در فیلم رسیدن یا Arrival به چه چیزی می‌رسیم؟

فیلم رسیدن یا «Arrival» نامزد بهترین فیلم اسکار سال 2017 شده بود. این فیلم در ژانر معمایی و علمی تخیلی از بهترین‌های سینما است. با تماشای این فیلم انگار ترکیبی شاعرانه و وحشتناک از زندگی را هم در محتوا و پیام و فرم و اجرا را شاهد هستیم.

ویلنوو کارگردان این فیلم با مهارت و توانمندی بالایی توانسته فیلم رسیدن را به عنوان یک اثر تقلیدی نامحسوس و موفق از آثار سینمایی به نمایش دربیاورد. این فیلم با تصاویری حماسی و خیره کننده آغاز می‌شود و این‌گونه نیز به پایان می‌رسد.

داستان فیلم

فیلم رسیدن بر اساس داستان کوتاه “داستان زندگی شما” از تد چیانگ ساخته شده است. در این فیلم دوازده فضاپیمای فرازمینی بر فراز زمین شناور هستند. امی‌ آدامز در نقش زبان‌شناسی که توسط ارتش ایالات متحده استخدام شده تا قبل از اینکه تنش‌ها به جنگ منجر شود، با بیگانگان فرازمینی ارتباط برقرار کند. هانا دختر زبانشناس لوئیس بنکس در سن دوازده سالگی بر اثر یک بیماری صعب العلاج درگذشت. این فیلم نامزد جوایز اسکار در بخش‌های متعدد از جمله بهترین فیلم، در مورد انسان‌هایی که سعی می‌کنند با بازدیدکنندگان فرازمینی ارتباط برقرار کنند قرار گرفت.

در فیلم رسیدن یا Arrival به چه چیزی می‌رسیم؟

این فیلم درباره توامندی است که همه ما آن را داریم یعنی زبان. اما آنطور که باید متوجه دقیقه اهمیت آن نیستیم. فیلم رسیدن شکلی از برخورد احتمالی ما را در احتمال حمله بیگانگان نشان می‌دهد.

این فیلم به ما می‌گوید در زمان بحران دقیقا چه باید کرد. کار جمعی؟ چگونه؟ با کنار گذاشتن تناقض‌ها و تفاوت‌ها، منعطف بودن در برابر نظرات یکدیگر، با ذهنی باز و روشن با بحران مواجه شویم. انسان‌ها در ازای کار با هم می‌توانند جهان را به جای بهتری بدل کنند که این حالت در انزوا ممکن نیست.

فیلم رسیدن

بازیگران فیلم Arrival

در فیلم رسیدن ایمی آدامز، جرمی رنر، فارست ویتاکر، مایکل استولبارگ به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین فیلم رسیدن نامزد هفتاد و چهارمین جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن فیلم را برای ایمی آدامز در پرونده خود دارد، و برنده و نامزد بسیاری بخش‌های هشتاد و نهمین دوره اسکار را دارد.

فیلم مشابه این ژانر را در پست دیگری از پوفیلمو مطالعه کنید.

درباره‌ی horie

همچنین ببینید

فیلم علمی تخیلی

لئوناردو دی کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم علمی تخیلی Don’t Look Up

« بالا را نگاه نکن» یک فیلم  علمی تخیلی با طنز چالش برانگیز درباره آمریکای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *