بررسی سریال فرار از زندان

فصل اول فرار از زندان توانست به‌عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین سریال‌ها مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند. این فصل پر تنش، کلاستروفوبیک و اکشن است. یکی از بهترین فصل‌های اولیه هر سریال ماجراجویی است. فرار از زندان که توسط مایکل شوفیلد (ونتوورث میلر) آرام، حساب شده با روایتی متمرکز بازی می‌شود. فرار از زندان سریالی‌ هیجان‌انگیز بدون وقفه، که سرعت بالایی دارد و دارای شخصیت‌های عالی است.

داستان به شدت بر پیوند مایکل با برادرش لینکلن (دومینیک پرسل) متمرکز است که به ناحق به یک ترور متهم شده و متعاقباً به همین خاطر به اعدام محکوم شده است. مایکل برای آزادی برادرش که این اتهام را نمی‌پذیرد، در همان زندانی قرار می‌گیرد که برادرش در آن قرار دارد. مایکل نقشه‌ای می‌کشد تا قبل از پایان حکمش او را از زندان فراری بدهد. البته، همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود و چیزی که به یک فرار ساده ختم می‌شود، روند رو به رشدی پیدا می‌کند و بسیار پیچیده تر می‌شود.

بازیگران فرار از زندان

مایکل در فرار از زندان

همچنین شخصیت‌ها توسط گروه جذابی از بازیگران به خوبی شکل گرفته‌اند و به مدت زمان کافی نمایش داده می‌شوند تا جایگاه خود را در داستان تثبیت کنند. این سریال در نشان دادن فضای زندان و تعاملات بین زندانیان به بهترین شکل عمل کرده است. تعامل سریع دیالوگ‌ها بدون توضیح اضافه کمک می‌کند تا طرح با سرعتی متناسب با ژانر ماجراجویی و جنایی پیش برود، حتی اگر فیلمنامه هوشمندانه نوشته نشده باشد. به اندازه کافی در شخصیت مایکل تفاوت‌های ظریفی وجود دارد که شما با او همدلی می‌کنید، کاراکتر مایکل ترس و ناامیدی مخاطب را با هوشمندی‌اش به چالش می‌کشد.

بازیگران فرعی

بازیگران مکمل سریال فرار از زندان با تمایز و تفاوت چشمگیر در بازی‌ها نمایش را برجسته می‌کنند. با تمرکز بر شکستن زندان، طرح داستان به سرعت پیش می‌رود، اما همچنان زمان کافی برای بازیگران نقش فرعی باقی می‌ماند تا به اندازه مایکل و لینکلن بدرخشند.

فرار از زندان موفق می‌شود با هوشمندی از داستان کلیشه‌ای فرار از یک زندان استفاده کند و آن را به اندازه کافی تازه و هیجان‌انگیز کند؛ طوریکه هرگز احساس نکنید آن را هزاران بار دیده‌اید. همراه با کاراکترهای عجیب‌وغریب، طرحی هوشمندانه و پر از تنش در سراسر سریال جریان دارد. در پایان فصل، شما واقعا مطمئن نیستید که آیا آنها موفق خواهند شد یا نه.

فصل اول فرار از زندان روایتگر محبوب‌ترین سریال‌ جنایی دهه گذشته است. با وجود 22 قسمتی که فصل اول را تشکیل می‌دهد، داستان به خوبی پیش می‌رود. بازی جذاب بازیگران توسط تصویر عالی ونتورث میلر از مایکل و تلاش او برای نجات برادرش تثبیت شده است. اگرچه برخی از دیالوگ‌ها می‌توانست با ‌‌وضوح بیشتری نوشته شود، اما در کل فرار از زندان یک سرمایه گذاری عالی در زمان است و موفق می‌شود فرمول کلیشه‌ای فرار را تازه و هیجان‌انگیز کند.

فصل اول

مهندس سازه، مایکل اسکافیلد (ونتورث میلر از The Human Stain) یک بانک را سرقت می‌کند تا در زندانی که برادرش، لینکلن (دومینیک پرسل) در آن است، فرود بیاید. لینکلن محکوم به مرگ می‌گوید از قتل برادر معاون رئیس جمهور آمریکا کار او نبوده است. مایکل قصد دارد او را از آنجا بیرون بیاورد. از شانس او برای شرکتی که زندان را طراحی کرده بود کار می‌کرد.

Prison Break دارای سلسله مراتب اجتماعی تاریک است اوز و اختراعات هوشمندانه فرار از آلکاتراز. نقشه مایکل شامل اخاذی از یک اوباش زندانی (پیتر استورمار) است. دوستی با مردی که تصور می‌شود افسانه ای D.B. کوپر (میوز واتسون)؛ و دکتر جذاب زندان (سارا وین کالیز) که از قضا دختر یک فرماندار سرسخت ایلینوی است. از بیرون، دوست دختر سابق لینکلن، وکیل ورونیکا (رابین تونی)، شروع به کنکاش در مورد اینکه چه کسی می‌خواهد لینکلن را قاب بگیرد و چرا. (نکته: پرونده توطئه دولت را فریاد می‌زند.)

جزئیات سریال

فصل اول فرار از زندان

فصل اول سریال درام فرار از زندان، در 29 اوت 2005 پخش شد. فرار از زندان توسط Adelstein-Parouse Productions و با همکاری Rat Entertainment، Original Film و 20th Century Fox TV تولید شده است. این فصل شامل 22 قسمت است فیلمبرداری آن در 15 می‌ 2006 به پایان رسید. علاوه بر 22 قسمت، یک ویژه به نام “پشت دیوارها” در 11 اکتبر 2005 پخش شد.

در مجموع ده بازیگر در فصل اول، با نقش‌ی مکمل متعدد، بازی کردند. فیلمبرداری بیشتر در منطقه شیکاگو و اطراف آن انجام شد. فاکس ریور توسط زندان جولیت، که در سال 2002 بسته شده بود، نمایندگی اجرای این سریال را برعهده گرفت. بازخوردهای فصل اول عموماً مطلوب بود.

عوامل فرار از زندان

نویسندگان کارکنان عبارت بودند از Scheuring، نیک سانتورا و زک استرین. کارگردان ثابت در طول فصل بابی راث بود. کارگردان‌های دیگر جیس الکساندر، مت ارل بیزلی و دوایت اچ لیتل بودند. موسیقی آن را رامین جوادی ساخته است.

فیلمبرداری

بیشتر فصل اول سریال در لوکیشن و در اطراف شیکاگو فیلمبرداری شد. پس از بسته شدن آن در سال 2002، زندان جولیت در سال 2005 به صحنه فیلم فرار از زندان تبدیل شد و در نقش زندان ایالتی فاکس ریور مکان فیلمبرداری تعیین شد. صحنه‌هایی که در سلول لینکلن، درمانگاه و حیاط زندان اتفاق می‌افتند، همگی در محل زندان فیلم‌برداری شدند.

سلول لینکلن همان سلولی است که جان وین گیسی در آن زندانی بود. اکثر خدمه تولید از ورود به سلول خودداری کردند، زیرا فکر می‌کردند که این سلول خالی از سکنه است. مجموعه‌ی دیگری در زندان ساخته شد، از جمله بلوک‌ی سلولی که جمعیت عمومی‌زندان را در خود جای داده بود. این بلوک‌ها دارای سه لایه سلول بودند (بر خلاف دو سلول سلولی واقعی) و سلول‌هایی بسیار بزرگتر از سلول‌های واقعی داشتند تا فضای بیشتری را برای بازیگران و دوربین‌ها فراهم کنند. صحنه‌ی بیرونی در مناطق اطراف شیکاگو، وودستاک و جولیت در ایلینوی فیلمبرداری شد. مکانی دیگر عبارتند از فرودگاه بین المللی اوهار در شیکاگو و تورنتو، انتاریو در کانادا نیز از مکان‌های فیلمبرداری بودند. فرار از زندان 2 میلیون دلار برای هر قسمت در ایالت ایلینویز خرج کرد که در سال 2005 در مجموع 24 میلیون دلار هزینه فیلمبرداری داشت.

 

درباره‌ی horie

همچنین ببینید

سریال یاغی

معرفی و بررسی سریال یاغی

محمد کارت این‌بار با سریال یاغی در صدر نمایش‌های خانگی است. او پس از ساخت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *