سریال ژاپنی آلیس در سرزمین مرزی

آلیس در سرزمین مرزی مانند مجموع تکه‌های رنگارنگ و پر جنب و جوش نمایش‌ها و فیلم‌های مختلف است. عناصر 28 Days Later، Sword Art Online، The Purge، Saw و حتی انیمه‌های لایو اکشن نیز در این سریال ژاپنی وجود دارد.

این سریال ژاپنی مانند دستور العملی برای فاجعه به نظر می‌رسد زیرا تأثیرات مختلف بازی به همه جهات کشیده می‌شود و مرزها را تهدید می‌کند. در واقع، Alice In Borderland یک اثر علمی‌تخیلی قوی، و شگفت‌آور است که ارزش دیدن دارد.

داستان حول محور گروهی از بچه‌ها می‌چرخد ​​که در واقعیت جایگزین یک دنیای عجیب و غریب گیر کرده‌اند. در این دنیای پرپیچ و خم دیستوپیایی بازی‌های مرگبار، ورق بازی که از آن به عنوان ویزا یاد می‌شود. این سریال ژاپنی، یک نمایش‌ دیستوپیایی از شهری به ظاهر متروکه است.

سریال ژاپنی ترسناک

بازی ترسناک

اعداد روی هر کارت با تعداد روزهای باقیمانده از زندگی شما مطابقت دارد. هرچه کارت‌های بیشتری جمع آوری کنید، روزهای بیشتری می‌توانید زنده بمانید. با کشیدن یک استاد احتمالی در بازی، بچه‌ها به خاطر ویزاهای منقضی شده پی در پی در بازی کشته می‌شوند. تعداد کشتار نیز بسیار زیاد است.

سه دوست صمیمی، آریسو، دوست خانم کاروبه و چوتا، وارد این دنیای عجیب می‌شوند. آن‌ها با هم به این دنیا قدم می‌گذارند و بلافاصله متوجه می‌شوند که زندگی آنها در خطر است.

قسمت اول این سریال ژاپنی یک شروع لذت‌بخش است. یک پالت طراحی‌شده برای عادت کردن به بازی‌ها و به طور کلی جهان.

یوساگی

در ادامه فصل با قهرمان دیگری به نام یوساگی آشنا می‌شویم. او که یک کوهنورد ماهر و کاملا باهوش است، در نهایت با آریسو و دیگران متحد می‌شود تا بتوانند از این‌دنیای کابوس‌وار فرار کنند.

هر قسمت اساساً برای به نمایش گذاشتن یک بازی متفاوت پیش می‌رود، یک داستان سریالی درباره جهان و رازهای پنهان آن با اپیزودهای ساختاریافته در هم تنیده شده است.

در قسمت میانی اپیزودها، سریال از 28 Days Later تأثیر می‌گیرد و بازماندگان را می‌بیند که با هم متحد می‌شوند تا با تهدیدی بزرگ‌تر از آنچه تصور می‌کردند روبرو شوند. سریال در نیمه کمی ‌کند می‌شود تا نشان دهد وحشت واقعی انسان وقتی با این انتخاب‌های ناامیدانه روبرو می‌شود چگونه است؛ تردید و تعلیق.

همه چیز در نهایت در قسمت ماقبل آخر تماشایی و خونین می‌شود، البته یک اوج بسیار دراماتیک همه چیز را با صخره پرتابی برای فصل دوم آماده می‌کند.

تم وحشت و ترس در آلیس

آلیس در سرزمین مرزی

این سریال ژاپنی سراسر پر از وحشت و ترس است. شخصیت‌های اصلی کشته می‌شوند، تعداد زیادی از بازیگران با نقش‌های فرعی می‌آیند و می‌روند. این‌درحالی است که از طریق این اتفاقات، بازی‌ها به طور پیوسته شدیدتر و کشنده‌تر می‌شوند. این ترکیب به لحظات بسیار دراماتیکی منجر می‌شود، از جمله لحظه‌ای که آریسو و دیگران مجبور می‌شوند از تهدیدی پیشی بگیرند تا سوار اتوبوس شوند.

بازی‌های سریال همگی منحصربه‌فرد هستند و در چالش‌های الهام‌گرفته از بازی‌های ویدیویی بسیار واقعی و بسیار خطرناک نشان داده می‌شوند.

یکی از علت‌های موفقیت این سریال ژاپنی از طراحی صدا ناشی می‌شود. سکته‌های سکوت در مقابل سرودهای تپنده‌ و آغشته به آدرنالین در کنار هم قرار گرفته‌اند و این تعادل به طور گسترده‌ای به گسترش داستان و ساختن جهان سریال کمک می‌کند.

این روند در طول نمایش نیز ادامه می‌یابد و تیم صدای فیلم عالی عمل می‌کنند، آنها واقعاً کار فوق العاده‌ای انجام داده‌اند. توصیه می‌شود نسخه دوبله شده را تماشا نکنید زیرا صدای اصلی فیلم و موسیقی متن بخشی از ژانر فیلم را شامل می‌شود و همچنین بسیار معتبرتر است.

پردازش شخصیت‌ها

البته قسمتی از شخصیت پردازی شخصیت‌های فرعی این سریال ژاپنی کمی می‌لغزد، آن هم به دلیل تعدد بازیگران در این سریال ژاپنی است. کونای یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های درخشش‌ این سریال ژاپنی است، که گذشته‌ای کاملاً شگفت‌انگیز و انعطاف فوق‌العاده‌ای ‌در اپیزودهایی که در آن بازی می‌کند، دارد. یک مثال عالی از نحوه به تصویرکشیدن شخصیت‌های قوی به روش درست.

Alice In Borderland از بهترین سریال‌های علمی‌تخیلی 2020 است؛ هر چند 8 قسمت فوق‌العاده این سریال ژاپنی با اکشن سریع، می‌تواند اعتیادآور باشد.

خلاصه داستان

 

پسر جوانی در اتاقش انگار توسط مانیتور احاطه شده؛ او سخت مشغول بازی‌های ویدیویی است.

ریوهی آریسو (کنتو یامازاکی) کمی‌افسرده است، به بازی‌های ویدیویی می‌پردازد و تلاش‌های برادرش برای یافتن شغل برای او را نادیده می‌گیرد. پدرش تصمیم می‌گیرد که او را از خانه بیرون کند بخاطر اینکه تمام روز مشغول بازی‌های ویدیویی بود. همانطور که به سمت ایستگاه شیبویا می‌رود، از دوستانش می‌خواهد که با او ملاقات کنند. دوست او کاروبه (کیتا ماچیدا) به دلیل مشت زدن رئیسش در شرف اخراج است. دوست دیگر او، چوتا (یوکی موریناگا)، بهانه‌ای می‌خواهد تا کار را رها کند. او از کار خود متنفر است و در آن خوب نیست.

ایستگاه شیبویا

وقتی آن‌ها خارج از ایستگاه شیبویا به هم می‌رسند، در تقاطع معروف ایستگاه، باعث برخورد دو ماشین می‌شوند. برای جلوگیری از پلیس، آنها در دستشویی ایستگاه قطار پنهان می‌شوند، سپس برق قطع می‌شود. وقتی آنها از آن مکان بیرون می‌آیند، تمام توکیو خالی است. هیچ آدمی در آن نزدیکی وجود ندارد.

آن‌ها تصور می‌کنند که شهر در اختیار آن‌هاست، اما در ادامه صدایی بدون تصویر آنها را به سمت بازی‌ای که باید انجام دهند هدایت می‌کند. چند بلوک دورتر در یک مرکز بازی، سه نفر به همراه یک زن جوان به نام شیبوکی (آیامه میساکی) و یک دختر دبیرستانی هراسان درگیر بازی می‌شوند.

ابتدا در بازی از آنها خواسته می‌شود تا در عرض دو دقیقه یک در با علامت “Live” یا “Die” را انتخاب کنند. اگر حرکت نکنند، اتاق به آتش کشیده می‌شود. دختر دبیرستانی در را اشتباه انتخاب می‌کند و بلافاصله کشته می‌شود. بنابراین وقتی بقیه آنها از در دیگر عبور می‌کنند، آریسو شروع به کشف منطق بازی می‌کند.

با این حال، وقتی از بازی بیرون می‌آیند، متوجه می‌شوند که این تنها بازی نیست که برای زنده ماندن باید انجام دهند.

زنده ماندن در دنیای جدید

بازی مرگ

سریال ژاپنی آلیس در سرزمین مرزی بر اساس یک مجموعه مانگا ساخته شده است که توسط‌ هارو آسو نوشته و تصویرگری شده است. به نظر داستانی است که در قالب رمان گرافیکی به خوبی کار می‌کند. آریسو در نهایت با دختری به نام اوساگی (تائو تسوچیا) آشنا می‌شود که خودش این بازی‌ها را انجام می‌دهد و آن‌ها سعی می‌کنند بفهمند که چگونه مجریان این بازی را شکست دهند.

آلیس در سرزمین مرزی سریال علمی‌تخیلی جدید نتفلیکس از ژاپن است که بر اساس یک رمان گرافیکی ساخته شده است. این سری جدید دارای شخصیت‌های جالب و خون و خشونت فراوان است. هر قسمت دارای یک چالش یا بازی جدید است.

اگر ژانرهای ترکیبی را دوست دارید که در آن علمی-تخیلی با فانتزی و هیجانی روبرو می‌شود، واقعاً نبابد این سریال ژاپنی نتفلیکس را از دست بدهید.

این‌سریال فرصت خوبی برای شگفت زده شدن از صحنه‌های مرکز شهر توکیو فراهم می‌کند؛ صحنه‌هایی که در آن هیچ‌کس پیدا نمی‌شود. مانند تقاطع روبروی ایستگاه شیبویا که یکی از شلوغ ترین تقاطع‌های جهان است.

ویژگی آلیس در سرزمین مرزی

 

چشمگیرترین کاری که شینسوکه ساتو در اولین لحظات سریال ژاپنی آلیس انجام می‌دهد این است که تقاطع شیبویا را که یکی از معروف‌ترین تقاطع‌ها در جهان است، پاکسازی می‌کند.

لذت نبردن از این سریال ژاپنی واقعاً دشوار است. قسمتی نصف از نمایش و داستان سازی دقیق در این سریال وجود ندارد. در واقع، حتی اگر این سریال اقتباسی از مانگای‌هارو آسو است و حتی بیشتر از آن، تنظیمات فرنچایز چندان واضحی در آن وجود ندارد. هیچ توضیح دقیقی برای هیچ چیز در این سریال ژاپنی وجود ندارد، حتی شخصیت‌ها؛ ویژگی‌های متفاوت و کاربردی بازیگران اصلی به محض اینکه به هم مرتبط می‌شوند؛ تداوم نمی‌یابند، و در نهایت درک مخاطب از آنچه در واقع اتفاق می‌افتد همگام با شخصیت‌ها است. ما آنچه را که آنها می‌دانند می‌دانیم، و جز آن چیزی نمی‌دانیم.

سریال ژاپنی نتفلیکس

سریال نتفلیکس

بنابراین، Alice in Borderland Battle Royale مانند Saw یک بازی جدید و حس کمیک بوک‌ها را دارد. هیچ یک از عناصر ترکیبی این سریال ژاپنی جدید نیست، اما یک نسخه‌ای از یک ایده ترسناک است، محتوایی که با سرعتی سرسام آور پخش می‌شود و فقط در صورت نیاز، اطلاعات داستان را به واسطه شخصیت‌های مختلف با هیجان محرمانه منتشر می‌کند.

بازی‌ها از جمله ویژگی‌های این سریال ژاپنی است که بینندگان را درگیر می‌کند. اکشن فیلم به خوبی طراحی شده و هیجان‌انگیز است، بازی‌ها هوشمندانه‌اند. شخصیت‌ها باورپذیر هستند، زیرا همگی در موقعیتی غیرقابل پیش بینی و خطرناک قرار می‌گیرند. این سریال در هشت اپیزود تهیه شده است.

برای اقتباس از این سریال، هارو آسو و هم فیلمنامه نویس یاسوکو کورامیتسو اعتبار نویسندگی دریافت می‌کنند. اپیزودهای این سریال ژاپنی نتفلیکس توسط  شینسوکه ساتو کارگردانی شده است که کارگردانی سریال Hulu Death Note – Desu nôto: New Generation را نیز بر عهده داشته است.

پایان

نویسندگان این سریال ژاپنی یوشیکی واتابه، یاسوکو کورامیتسو، و شینسوکه ساتو هستند.

بازیگران: کنتو یامازاکی و تائو تسوچیا، نیجیرو موراکامی، یوکی موریناگا، کیتا ماچیدا، آیاکا میوشی، دوری ساکورادا، آیا آساهینا، شونتارو یاناگی، یوتارو واتانابه، آیامه میساکی، میزوکی یوشیدا، تسویوشی آبه، نوبواکی کاناهی.

همانطور که آریسو وارد دنیای درگیری‌های شبانه و بازی‌های فکری می‌شود، متوجه می‌شود که او تنها کسی نیست که برای زنده ماندن تلاش می‌کند و قادر به فرار از این حلقه نیست. این چالش‌ها به کارگردان Shinsuke Sato این فرصت را می‌دهد که با مقیاس بازی کند، از اتاق‌های کلاستروفوبیک گرفته تا چالش‌هایی که در مکان‌های بسیار وسیعی اتفاق می‌افتد که حتی کار گروهی دقیق نمی‌تواند آن را به طور کامل پوشش دهد.

در دنیای «آلیس در سرزمین مرزی»، خوشبختی چندان زیاد نیست، اما این نمایش به اندازه‌ای در بدبختی وقفه پیدا می‌کند تا به آریسو و همراهان جدیدش به جز محیط تاریک، یک سرمایه جهانی خالی بدهد. این سریال ژاپنی چه نمایش‌هایی به شما یادآوری خواهد کرد؟ نمایش‌های آخرالزمانی دیگری مانند The Society با جوانان یا نوجوانانی که در آن‌ها وجود دارد، هیچ‌کدام به اندازه سریال ژاپنی آلیس در سرزمین مرزی تلخ نیستند. چرنوبیل؛ مینی سریالی از یک فاجعه بشری.

 

درباره‌ی horie

همچنین ببینید

میس مارول

نقد و بررسی سریال میس مارول

میس مارول یک سریال مارول سینمایی است. مارول کامیکس؛ یک کمپانی آمریکایی است که کتاب‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *