لایو اکشن دیو و دلبر (2017)

لایو اکشن دیو و دلبر یک فیلم فانتزی رمانتیک موزیکال محصول آمریکای در سال 2017 به کارگردانی بیل کاندون است. این لایو اکشن بر اساس فیلمنامه‌ای از استیون چبوسکی و ایوان اسپیلیوتوپولوس نوشته شده است. این فیلم که توسط Walt Disney Pictures و Mandeville Films تهیه شده ، لایو اکشن اقتباسی از این انیمیشن دیزنی به همین نام از محصول سال 1991 است. گروه کر و بازیگران این لایو اکشن شامل اما واتسون و دن استیونز به عنوان دختر زیبا(دلبر) و هیولا(دیو) به همراه لوک ایوانز، کوین کلاین، جاش گاد، یوان مک گرگور، استنلی توچی، آدرا مک دونالد، گوگو امباتا راو، ایان مک‌کلن حضور دارند.

البته یک لایو اکشن اقتباسی از دیو و دلبر برای اولین بار در آوریل 2014 معرفی شد و Condon برای کارگردانی آن مشخص شد.

فیلم دیو و دلبر عموماً نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد اما در ارزش‌های تولیدی فیلم، انتقاداتی برای برخی از طرح‌های شخصیت و شباهت بیش از حد آن به نسخه اصلی فیلم وجود داشت. این فیلم بیش از 1.2 میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشت و به پرفروش‌ترین فیلم زنده موزیکال تبدیل شد. همچنین فیلم دیو و دلبر تبدیل به دومین فیلم پرفروش سال 2017 (پس از جنگ ستارگان: آخرین جدای) و دهمین فیلم پرفروش تمام دوران شد.

درباره دیو و دلبر

دیو و دلبر نام داستانی از نویسنده فرانسوی ژون ماری لوپرنس د بومو است که اولین نسخه انیمیشنی آن در سال 1991 توسط کمپانی دیزنی ساخته شد. این انیمیشن توانست جوایز متعددی از جمله چندین اسکار را کسب کند. دیو دلبر یکی از به یادماندنی ترین و محبوب‌ترین آثار دیزنی است.

اما در جریان ساخت لایو اکشن‌ها از انیمیشن‌های مشهور دیزنی؛ دیو و دلبر نیز در جریان ساخت سینمایی قرار گرفت. اما مهم‌ترین نکته درباره آن اسن است که جذابیت این نسخه میبایست با نسخه اصلی و انیمیشنی برابری می‌کرد مخصوصا که در حوزه خاطره مخاطب انیمیشن دیزنی به شدت خوش نشسته بود. داستان این فیلم بارها شنیده شده و حتی کتاب داستان آن برای کودکان بازنویسی شده است. این یک فیلم موزیکال است.

داستان اصلی دیو و دلبر

اما واتسون

یک جادوگر که خود را به شکل یک زن گدای مسن درآورده، در حینی که می‌رقصد، به قلعه‌ای می‌رسد. او به شاهزاده‌ی بی‌رحم و خودخواه قلعه، در ازای پناه گرفتن از طوفان، یک گل رز طلسم‌شده هدیه می‌دهد.

اما او این پیشنهاد را رد می‌کند، جادوگر شکل واقعی خود را به او نشان می‌دهد و شاهزاده را به یک جانور و خدمتکارانش را به اشیاء خانگی تبدیل می‌کند. او به شاهزاده هشدار می‌دهد ( داستان دیو و دلبر) که تنها در صورتی که او بتواند یاد بگیرد که دیگری را دوست داشته باشد؛ نفرین شکسته می‌شود. یعنی زمانی که آخرین گلبرگ گل رز بیفتد و آن شخص او را دوست داشته باشد، وگرنه تا آخر عمر یک جانور باقی خواهد ماند.

ماجرای کلاسیک

در ابتدای داستان دیو و دلبر، در شهر کوچک ویلنوو، بل، دختر یک مخترع به نام موریس دیده می‌شود. او مدام گاستون، کهنه سرباز مغرور جنگ را کنار می‌زند، زیرا بل نمی‌خواهد با او ازدواج کند.

موریس در مسیر رفتن به بازار، در جنگل گم می‌شود و پس از فرار از گله گرگ‌ها به قلعه هیولا پناه می‌برد. هیولا که متوجه ورود موریس به قصر می‌شود، او را زندانی می‌کند. وقتی اسب موریس بدون او برمی‌گردد، بل به دنبال موریس می‌رود و او را در سیاه چال قلعه قفل شده می‌یابد. فیلم سینمایی دیو و دلبر.

بل از هیولا می‌خواهد که اجازه دهد به جای موریس او را بگیرد، هیولا موافقت میکند اما موریس نمی‌پذیرد. به بهانه خداحافظی بل از هیولا می‌خواهد که به او اجازه دهد با پدرش خداحافظی کند. هیولا دروازه سلول را باز می‌کند، بل موریس را در آغوش می‌گیرد و با جابجایی جای خود و بستن دروازه به روی خود او را غافلگیر می‌کند.

آشنایی دیو و دلبر

دختر زیبا( دیو و دلبر) با خادمان قلعه دوست می‌شود، از جمله شمعدان/پادوگر لومیر، ساعت مانتل/ماژوردومو کوگزورث، گردگیر پر/خدمتکار پلومت، قوری/خانم خانه دار خانم پاتس، و پسرش چیپ. آن‌ها او را به شامی مفصل دعوت می‌کنند. وقتی او در قسمت ممنوعه غربی سرگردان است و گل رز را پیدا می‌کند، هیولا او را در جنگل گیر می‌اندازد. گرگ‌ها برای بل کمین می‌کنند، اما هیولا او را نجات می‌دهد و در این روند مجروح می‌شود. در حینی که بل به زخم‌های هیولا رسیدگی می‌کند، جرقه‌‌ای میان آن‌ها ایجاد می‌شود. هیولا هدیه‌ای از طرف افسونگر به بل نشان می‌دهد، کتابی که خوانندگان را به هر کجا که بخواهند می‌برد. بل با این‌کتاب از نشانه‌های کودکی‌اش سردرمی‌آورد.

کارشکنی‌های گاستون

موریس در ویلنوو نمیتواند روستاییان دیگر را در مورد زندانی شدن هیولا و بل قانع کند. گاستون، که نجات بل را فرصتی برای خود می‌بیند موافقت می‌کند که به موریس کمک کند. وقتی موریس از انگیزه باطنی او مطلع شد و او را طرد کرد، گاستون او را رها می‌کند تا توسط گرگ‌ها خورده شود.

موریس توسط آگاته گوشه‌نشین شهر نجات می‌یابد، اما وقتی او جنایت گاستون را به مردم شهر می‌گوید و نمی‌تواند شواهد محکمی ارائه کند. گاستون آن‌ها را متقاعد می‌کند که موریس را به یک دیوانه‌خانه بفرستند.

دیو و دلبر پس از یک رقص عاشقانه، با استفاده از یک آینه جادویی متوجه گرفتاری پدرش می‌شود. هیولا او را رها می‌کند تا موریس را نجات دهد. او به بل آینه‌ای می‌دهد تا او را با آن به یاد بیاورد.

دیو و دلبر پس از بازگشت به شهر، بل، هیولا را در آینه به مردم شهر نشان می‌دهد. مردم شوکه از حقیقت باخبر می‌شوند.

گاستون حسود که متوجه می‌شود بل، هیولا را دوست دارد، ادعا می‌کند که مجذوب جادوی سیاه شده است. او بل را به همراه پدرش به داخل کالسکه پناهندگی می‌اندازد. گاستون روستاییان را متقاعد می‌کند تا به دنبال او به قلعه بروند تا جانور را قبل از اینکه کل روستا را “لعنت” کند، بکشند. در داخل کالسکه، بل به پدرش می‌گوید که از قبل می‌داند چه اتفاقی برای مادرش افتاده است. موریس و بل فرار می‌کنند و بل به قلعه برمی‌گردد.

در طول نبرد، گاستون همراه خود LeFou را رها می‌کند، سپس برای دفع روستاییان در کنار خدمتکاران قرار می‌گیرد. در همین حال، او به هیولا حمله می‌کند. هیولای افسرده است با دیدن بازگشت بل، روحیه خود را به دست می‌آورد.

غلبه گاستون بر دیو و دلبر

انیمیشن دیو و دلبر

هیولا گاستون را مغلوب می‌کند، اما قبل از اینکه به بل بپیوندد، در آخرین ثانیه جان خود را از دست می‌دهد. با این حال، گاستون خائنانه از روی پل به هیولا شلیک می‌کند، اما خود با فروریختن قلعه سقوط می‌کند. سپس هیولا نیزبا افتادن آخرین گلبرگ می‌میرد.

بل با گریه عشق خود را به هیولا ابراز میکند، در همین حین آگاته خود را به عنوان جادوگر نمایان می‌کند. او نفرین با باطل می‌کند؛ قلعه برپا می‌شود، جانوران را به شکل انسانی خود باز می‌گرداند. و دیو نیز دوباره به حالت انسانی‌اش بازمی‌گردد. فیلم با رقص و شادی شاهزاده و بل برای پادشاهی به پایان می‌رسد.

جزئیات لایو اکشن دیو و دلبر

والت دیزنی پیکچرز در آوریل 2014 پس از ساخت فیلم‌های فانتزی زنده دیگر مانند آلیس در سرزمین عجایب، بدجنس، سیندرلا و کتاب جنگل، شروع به توسعه نسخه لایو اکشن جدیدی از دیو و دلبر کرد. دو ماه بعد، بیل کاندون برای کارگردانی فیلم بر اساس فیلمنامه ایوان اسپیلیوتوپولوس قرارداد امضا کرد. بعداً در سپتامبر همان سال، استفن چبوسکی برای بازنویسی فیلمنامه استخدام شد.

قبل از اینکه کاندون برای کارگردانی فیلم استخدام شود، دیزنی با پیشنهادی برای بازسازی فیلم به روشی رادیکال‌تر به او مراجعه کرد، زیرا استودیو یونیورسال فیلم سفید برفی و شکارچی (2012) را بازسازی کرده بود. کاندون بعداً توضیح داد که بعد از ساخت Frozen، مخاطبان بین المللی نسخه قبلی موسیقی را بیشتر دوست داشتند.

کارگردان لایو اکشن دیو و دلبر، کاندن به واسطه تجربه ارزشمندی که در زمینه آثار موزیکال دارد، با حفظ حال و هوای نوستالژیک آن توانست به ابهت و جذابیت قطعات موزیکال فیلم بیفزاید. با فیلمبرداری فوق العاده توانستند سکانس‌های موزیکال داخل قصر را با شکوه و جذابیتی درخور نشان دهند. موسیقی فیلم از قطعات نسخه اصلی گرفته شده است البته با اعمال تغییرات بازخوانی شدند.

این اثر که با طراحی صحنه و جلوه‌های ویژه توانست خوش بدرخشد مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است. البته بازساری این اثربرای سود  بیشتر برای شرکت دیزنی و  دیگر عوامل آن بوده است زیرا که فیلم حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد، به جز صحنه‌های موزیکال و صحنه‌های خوش رنگ ندارد.

اقتباس از انیمیشن دیو و دلبر

دیو و دلبر (2017) بازآفرینی از یک فیلم انیمیشن کلاسیک که طرفدارانش نسبت به کیفیت آن حساس هستند.

در فیلم لایو اکشن دیو و دلبر اصالت احساسی بیل کاندون، کارگردان باعث می‌شود؛ انیمیشن محبوب دیزنی در سال 1991 و فیلم سینمایی 1994 را به روش‌های تازه و تکان دهنده‌ای دوباره کشف کند. سوزان ایگان، که نقش دختر خوشگل را در برادوی آغاز کرد، در مورد انتخاب بازیگران واتسون به عنوان “عالی” اظهار نظر کرد. پیج اوهارا، که صداپیشگی بل را در فیلم اصلی انیمیشن و دنباله‌های آن بر عهده داشت، به واتسون در درس‌های آوازش کمک کرد. بررسی عصر یخبندن 6.

طبق گزارش‌هالیوود ریپورتر، واتسون 3 میلیون دلار پیش پرداخت. همچنین توافقی صورت گرفت؛ مبنی بر اینکه دستمزد نهایی او در صورتی که درآمد ناخالص مشابه درآمد 759 میلیون دلاری مالیفیسنت را در سراسر جهان داشته باشد میتواند تا 15 میلیون دلار افزایش یابد.

درباره‌ی horie

همچنین ببینید

فیلم After

فیلم After؛ معرفی و برسی یک فیلم عاشقانه

فیلم After در حالی که مونتاژی از نماهایی از زمان گذراندن یک زوج با هم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *