معرفی و بررسی فیلم (2022) Everything Everywhere All at Once

فیلم Everything Everywhere All at Once با طنزی منحصر به فرد، اجراهای عالی و موسیقی فوق العاده، نمایشی مفرح را فراهم آورده است . فیلم خلاقانه شگفت‌انگیز Everything Everywhere All at Once جدیدترین اثر نویسنده و کارگردان دن کوان و دنیل شاینر – تجربه سینمایی هیجان‌انگیز است. این فیلم با داستانی اصیل و بسیار خلاقانه با کارگردانی ماهرانه‌ای، بازی و امتیازدهی شده است. پیام فیلم همه چیز همه جا ناگهان بسیار بزرگتر از مجموع بخش‌های متعدد آن است.

“Everything Everywhere All at Once” داستان ایولین وانگ (میشل یئو) یک مهاجر چینی سالخورده را روایت می‌کند. او و همسرش وایموند (که هوی کوان) صاحب یک خشکشویی هستند. در ابتدای فیلم، زندگی ایولین آشفتگی ثابت و استرس زایی دارد که با پشیمانی تلخ و روزمرگی نشان داده می‌شود. شوهرش او را بسیار دوست دارد اما در مواجهه با بی‌علاقگی او چاره دیگری جز طلاق ندارد. دخترش جوی (استفانی هسو)، که اِولین به سختی با تمایلات او کنار می‌آید، دچار ناامنی‌های فلج‌کننده‌ای است که آمادگی مقابله با آن‌ها را ندارد.

علاوه بر این، پدر ناراضی او گونگ گونگ (جیمز هونگ) که وجود او را به خاطر ازدواج با ویموند انکار کرد، از چین به آنجا می‌آید. علاوه بر همه اینها، او همچنین توسط IRS ممیزی می‌شود. در ادامه فیلم از استرس‌زا به سوررئال تبدیل می‌شود؛ ویموند در حین برخورد با یک حسابرس نفرت انگیز با بازی جیمی ‌لی کرتیس، با واقعیتی دیگر ظاهر می‌شود. همچنین در ادامه این روند ایولین به ماجراجویی عجیبی کشیده می‌شود که در آن سرنوشت جهان چندگانه در خطر است و تنها او می‌تواند نجات دهد.

فیلم همه چیز همه جا ناگهان

درباره فیلم Everything Everywhere All at Once

همانطور که ممکن است از نام فیلم حدس بزنید، فیلم دنیای کوچکی از قطعات متحرک را شامل است که همه آنها شایسته تحسین هستند. همه بازیگران تعداد بی‌شماری از نسخه‌های جایگزین خود را در تعدادی از واقعیت‌های غم‌انگیز بازی می‌کنند. اگرچه هسته اصلی فیلم Yeoh است. او نقشی باهوش و همه کاره دارد، که با مهارتی فوق‌العاده نقشش را ایفا می‌کند.

مهارت‌های رزمی ‌او، زمان‌بندی کمدی بی‌نقص او و توانایی بی‌نظیرش در انتقال کامل طیف احساسات انسانی با واکنش‌هایی کوچک و جزیی، لذت تماشای یک ستاره سینما، یا یک اپرای نابینا را به آدم می‌دهد.

با این حال، همانقدر که Yeoh شگفت انگیز است، این کوان است که نمایش را جذابتر می‌کند. کوان می‌توانست برای بازی در این نقش کمدی بی‌دردسر، اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای خود به ارمغان آورد. تا حد زیادی به خاطر بازی تکان دهنده اوست که این فیلم در نیمه دوم بهتر عمل می‌کند.

در کنار اجراها، «همه چیز همه جا همه ناگهان» صحنه‌های مبارزه که توسط هماهنگ‌کننده‌های بدلکاری که «شانگ چی» را اجرا کردند، طراحی شده‌ مانند یک باله مسحورکننده دیده می‌شوند که به دلیل پس‌زمینه شیرین کاری یو و کوان جذابتر به‌نظر می‌رسد.

ویژگی‌های فنی فیلم Everything Everywhere All at Once

تدوین، بخشی ضروری از جذابیت کمدی فیلم است؛ استفاده هوشمندانه ازتیکه‌های کبریت برای برانگیختن حس شلاق در حین سفر اولین در چندجهانی انجام می‌گیرد. جلوه‌های بصری این فیلم، با هر محصول بزرگ مارول برابری می‌کند، شاهکاری که توسط یک گروه پنج نفره بسیار چشمگیرتر می‌شود.

همه این مولفه‌ها این فیلم را دیدنی‌تر می‌کند، موسیقی که توسط گروه تجربی آمریکایی Son Lux ساخته شده است، به‌عنوان اهمیت ویژه‌ای برای قدرت احساسی فیلم شناخته شده است. صحنه‌های احساسی، مانند صحنه‌های دنیایی که ویموند و ایولین ازدواج نکردند، و همچنین سکانس‌های اکشن، مانند سکانسی که در آن یک زن از پومرانین بنددار خود برای پرتاب مرگبار استفاده می‌کند. ترکیب الکترونیکی پیشگویانه و پرانرژی نوای پیانوی غم‌انگیز به زیبایی فیلم می‌افزایند.

فراتر از جنبه‌های فنی، تأملات فیلم در مورد نیهیلیسم و ​​خوش‌بینی آن بسیار تاثیرگذار است. در چندجهانی سرد و بی‌توجه، جایی که هیچ چیز اهمیتی ندارد، فیلم استدلالی برای مهربان‌بودن نشان می‌دهد.

فیلم Everything Everywhere All at Once درنهایت امیدوار کننده و شادی‌بخش است، اکثر صحنه‌های نیمه دوم این درام خانوادگی غیرقابل طبقه‌بندی است.

ایولین (میشل یئو) در تلاش است تا حسابرسی مالیاتی خود را تکمیل کند، یک جشن سال نو چینی برگزار کند تا پدرش (جیمز هونگ) را تحت تاثیر قرار دهد. او باید طلاق احتمالی را دنبال کند و از جدایی دختر جوی (استفانی هسو) جلوگیری کند. همچنین آخرین امید جهان چندگانه است، و وظیفه مبارزه با موجودی شیطانی را دارد که می‌خواهد همه چیز را نابود ‌کند.

دقیقاً در لحظه‌ای که همه چیز همه‌جا همه‌جا ناگهان می‌خواهد از کار بیفتد، ایولین از میشل یئو توصیه‌ای حیاتی را فرا می‌گیرد: « نفس کشیدن را فراموش نکن.» در واقع، این یک پیام برای مخاطبان است، که به قول آقای آرنولد از پارک ژوراسیک، یک تذکر ضروری برای بقا است.

همه چیز همه جا ناگهان

فیلم جدید 2022

هرکسی که اولین فیلم دانیلز (این دو نویسنده و کارگردان دانیل کوان و دانیل شاینرت)، مرد ارتش سوئیس را ببیند، انتظار زیادی دارد. اولین فیلم بلند این زوج، فیلمی به‌ظاهر گستاخانه‌ با نشخوار فکری شگفت‌انگیز درباره زندگی و مرگ که همراهی را رد می‌کند. دنیلز به‌طور شگفت‌انگیزی طبیعتی وحشی را دنبال می‌کند.

فیلم Everything Everywhere All at Once به شدت سینمایی، در عین سادگی از ابتدایی‌ترین ابزارهای فیلمسازی لذت می‌برد و در عین حال آنها را تا حداکثر پتانسیل خود به کار می‌گیرد.

بسیاری از این عمق عاطفی از این واقعیت ناشی می‌شود که در زیر آشوب چندجهانی، همه‌چیز همه‌جا ناگهان داستانی خانوادگی است. ایولین میشل یئو، یک مهاجر چینی-آمریکایی که با همسرش ویموند یک لباسشویی را اداره می‌کنند. او در درجه اول زنی است که به سمت بحران وجودی می‌رود. در داستان او ویژگی خاصی وجود دارد، احساس او در بی‌رحمی‌زندگی‌اش غرق است، غرق شدن در همه چیز، همه جا، ناگهان. او باید شغلش را اداره کند، مالیاتی برای تشکیل پرونده، مشتریانی برای راضی کردن، پدری برای زندگی کردن، شوهری برای بحث کردن، و مهمتر از همه‌چیز دختری که نمی‌تواند با او ارتباط برقرار کند. او در امیدها و رویاهای شکست‌خورده‌اش گرفتار می‌شود، و برای تداوم زندگی‌ای که هیچ علاقه‌ای به آن ندارد، مبارزه می‌کند.

عوامل فیلم Everything Everywhere All at Once

 

نویسنده و کارگردان این فیلم زوج دان کوان و دانیل شاینرت هستند. میشل یو، استفانی هسو، جیمز هونگ، که هوی کوان، جیمی‌لی کورتیس، جنی اسلیت، دانیل شاینرت، هری شوم جونیور و بیف ویف در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

یک مهاجر چینی سالخورده در یک ماجراجویی جنون آمیز غرق می‌شود، جایی که او به تنهایی می‌تواند با کاوش در جهان‌های دیگر و ارتباط با زندگی‌هایی که می‌توانست داشته باشد، جهان را نجات دهد. جادوی Everything Everywhere All At Once در عنوان آن وجود دارد؛ شما هر سبکی را در این فیلم پیدا خواهید کرد، هر احساسی را تجربه خواهید کرد.

این انعکاس و واحه‌ای از زندگی قرن 21 است. استفانی هسو شادی چندوجهی وحیانی است. کوان در بازگشت سینمایی خود شگفت‌انگیز است، یک استاد اکشن که شما را تسخیر می‌کند. جیمی ‌لی کرتیس به شدت در مورد هیولا بودن یک افسر مالیاتی اغراق می‌کند. و یئو از هر مهارتی در هر نقشی که تا به حال بازی کرده است استفاده می‌کند تا به بسیاری از زندگی‌های اولین جان ببخشد. درباره فیلم ماتریکس در پوفیلمو بخوانید.

درباره‌ی horie

همچنین ببینید

عنکبوت مقدس

نقد و بررسی فیلم عنکبوت مقدس

داستان فیلم عنکبوت مقدس حول محور یک روایت واقعی می‌چرخد. این فیلم که در بخش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *