهری است که ورزشگاه بزرگی برای نبرد هیولاها دارد. در واقع این بخشی از تاریخچه شهر است.

انیمیشن رامبل

قهرمان جدید درست در روز پیروزی به مردم شهر خیانت می‌کند؛ یک دختر و هیولا می‌خواهند مسیرشان را از راهی که پدرانشان رفته‌اند، جدا کنند.

رامبل برای گروه سنی کودکان 

انیمیشن رامبل از معدود انیمیشن‌های ورزشی است که دیده شده البته اگر ماشین‌ها را فاکتور بگیریم. پس می‌توان گفت رامبل به نوبه خود اولین نمونه موفق در این سبک و سیاق است.

رامبل در واقع قدرت خانواده و تغییر مسیر این قدرت را نشان می‌دهد پس گزینه خوبی برای گروه خانواده نیز هست. روایت‌ رامبل تاحدودی از کلیشه‌ها پیروی می‌کند که این یکی از ضعفه‌های این انیمیشن است. شخصیت‌های اصلی در ابتدای فیلم شکست می‌خورند، مخاطب گمان می‌برد همه چیز تمام شده اما نه پایان در ادامه اتفاق می‌افتد و آن چیز دیگری است. در نهایت مانند تمام کلیشه‌ها شخصیت بدجنس داستان با شکست مواجه می‌شود.

کاراکتر اصلی رامبل معمولا در حال شکست خوردن بوده تا جایی که به شکلی عجیب و غریب‌الوقوع پیروز می‌شود تا آن زمان کسی شخصیت او را جدی نمی‌گرفته است.

این هیولا به طوری متفاوت قرار است به قهرمان جدید شهر بدل شود، اما مسیری که انیمیشن برای رسیدن به این قهرمانی طی می‌کند چندان چشمگیر و گیرا نیست.

طراحی هیولاها 

رامبل به صورتی کاملا قابل پیش‌بینی پیش می‌رود، در ادامه روند آن اتفاق تکان‌دهنده‌ای پیش نمی‌آید. هدف انیمیشن ایجاد سرگرمی برای کودکان بوده پس حتما به آن دست یافته است زیرا مسیر چندان شگفتی را طی نکرده و حرف خاصی هم برای زدن ندارد.

اما بخش طنز و کمدی این انیمیشن بهتر دیده می‌شود پس منطقی است که به مذاق بچه‌ها خوش بنشیند. میزان یک انیمیشن هیولایی صرفا با اکشن و خنده درهم آمیخته مشخص نمی‌شود اما این خشونت آمیخته با خنده موجب جذابیت برای بچه‌ها شده است.

صحنه‌های خشونت آمیز رامبل با موسیقی شاد همراه است. البته تاحدودی جنگ‌ها و نبردهای هیولاها از جذابیت برخوردار است. البته انیمیشن رامبل می‌توانست در صحنه نبرد موفق‌تر ظاهر شود اما از توان این صحنه‌ها برای بالابردن جذابیت انیمیشن استفاده نکرد.

کاراکترهای رامبل

مسابقه کشتی

با این همه می‌توان گفت رامبل انیمیشن چندان ماندگاری در ذهن نیست. ویل آرنت در نقش استیو هیولای اصلی فیلم است، او در گذشته صداگذار نقش بوجک هورسمن بوده است، و به همین خاطر صدای این دو کاراکتر به هم نزدیک است. تری کروس نیز در نقش منفی در این فیلم صداگذاری کرده است. سازندگان در پی این بوده‌اند که با شباهت بین صدای این کاراکترها با کاراکترهای موفق روز یادآوری ضمنی یا این‌همانی در ناخوداگاه ذهن خواننده ایجاد کنند. صداپیشگان در این انیمیشن متوسط کار کرده‌اند، این در حالی است که کسفست انیمیشن می‌توانست با اندکی دقت و حساسیت بیشتر، موفقیت بیشتری نیز داشته باشد.

هیولاها در این انیمیشن از کیفیت خوبی برخوردار بودند و همین مسئله موجب تنوع هیولاها و جلوه‌های بصری شده است. انسان‌های این انیمیشن از خلاقیت چندانی در طراحی برخوردار نبوده‌اند.

این اثر پارامونت کیفیت افکت دیگر آثارش را ندارد، به همین علت از لحاظ کیفی با مقداری کاهش کیفیت استودیویی مواجه هستیم. در هر حال رامبل به خوبی توانسته به هدف خودش که سرگرم کردن کودکان و افراد کم سن و سال است، برسد.

 

درباره‌ی horie

همچنین ببینید

بچه های بد

انیمیشن بچه های بد | The Bad Guys 2022

آیا فیلم بچه‌ های بد برای کودکان مناسب است؟ نقد و بررسی فیلم بچه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *