فیلم After؛ معرفی و برسی یک فیلم عاشقانه

فیلم After در حالی که مونتاژی از نماهایی از زمان گذراندن یک زوج با هم را نشان می‌دهد، با صدای دختری شروع می‌شود که درباره لحظاتی از زندگی‌ صحبت می‌کند. دختر می‌گوید همه چیز در زندگی او قبل از این ارتباط ساده بود و اکنون درست خلاف آن است.

داستان فیلم After

فیلم عاشقانه

تسا (جوزفین لنگفورد) از خواب بیدار می‌شود و آماده‌ی رفتن به دانشگاه می‌شود. او توسط مادرش، کارول (سلما بلر) و دوست پسرش، نوح (دیلان آرنولد) در آشپزخانه طبقه پایین است. مادرش اقلامی ‌را فهرست می‌کند که فکر می‌کند تسا به آنها نیاز دارد، در حالی که تسا به او یادآوری می‌کند که به دانشگاه می‌رود و نه کمپ. نوح مداخله می‌کند و می‌گوید که می‌تواند او را به دانشگاه برساند.

نگاهی صمیمی ‌به فراز و نشیب‌های عشق اول است که البته چرخش‌های روایی بی‌معنا را نیز به خود می‌گیرد، اما با این وجود یک عاشقانه گیرا است.

فیلم After توسط جنی گیج (همه این وحشت) بر اساس فیلمنامه سوزان مک مارتین (مامان) کارگردانی شد. نگاهی صمیمی‌ به فراز و نشیب‌های عشق اول است که برخی چرخش‌های روایی مزخرف را به خود می‌گیرد، اما با این وجود، عاشقانه‌ای جذاب است.

 درباره فیلم After

در فیلم After، تسا یانگ (جوزفین لنگفورد) سال اول دانشگاه خود را به عنوان دختری ایده‌آل و دانشجوی مترقی شروع می‌کند. با این حال، دنیای تسا از زمان ملاقات با‌هاردین اسکات (قهرمان فاینس-تیفین) تغییر می‌کند. موضوع فیلم After رابطه بین تسا و‌هاردین است که فیلم به طور رضایت‌بخشی شروع و ادامه آن را نشان می‌دهد. عشق اول می‌تواند همه چیز آدم را مصرف کند، به خصوص زمانی که با شور نوجوانان مواجه شود. موردی که برای تسا و‌هاردین در فیلم After اتفاق افتاده، عشق اول است.

تسا زندگی خود را به عنوان یک دختر/دانشجو/دوست دختر کامل گذرانده است، و زمانی که‌ هاردین را برای اولین بار تنها ملاقات می‌کند، متوجه می‌شود که او واقعا کیست. به این ترتیب، فیلم After داستان بلوغ را نیز عمل می‌کند زیرا تسا خواسته‌های خود و آنچه را که از یک رابطه عاشقانه می‌خواهد؛ کشف زندگی یک نوجوان را نشان می‌دهد. این فیلم بین موضوعات بلوغ و عشق تعادل ایجاد می‌کند، اگرچه بیشتر داستانی عاشقانه است.

روایت عشق در فیلم After

عاشقانه بین تسا و‌هاردین فوق‌العاده صمیمی  به خاطر تمایل گیج (کارگردان فیلم) به استفاده از کلوزآپ‌های زیاد از ارتباط  لنگفورد و فاینس-تیفین به بیننده اجازه می‌دهد تا طیفی از احساسات و لحظات صمیمی شخصیت‌ها را با آن‌ها تجربه کند. رابطه بین تسا و‌هاردین نیز توسط لنگفورد و فاینس-تیفین انجام می‌شود که به طرز باورنکردنی با هم خوب کار می‌کنند. علاوه بر این، این رابطه به خوبی از طریق فیلمنامه مک مارتین در ساخت این صحنه‌ها موفق بوده است. البته فیلمنامه نیز فراز و فرودهایی دارد.

کارگردانی و فیلم‌نامه

فیلم آمریکایی

تسا و‌هاردین در مرکز فیلم After هستند، اما یکی از ضعف‌های فیلمنامه، رابطه بین تسا و مادرش واضح نیست. از طرفی فیلم After تلاش می‌کند تا به واسطه علاقه عاشقانه و تعویض جنسیت هم اتاقی تسا، استف (خدیجه رعد تندر)، به داستان تنوع بدهد. سایر نوجوانان گروه ‌هاردین عمدتاً شخصیت‌های منوتنی هستند که نقش خود را در پیشبرد طرح داستان بازی می‌کنند و هیچ کار دیگری در فیلم انجام نمی‌دهند. همچنین استعدادهای سلما بلر به عنوان مادر تسا و همچنین پیتر گالاگر و جنیفر بیلز که به ترتیب نقش پدر و نامادری‌هاردین را بازی می‌کنند، به طرز غم‌انگیزی دیده نمی‌شود.

با این حال، اگرچه After ممکن است تحت فشار اقتباس از کتاب آنا تاد باشد، اما فیلم گیج در فشرده کردن داستان به یک ساعت و 46 دقیقه دلپذیر اقتباس خوبی بوده است. شاید برای کسانی که ماهیت توهین‌آمیز رفتارهای‌ هاردین را در کتاب اصلی تاد تشخیص داده‌اند، مهم‌تر است.

رابطه تسا و هاردین

Gage and McMartin’s After، رابطه بین تسا و‌هاردین را به گونه‌ای تغییر می‌دهد که ماهیت کمتر توهین‌آمیز داشته باشد.‌  فیلم After به تسا عاملیت و استقلال بیشتری می‌دهد به گونه ای که قدرت مشکل ساز بین این دو را در کتاب اصلاح می‌کند. گیج و مک‌مارتین After را با داستانی واقعی و نسبتاً سالم‌تر از عشق اول تطبیق می‌دهند، آن‌ها تغییر زیادی در داستان اصلی ایجاد نمی‌کنند تا طرفداران کتاب را نیز از دست ندهند.  بررسی فیلم شنای پروانه در پست دیگری از پوفیلمو.

در نتیجه، فیلم After  یک ساعت سرگرم کننده برای طرفداران رمان اصلی تاد یا حتی کسانی است که به داستان عاشقانه علاقه مند هستند اما نگران پیامدهای رابطه‌هایی این‌چنین‌اند.

این فیلم لزوماً در سینماها نباید تماشا شود، اما قطعاً در حال حاضر ضدبرنامه‌ای عالی نسبت به سایر اکران‌ها است و داستان عاشقانه جذابی را ارائه می‌کند.  این فیلم نگاه صادقانه به عشق اول و بیداری جنسی یک زن جوان است؛ یک عاشقانه از دوران مدرن که می‌توان چیزهای زیادی از آن یاد گرفت.

درباره‌ی horie

همچنین ببینید

دیو و دلبر

لایو اکشن دیو و دلبر (2017)

لایو اکشن دیو و دلبر یک فیلم فانتزی رمانتیک موزیکال محصول آمریکای در سال 2017 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *