بررسی سریال ژاپنی دفترچه مرگ

سریال دفترچه مرگ یک انیمه ژاپنی بر اساس مانگایی با همین نام نوشته تسوگومی‌اوهبا و تصویرگری تاکشی اوباتا است. انیمه اولین بار در اکتبر 2006 پخش شد و در ژوئن 2007 به پایان رسید.

انیمه ترسناک

شخصیت‌ها

شخصیت‌های اصلی و صداپیشه‌ها: لایت یاگامی‌– مامورو میانو/ لاولیت، ال – کاپی یاماگوچی/ ریوک – شیدو ناکامورا/ سوئیچیرو یاگامی‌– نوایا اوچیدا

صداپیشگان شخصیت‌های فرعی: میسا امانه – آیا هیرانورودخانه ناتی – نوریکو هیداکا، Mihael Kheel – Nozomu Sasaki

داستان سریال دفترچه مرگ

این انیمه با یک دانش آموز دبیرستانی باهوش و خوش تیپ “لایت یاگامی” که پسر یک افسر پلیس است شروع می‌شود. او به جنایت در جهان وسواس دارد و می‌خواهد دنیا را از شر جنایتکاران آزاد کند. یک روز او یک دفترچه یادداشت با نام “دفترچه مرگ” پیدا می‌کند.

این کتاب یادداشت یک «شینیگامی» است که خدای مرگ در ژاپن است. او با خواندن قوانین موجود در کتاب متوجه می‌شود که می‌تواند با نوشتن نام، یک نفر را در آن بکشد. او با کشتن یک جنایتکار فراری آن را تایید می‌کند. اکنون “لایت یاگامی” اساساً به یک خدا تبدیل می‌شود. با افزایش روز به روز مرگ جنایتکاران، پلیس و مردم وحشت زده می‌شوند. لایت یاگامی ‌جنایتکارانی را می‌کشد.

لایت اعلامیه‌های خود را از طریق نوارهای ضبط شده به اطلاع عموم می‌رساند و دلیل کشتن جنایتکاران را اعلام می‌کند. مردم شروع به صدا زدن او کردند “کیرا”. سرگرمی ‌و هیجان واقعی زمانی شروع می‌شود که “شینیگامی” به دنیای واقعی می‌آید و افسر جدیدی به نام “ال” برای یافتن “کیرا” منصوب می‌شود.

نبرد زیرکی بین “لایت” و “ال” برای یافتن “کیرا” به موضوع اصلی انیمه دفترچه مرگ تبدیل می‌شود.

نقد و بررسی سریال دفترچه مرگ

این انیمه یک تریلر 37 قسمتی با مدت زمان 20 دقیقه و با یک فیلم کوتاه به نام دفترچه مرگ است. دفترچه مرگ یک بازی ذهنی بین “لایت” و “ال” است که در آن هر قسمت هیجان بیشتری بر جای می‌گذارد. با پیچ و تاب‌های زیاد و تاکتیک‌های ذهنی بین یکدیگر، هر کدام از آنها با موانع زیادی روبرو می‌شوند. عنصر چالش برانگیز برای “لایت” این است که او باید بداند “ال” کیست تا او را بکشد.

به طور خاص، او برای کشتن آن شخص به یک نام نیاز دارد. چیزی که “ال” با هیچ کس، حتی با زیردستانش به اشتراک نمی‌گذارد. این انیمه تماماً در مورد یافتن هویت بین ال و لایت است. لایت تمام اقدامات احتیاطی را برای پنهان کردن هویت خود انجام می‌دهد، اما L برای پیدا کردن کیرا ساکت نمی‌نشیند.

اگر با تمرکز به انتهای داستان دفترچه مرگ نگاه کنیم، این انیمه دیدگاه یک پسر جوان درباره جهان است. همچنین ممکن است این انیمه شما را از نظر روانی خراب کند. دفترچه مرگ مملو از درام و سناریوهای مرتبط با زندگی واقعی است. نمی‌دانیم نسبت به شخصیت‌های اصلی احساس همدلی کنیم یا نفرت. اگر به دنبال یک سریال هیجان‌انگیز هستید، دفترچه مرگ بهترین گزینه است.

نکات برجسته سریال دفترچه مرگ

شینیگامی ‌سیب دوست دارد. او ‌برای کسانی که دفترچه را لمس می‌کنند ظاهر می‌شود. هر شینیگامی ‌نام متفاوتی خواهد داشت. لایت و ال هم سن هستند. با این حال تصور آن‌ها از جهان متفاوت است. افراد زیادی با دفترچه مواجه می‌شوند و در نهایت با Light به پایان می‌رسد. دفترچه مرگ دارای امتیاز بسیار خوب 9/10 IMDb است که باعث می‌شود بینندگان بخواهند بدانند چه چیزی باعث محبوبیت و امتیاز بالای این انیمه شده است.

خلاصه داستان فیلم فرهنگ

انیمه سریالی

دفترچه مرگ بهترین انتخاب برای کسانی است که به دنبال سرگرمی، هیجان و جنگ بین منطق هستند. اگر قصد تماشای آن را دارید، بهتر است خود را برای برخی از خارق‌العاده‌ترین نوشته‌ها و شخصیت‌هایی که تابه‌حال دیده‌اید، آماده کنید.

مرگ حقيقت زندگي است و اگر زنده هستي قطعا دليلي دارد. ممکن است ذهن شما از ناشناخته بترسد،  اما آیا مرگ واقعاً غریبه است؟ اگر کسی به زندگی بهتر فکر می‌کند، آیا همزمان آرزوی مرگ بهتری ندارد؟ سوالات به تعداد هستند و گاهی اوقات ما برای یافتن پاسخ سوال نمی‌پرسیم، بلکه برای به فکر فروبردن سوال می‌پرسیم. پاسخ‌ها ممکن است متفاوت باشند اما پایان برای همه ما مشابه است. دفترچه مرگ یک تریلر معمایی روانشناختی است که بر اساس مجموعه مانگای معروف توسط تسوگومی ‌اوهبا و تصویرگری تاکشی اوباتا ساخته شده است.

عوامل ساخت

انیمیشن دفترچه مرگ سری مانگا «فصل 1» توسط کارگردان افسانه‌ای Attack On Titan، تتسورو آراکی از Madhouse کارگردانی می‌شود. این سریال در سال 2006 پخش شد و طرفدارانی را در سراسر جهان جذب کرد. این بدون شک بهترین سریال مانگا با داستان سرایی متمایز و فضایی نسبتاً تاریک است.

ال: من نمی‌توانم احساسات را توسعه دهم. اینگونه است که اکثر احمق‌ها خراب می‌کنند.

خلاصه “دفترچه مرگ”

در دنیایی که احساس تنهایی در میان جمعیت رایج است، مردی به نام لایت یاگامی‌ به طور تصادفی با یک کتاب سیاه عجیب به نام “دفترچه مرگ” که متعلق به یک شینیگامی ‌است – خدای مرگ – برخورد می‌کند. دفترچه مرگ در صورتی که در هنگام نگاه کردن به او نام شخصی در آن نوشته شود، قدرت پایان دادن به زندگی او را دارد. شینیگامی‌ صاحب این دفترچه عمداً آن را رها کرده است تا ببیند فانی‌ها چگونه از آن استفاده خواهند کرد و بعد از آن چه اتفاقی می‌افتد. این سریالی است که چند روز پس از تماشای آن با شما می‌ماند.

انیمه مرگ

در پی این اتفاقات، شاهد گزارش‌های مختلفی از مرگ تعدادی از جنایتکاران در سراسر جهان هستیم. علت مرگ بسیار مبهم است زیرا جنایتکاران در سراسر جهان به دلیل حملات قلبی و تصادفات جان خود را از دست می‌دهند و رسانه‌ها می‌گویند که این مرگ‌ها توسط یک مغز متفکر، کیرا، برنامه‌ریزی می‌شود که به معنای واقعی کلمه در ژاپنی به «قاتل» ترجمه می‌شود. سازمان‌های مجری قانون و مردم به کیرا نزدیک شدند، اما اینترپل به دنبال کمک L، یک کارآگاه مرموز و بسیار محترم است. ال یک برنامه تلویزیونی استیج کیرا را دنبال می‌کند و لایت یاگامی ‌را برای حضور در منطقه کانتو ژاپن دنبال می‌کند. لایت از این خشمگین می‌شود و قول می‌دهد که ال را بکشد، زیرا او مانعی برای اجرای نقشه‌هایش است و با این وجود ال تلاش می‌کند همه چیز را به هم بزند و مشخص می‌کند که لایت یاگامی ‌مظنون اصلی است.

دفترچه مرگ (مجموعه تلویزیونی متحرک)

داستان دفترچه مرگ به سمتی می‌رود که درک مردم را تغییر می‌دهد زیرا میزان جرم و جنایت در سراسر جهان به طور قابل توجهی کاهش یافته است و فرقه‌هایی با افرادی که حامیان کیرا هستند ایجاد شده است. جانشینان بالقوه ال آشکار شدند: Near و Mello. آنها از مرگ ال آگاه هستند و لایت یاگامی ‌را مظنون اصلی می‌دانند. داستان به صورت خطی و مینیمال ادامه می‌یابد، و تمام روزنه‌ها پایان‌های شک برانگیز داستان را می‌بندد. روایت فوق‌العاده دقیق است و نقص‌های شخصیت‌ها در پایان سریال کاملاً توجیه می‌شوند.

سال‌ها می‌گذرد و کیرای جدید ظاهر می‌شود که به راحتی در حال کشتار است، در نتیجه، مردم کیرا جدید را “خسته کننده” و یکنواخت می‌دانند. ریوک به همه اینها نگاه می‌کند و به میدورا می‌گوید که هیچ انسان دیگری جایگزین لایت به عنوان کیرا جدید نخواهد شد.

نشانه‌ها در دفترچه مرگ

مانگای ژاپنی

تکرار قابل توجه سیب در قسمت‌های مختلف دفترچه مرگ به آن شکل مسیحیت می‌دهد که در آن دفترچه مرگ سیب عدن است. نشانه‌های ذنبال شونده در سریال دفترچه مرگ بسیار است. نحوه تداعی جوهر اسطوره‌ای با فرم شخصیتی ریوک، سریال را ثابت می‌کند و زاویه‌ای از اخلاق را ارائه می‌کند که بینندگان را به تأمل در پیش‌فرض وا می‌دارد. همچنین کاراکتر ال کلیشه‌ای است، همچنین باعث می‌شود با انسانی کردن شخصیت‌ها بیشتر با هم ارتباط برقرار کنید.

دفترچه مرگ نشان می‌دهد که چگونه یک مانگا باید با اشکال مختلف بیان هنر سازگار شود تا از مرزهای جهانی فراتر می‌رود.

هنر ساخت انیمه

محبوبیت و پایگاه طرفداران برای دفترچه مرگ به دلیل شخصیت پردازی روی نقطه و پیش بینی تئوری‌های مختلف القا شده در سریال بسیار زیاد است. همه چیز این اثر هنری در طبیعت بسیار خام و روستایی شکل می‌گیرد و حال و هوایی از هنرهای ناروتو-اسکی که برای خط داستانی سبک گوتیک دارد. سریال آلیس در سرزمین مرزی.

انتشار انیمه در سرزمین مادری‌اش در زمانی بود که دسترسی به اینترنت به اندازه امروز رایج نبود. دفترچه مرگ با جذاب کردن توده‌های سراسر جهان، عقاید از پیش تعیین شده مرتبط با ژانر را در هم می‌شکند. دلیل این امر درهم تنیدگی رویدادها برای تأثیرگذاری جهانی و اجازه ورود تنوع در افکار بود.

دفترچه مرگ یک مجموعه هنری مانگا است که برداشت جدیدی از نبرد روانی بین Kira  و L بدست می‌دهد، ال به عنوان محور اصلی این جنگ عقلی عمل می‌کند که تماشای آن بسیار سرگرم‌کننده است.

درباره‌ی horie

همچنین ببینید

Breaking bad

معرفی سریال معمایی بریکینگ بد

دعوت به ماجراجویی بارها در قالب‌های مختلف دیده شده است. از سریال‌های علمی‌تخیلی گرفته تا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *