منتخبی از فیلم‌های رازآلود و مهیج

فیلم رازآلود آن دسته از فیلم‌هایی‌ست که هیجان را در حد یک فیلم اکشن به اوج می‌رساند. ممکن است گاهی رازآلود، گنگ و مبهم هم معنی شود اما این چند فیلم منتخبی از فیلم‌هایی هستند که با دیدن آن‌ها خسته نمی‌شوید و همچنین می‌توانید روز خود را از حالتی یکنواخت بیرون بکشید. ما در پست دیگری از پوفیلمو به معرفی فیلم‌های اکشن پرداخته‌ایم برای مشاهده کافیست کلیک کنید.

منتخبی از فیلم‌های رازآلود و مهیج

فیلم رازآلود The Girl on the Train (2016)

فیلم رازآلود

دختری در قطار یک فیلم رازآلود روان‌شناختی به کارگردانی تیت تیلور و نویسندگی ارین کرسیدا ویلسون است که بر اساس رمان محبوب پائولا‌هاوکینز به همین نام ساخته شده است. در این فیلم امیلی بلانت، ربکا فرگوسن، هیلی بنت، جاستین تروکس، لوک ایوانز، آلیسون جنی، ادگار رامیرز و لیزا کودرو به ایفای نقش پرداخته اند. این فیلم درباره یک زن مطلقه الکلی به نام راشل است که درگیر تحقیقات یک فرد گم شده می‌شود.

ریچل واتسون اعتیاد به الکل دارد اما در حال بهبودی است. او پس‌از از دست دادن شغل‌اش، بی‌هدف سوار قطار نیویورک می‌شود. او در قطار به وسواس همسر سابقش تام و همسر جدیدش آنا می‌پردازد. پس از ناپدید شدن آنا و دایه تام نگاه‌ها به ریچل برمی‌گردد اما مشکل این است که ریچل نمی‌تواند چیزی را به خاطر بیاورد.

فیلم رازآلود The Invitation (2015)

دعوت یک فیلم رازآلود و ترسناک به کارگردانی کارین کوساما و نویسندگی فیل هی و مت مانفردی است. در این فیلم بازیگرانی چون لوگان مارشال گرین، تامی‌بلانچارد، میشل هویسمن و ایماتزی کورینالدی به ایفای نقش پرداخته اند.

ویل برای مهمانی شام به خانه همسر سابقش ادن در‌هالیوود هیلز می‌رود. ویل و ادن پس از مرگ تصادفی پسر جوانشان تای از هم جدا شدند. ادن مهمانان دیگری نیز دارد. در طول شب، ویل در خانه قبلی خود سرگردان است و خاطرات به ذهن او هجوم می‌آورند همچنین در ادامه اوضاع به سمت خطرناکی می‌رود.

فیلم  Get Out (2017)

Get Out یک فیلم ترسناک ساخته جردن پیل است. «برو بیرون» به دنبال کریس واشنگتن (کالویا)، یک مرد سیاهپوست جوان است که وقتی با خانواده دوست دختر سفیدپوست خود، رز آرمیتاژ (ویلیامز) آشنا می‌شود، رازهای تکان دهنده ای را فاش می‌کند.

فیلم رازآلود

Get Out به دلیل نویسندگی، کارگردانی، بازیگری و نقدهای اجتماعی مورد تحسین گسترده منتقدان قرار گرفت.

کریس واشنگتن یک عکاس سیاه پوست از نیویورک است که برای دیدار آخر هفته با خانواده دوست دختر سفیدپوست خود آماده می‌شود. کریس مردد از رز می‌پرسد که آیا خانواده‌اش از تفاوت نژادی آنها اطلاع دارند یا نه، اما او با اطمینان می‌گوید که آنها نژادپرست نیستند. اما در ادامه می‌بینیم که درست برخلاف آنچه رز گفته بود، پیش می‌آید.

فیلم رازآلود  Arrival (2016)

Arrival یک فیلم رازآلود علمی ‌تخیلی به کارگردانی دنیس ویلنوو است که بر اساس داستان کوتاه “داستان زندگی شما” از تد چیانگ ساخته شده است. در این فیلم دوازده فضاپیمای فرازمینی بر فراز زمین شناور هستند. امی‌ آدامز در نقش زبان‌شناسی که توسط ارتش ایالات متحده استخدام شده تا قبل از اینکه تنش‌ها به جنگ منجر شود، با بیگانگان فرازمینی ارتباط برقرار کند. هانا دختر زبانشناس لوئیز بنکس در سن دوازده سالگی بر اثر یک بیماری صعب العلاج درگذشت. این فیلم نامزد جوایز اسکار در بخش‌های متعدد از جمله بهترین فیلم، در مورد انسان‌هایی که سعی می‌کنند با بازدیدکنندگان فرازمینی ارتباط برقرار کنند قرار گرفت.

بنک و دانلی درحال تحقیق روی زبان پیچیده بیگانگان که از نمادهای دایره ای استفاده می‌کنند هستند و نتایج را با سایر کشورها به اشتراک می‌گذارند. همانطور که بنکس زبان را مطالعه می‌کند، او شروع به دیدهایی شبیه به فلش بک از دخترش می‌کند.

فیلم رازآلود  Donnie Darko (2001)

فیلم رازآلود

دانی دارکو یک فیلم علمی تخیلی هیجان‌انگیز به نویسندگی و کارگردانی ریچارد کلی و محصول فلاور فیلمز است. دانی دارکو، یک نوجوان روان پریش است که به سختی از یک تصادف عجیب فرار می‌کند و در توهماتش  فرانک را می‌بیند، شخصیتی مرموز در لباس خرگوش که به او اطلاع می دهد که دنیا در 28 روز دیگر به پایان می رسد. فرانک شروع به دستکاری دانی برای ارتکاب چندین جنایت می کند. جیک جیلنهال، جنا مالون، مگی جیلنهال، درو بریمور در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم معمایی (2013) Now You See Me

Now You See  خلاصه داستان درباره یک مامور اف ‌بی‌ آی و یک کارآگاه اینترپل است که تیمی ‌از شعبده‌بازان را دنبال می‌کنند. این درحالی است که شعبده بازان تلاش می‌کنند تا در حین اجرای نمایش دزدی‌‌های کلان هم انجام ‌دهند و به تماشاگرانشان پول پاداش دهند.

این فیلم برنده جایزه منتخب مردم برای فیلم هیجان انگیز مورد علاقه و همچنین نامزدی جایزه امپایر برای بهترین فیلم هیجان انگیز را دریافت کرد.

این فیلم مهیج به کارگردانی لوئیس لتریر بر اساس فیلمنامه‌ای از اد سولومون، بواز یاکین و ادوارد ریکورت ساخته شده است. در این فیلم گروهی از بازیگران جسی آیزنبرگ، مارک روفالو، وودی‌هارلسون، ایلا فیشر، دیو فرانکو، ملانی لوران، مایکل کین و مورگان فریمن حضور دارند.

فیلم رازآلود Primal Fear (1996)

ترس اولیه یک فیلم رازآلود و مهیج حقوقی به کارگردانی گرگوری‌هابلیت و نویسندگی استیو شاگان و آن بیدرمن است که بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده است. داستان حول محور یک وکیل مدافع می‌چرخد که معتقد است موکل پسر او در قتل اسقف اعظم کاتولیک نقشی نداشته است. در این فیلم ریچارد گیر، لورا لینی، جان ماهونی، آلفر وودارد، فرانسیس مک دورمند و ادوارد نورتون در اولین فیلم خود بازی می‌کنند.

این فیلم با بازی موفق نورتون تحسین منتقدان را برانگیخت. نورتون نامزد جایزه اسکار و بفتا برای  بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

فیلم Prisoners (2013)

زندانیان فیلم رازآلود دنیس ویلنوو بر اساس فیلمنامه‌ای توسط آرون گوزیکوفسکی است. این فیلم گروهی از بازیگران شامل هیو جکمن، جیک جیلنهال، ویولا دیویس، ماریا بلو، ترنس‌ هاوارد، ملیسا لئو و پل دانو دارد.طرح داستان بر ربوده شدن دو دختر جوان در پنسیلوانیا و جستجوی آن توسط پلیس برای یافتن آدم ربایی مظنون تمرکز دارد. خانواده دوور و برچ روز شکرگزاری را با هم جشن می‌گیرند. دختران آنا دوور و جوی برچ پس از شام ناپدید می‌شوند و تحقیقات با پوشش خبری گسترده دنبال می‌شود.

کارآگاه لوکی به تماس پلیس پاسخ می‌دهد و مردی به نام الکس جونز را دستگیر می‌کند. در طول بازجویی، لوکی متوجه می‌شود که ضریب هوشی کاهش یافته الکس او را از برنامه ریزی یک آدم ربایی باز می‌دارد و متوجه می‌شود که RV او حاوی هیچ مدرک پزشکی قانونی از دختران گم شده نیست. این فیلم از موفقیت مالی و انتقادی برخوردار شد و توانست 122 میلیون دلار در سراسر جهان بفروش برسد.

فیلم Flightplan(2005)

فیلم رازآلود

برنامه پرواز یک فیلم رازآلود روان‌شناختی به کارگردانی رابرت شونتکه بر اساس فیلمنامه‌ای نوشته پیتر داولینگ و بیلی ری است. جودی فاستر در این فیلم روان‌شناختی درنقش زنی بازی می‌کند که با دختر خردسالش سوار یک هواپیمای بین‌المللی می‌شود و سپس دختر در حالی که هنوز در هوا هستند به طرز مرموزی ناپدید می‌شود. هیچ مدرکی از دخترش در برنامه پرواز وجود ندارد. آیا شخصیت فاستر عقل خود را از دست داده؟ زن به ایالات متحده برمی‌گردد تا در پی اتفاقات پیش آمده سلامت عقلش را ثابت کند. پیتر سارسگارد، اریکا کریستنسن، کیت بیهان، گرتا اسکاچی، شان بین و مت بومر در این فیلم حضور دارند.

این فیلم به عنوان بهترین فیلم اکشن یا ماجراجویی و بهترین بازیگر زن برای فاستر نیز مورد تقدیر قرار گرفت.

فیلم رازآلود Gone Girl (2014)

دختر گم شده یک فیلم رازآلود روان‌شناختی به کارگردانی دیوید فینچر و نویسندگی گیلیان فلین است که بر اساس رمانی با همین عنوان ساخته شده است. داستان در میسوری می‌گذرد، داستانی مرموز و پست مدرن که وقایع پیرامون نیک دان (بن افلک) را دنبال می‌کند، که مظنون اصلی ناپدید شدن همسرش امی‌(رزاموند پایک) می‌شود. در این فیلم نیل پاتریک هریس و تایلر پری بازی می‌کنند. این فیلم به پردرآمدترین فیلم فینچر شناخته شد.

بازی پایک نامزد دریافت جایزه اسکار، جایزه بافتا، جایزه گلدن گلوب و جایزه انجمن بازیگران سینما برای بهترین بازیگر زن شد. همچنین نامزدی جایزه گلدن گلوب بهترین کارگردانی برای فینچر نیز برای این فیلم ثبت شد. دختر گم شده بر اساس رمانی به همین نام است که نشان می‌دهد ازدواج اشتباه تا کجا پیش می‌رود.

فیلم رازآلود Chinatown (1974)

محله چینی‌ها یک فیلم رازآلود و نئو نوآر محصول 1974 است که توسط رابرت تاون به کارگردانی رومن پولانسکی نوشته شده و جک نیکلسون، فی داناوی و جان هیوستون در آن بازی کرده‌اند. این فیلم داستان یک بازرس خصوصی را دنبال می‌کند که درگیر یک توطئه گسترده می‌شود. در طول سال‌ها، محله چینی‌ها به عنوان یکی از بهترین فیلم‌‌های ساخته شده در تاریخ شناخته می‌شود.

محله چینی ها داستان کارآگاه خیالی جیک گیتس را دنبال می‌کند که به آرامی فساد در وزارت آب و انرژی لس آنجلس را کشف می‌کند. گیتس یک ضدقهرمان است که می‌خواهد خوبی‌های جهان را ببیند اما نمی‌تواند از شر آن فرار کند. همه این‌ها برای این است که بگوییم گیتس قابل اعتماد است اما تا حدودی ناشناخته است.

فیلم روان‌شناختیShutter Island (2010) 

فیلم رازآلود

جزیره شاتر فیلمی درخشان به کارگردانی مارتین اسکورسیزی با بازی لئوناردو دی کاپریو، مارک روفالو، بن کینگزلی، مکس فون سیدو، امیلی مورتیمر و میشل ویلیامز است. جزیره شاتر یک فیلم رازآلود نئو نوآر آمریکایی محصول سال ۲۰۱۰ به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و نویسندگی لاتا کالوگریدیس است که بر اساس رمانی به همین نام اثر دنیس لیهان در سال ۲۰۰۳ ساخته شده است.

لئوناردو دی کاپریو در نقش معاون مارشال ایالات متحده ادوارد “تدی” دنیلز بازی می‌کند که پس از ناپدید شدن یکی از بیماران در حال بررسی یک مرکز روانپزشکی در جزیره شاتر است. مارک روفالو در نقش شریک و معاون مارشال، بن کینگزلی روانپزشک اصلی مرکز، ماکس فون سیدو یک پزشک آلمانی و میشل ویلیامز همسر دنیلز است.

فیلم رازآلود (2007) Zodiac

فیلم زودیاک

دیوید فینچر فیلم رازآلود “زودیاک” را بر اساس داستان واقعی یک قاتل زنجیره‌ای در اواخر دهه 1960 در کالیفرنیای شمالی ساخته است. قاتل زنجیره‌ای پیام‌های رمزگذاری شده‌ای را برای روزنامه سان فرانسیسکو کرونیکل ارسال می‌کرد. جیک جیلنهال، رابرت داونی جونیور، مارک روفالو و آنتونی ادواردز در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. قاتل زودیاک هرگز پیدا نشد.

فیلم The Wailing (2016)

فیلم کره‌ای

“The Wailing” یک فیلم رازآلود و ترسناک در مورد تسخیر شیطان در دهکده‌ای در کره جنوبی است. این فیلم به کارگردانی Na Hong-jin به غیرقابل پیش‌بینی بودن و برخورداری از ابهام شناخته شده است.

فیلم رازآلود Minority Report (2002)

گزارش اقلیت

“گزارش اقلیت” اسپیلبرگ درباره آینده‌نگری یک تیم از پلیس‌های حرفه‌ای در “پیشگیری”های روانی برای دیدن جنایات قبل از وقوع است. در این فیلم رازآلود مجرمان را قبل از اینکه بتوانند جنایات خود را مرتکب شوند دستگیر می‌شوند. تام کروز نقش افسری را بازی می‌کند که متهم به ارتکاب قتلی در آینده است. او سعی می‌کند با یافتن گزارش اقلیت پرونده، بی‌گناهی خود را ثابت کند.

فیلم (2010)Mysteries of Lisbon

فیلم رازآلود «رازهای لیسبون» به کارگردانی رائول رویز، فیلمساز مشهور شیلیایی، قطعه‌هایی است که در پرتغال می‌گذرد و از رمانی قرن نوزدهمی اقتباس شده است. این فیلم در ابتدا به عنوان یک مینی سریال برای تلویزیون اروپا ساخته شده بود.

First Reformed (2017)

فیلم کشیش

فیلم رازآلود «اولین اصلاح‌شده»،  یک کشیش تنها و میانسال، اتان‌هاوک، را در کلیسای کوچکی در شمال نیویورک به تصویر می‌کشد. او توسط یکی از محلی‌ها به این فکر می‌افتد تا محیط زیست‌گرایی و نقش کلیسای در سرمایه‌داری زیان‌بار را در نظر بگیرد؛ اما او چه مسئولیتی برای انجام این کار دارد. پل شریدر کارگردان و نویسنده این فیلم است. او فیلمنامه‌های «گاو خشمگین»، «ژیگولو آمریکایی» و «راننده تاکسی» را نوشته است.

فیلم سوغات (2019)

فیلم سوغات

فیلم «سوغات» داستان یک دانشجوی سینما است که درگیر یک رابطه عاشقانه مخرب می‌شود. نقش این دانش آموز را آنر سوینتون برن بازی می‌کند و مادر واقعی او در این فیلم، تیلدا سوینتون، نقش مادرش را بازی می‌کند. این فیلم بر اساس تجربیات زندگی واقعی کارگردان و نویسنده یوهانا‌هاگ بود که از برن خواست تا نقش خود را از یادداشت‌هایی که نگه داشته بود بداهه بنویسد، در حالی که بقیه بازیگران از روی فیلمنامه می‌خواندند.

فیلم رازآلود Bacurau (2019)

فیلم سینمایی

“باکوراو” دهکده‌ای دورافتاده در برزیل است که توسط حوادث عجیب و شوم از جمله ناپدید شدن آن از نقشه‌ها به لرزه در آمده است. روستاییان باید راهی برای زنده ماندن در این وضعیت غیرواقعی بیابند. کارگردانان این فیلم رازآلود باراکوراو، جولیانو دورنلس و کلبر مندونسا فیلهو، جایزه هیئت داوران جشنواره فیلم کن 2019 را دریافت کردند.

فیلم سیکاریو (2015)

فیلم سیکاریو

«سیکاریو» یک تریلر پر تنش درباره جنگ ایالات متحده با مواد مخدر است که در بحبوحه خشونت در مرز ایالات متحده و مکزیک اتفاق می‌افتد. در این فیلم رازآلود امیلی بلانت در نقش یک مامور اف‌بی‌آی، جاش برولین به‌عنوان افسر کارگروه دولتی و بنیسیو دل تورو در نقش یکی از اعضای سابق کارتل بازی می‌کنند.

فیلم پالم اسپرینگز (2020)

فیلم جدید

در فیلم پالم اسپرینگز، دو مهمان عروسی، اندی سامبرگ و کریستین میلیوتی، با هم در یک حلقه زمانی قرار می‌گیرند. این فیلم بخشی رازآلود و قسمتی کمدی رمانتیک است. مکس بارباکو، کارگردان این فیلم به دلیل اینکه موضوع «روز گراندهاگ» را با ایده‌ای مبتکرانه به تصویر کشید، مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

 

 

درباره‌ی horie

همچنین ببینید

ارباب حلقه‌ها

معرفی فیلم ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه

ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه یک فیلم ماجرایی فانتزی به کارگردانی پیتر جکسون است. این اولین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *