معرفی 6 فیلم ترسناک سینمای جهان

همیشه ژانر ترسناک مخاطبان به خصوص خود را داشته است. در واقع می‌توان گفت فیلم ترسناک همیشه از پرفروش‌ترین ژانرهای جهان است.

همیشه مسئله اقتباس از رمان‌های گوتیک و ترسناک نیز مطرح بوده است. تصاویر اعضای بدن، خون، خشونت و… فضای فیلم‌های ترسناک را می‌سازند. بنابراین فهرستی از تلنگرهای زامبی‌ها، داستان‌های غم‌انگیز و شبح‌آمیز ارواح، بازسازی‌ها، بازی‌های قاتل و انواع کابوس‌ها از جمله موضوعات فیلم‌های ترسناک هستند.

فیلم‌های ترسناک دهه‌های اخیر

فیلم ترسناک The Others (2001)

فیلم ترسناک

The Others یک فیلم ترسناک روان‌شناختی به سبک گوتیک اما انگلیسی زبان است که در سال 2001 به نویسندگی، کارگردانی آلخاندرو آمنابار ساخته شده است. نیکول کیدمن، فیونولا فلاناگان، کریستوفر اکلستون در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

این فیلم در گیشه بسیار موفق بود و حتی نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد و بسیاری کارگردانی و فیلمنامه آمنابار و همچنین موسیقی، فضا و بازی کیدمن را تحسین کردند.

این فیلم برنده جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد. همچنین اولین فیلم انگلیسی زبانی که جایزه بهترین فیلم را در Goyas (جوایز ملی فیلم اسپانیا) دریافت کرد فیلم The others بود، بدون اینکه حتی یک کلمه اسپانیایی در آن صحبت شود. The Others برنده سه جایزه بهترین فیلم ترسناک، بهترین بازیگر زن کیدمن، و بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای Fionnula Flanagan.

گریس استوارت یک روز پس از جنگ جهانی دوم درست در سال 1945 از یک کابوس بیدار می‌شود. او در یک خانه روستایی دورافتاده در جرسی زندگی می‌کند. او با دو فرزند خردسالش که بیماری حساسیت به نور دارند زندگی می‌کند. گریس سه خدمتکار جدید استخدام می کند: خانه دار خانم برتا میلز، باغبان ادموند تاتل، و دختری لال به نام لیدیا. خانم میلز به گریس توضیح می دهد که سال ها قبل در همان خانه کار می کرد.

آنه ادعا می کند که چندین بار گروهی را در خانه دیده است: یک مرد، یک زن، یک پیرزن و یک کودک به نام ویکتور که ادعا می کرد “خانه مال آنهاست”. گریس صدای پاها و صداهای ناشناس را می شنود، دستور می دهد خانه را بازرسی کنند. او سپس یک آلبوم عکس قرن نوزدهمی از عکس های پرتره سوگواری پیدا می کند. وقتی گریس از خانم میلز در مورد تجربه قبلی خود در خانه می پرسد، خانم میلز می گوید که بسیاری به دلیل شیوع سل ترک کردند.

فیلم ترسناک  (2019) Doctor Sleep

دکتر اسلیپ یک فیلم ترسناک فراطبیعی آمریکایی محصول سال ۲۰۱۹ به نویسندگی و کارگردانی مایک فلانگان است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام در سال 2013 نوشته استیون کینگ، ساخته شده است. فیلم دنباله‌ای بر اقتباس سینمایی «درخشش» به کارگردانی استنلی کوبریک است.

ایوان مک گرگور نقش اصلی را در نقش دنی تورنس بازی می کند، مردی با توانایی های روانی که با آسیب های دوران کودکی دست و پنجه نرم می کند. ربکا فرگوسن، کیلیگ کورن، کلیف کورتیس و کارل لومبلی نقش های مکمل را ایفا می کنند.

در این فیلم، دن تورنس، که اکنون بالغ شده است، باید از یک دختر جوان با قدرت های مشابه در برابر فرقه ای به نام گره واقعی محافظت کند، که اعضای آن کودکانی را شکار می کنند که دارای درخشش هستند تا زندگی خود را طولانی کنند.

فلانگان گفت که این فیلم سعی خواهد کرد تفاوت‌های بین رمان و فیلم The Shining را آشتی دهد.

دن تورنس که هنوز از مصیبت خانواده‌اش در سال 1980 در هتل Overlook آسیب دیده است، توسط روح دیک هالوران هدایت می‌شود تا ارواح Overlook را در جعبه‌ دستگیر کند.

فیلم ترسناک (2002) The Ring

یک فیلم ترسناک فراطبیعی آمریکایی محصول ۲۰۰۲ به کارگردانی گور وربینسکی بر اساس فیلمنامه ای از ارن کروگر با بازی نائومی واتس، مارتین هندرسون، دیوید دورفمن، برایان کاکس و دیوی چیس است. این بازسازی فیلم ترسناک ژاپنی حلقه 1998 هیدئو ناکاتا است که بر اساس رمانی به همین نام اثر کوجی سوزوکی در سال 1991 ساخته شده است. واتس روزنامه نگاری را به تصویر می کشد که در حال بررسی یک نوار ویدئویی نفرین شده است که ظاهراً بیننده را هفت روز پس از تماشای آن می کشد.

فیلم ترسناک

حلقه اکثراً نقدهای مثبتی دریافت کرد و منتقدان از فضاسازی، جلوه های بصری و اجرای واتس تمجید کردند. این فیلم به یکی از پردرآمدترین فیلم ترسناک شناخته شد.

حلقه راه را برای بازسازی انگلیسی زبان فیلم های ترسناک آسیایی مانند کینه، آب تاریک، شاتر و چشم هموار کرد.

فیلم ترسناک  The Orphanage (2007)

یتیم خانه یک فیلم ترسناک ماوراء الطبیعه گوتیک اسپانیایی است. این فیلم به عنوان اولین بلند کارگردانش موفق ظاهر شده است. بلن روئدا در نقش لورا، فرناندو کایو در نقش همسرش کارلوس و راجر پرنسپ در نقش پسر خوانده‌شان سیمون بازی می‌کنند. داستان درباره لورا است که به یتیم خانه دوران کودکی خود بازمی گردد. لورا قصد دارد خانه را به خانه‌ای برای کودکان معلول تبدیل کند اما پس از مشاجره با لورا، سیمون گم می‌شود.

فیلم ترسناک

فیلمنامه این فیلم توسط سرجیو جی. سانچز در سال 1996 نوشته شد که مورد توجه بایونا قرار گرفت. بایونا می خواست فیلم حس و حال سینمای اسپانیا در دهه 1970 را داشته باشد. او جرالدین چاپلین و بلن روئدا را انتخاب کرد که بعداً برای نقش‌هایشان در این فیلم مورد تحسین قرار گرفتند.

این فیلم تحسین منتقدان را از سوی تماشاگران در زادگاهش اسپانیا دریافت کرد و حتی برنده جوایز بسیاری شد.

فیلم ترسناک Train To Busan (2016)

فیلم ترسناک اکشن قطار به بوسان محصول کره جنوبی به کارگردانی یون سانگ هو و با بازی گونگ یو، جونگ یو می، ما. دونگ سوک، کیم سوآن و… می‌باشد. داستان فیلم بیشتر در قطاری با سرعت بالا از سئول به بوسان می گذرد. داستان فیلم حول محور یک آخرالزمان زامبی که به طور ناگهانی در کشور اتفاق می‌افتد و امنیت مسافران را تهدید می‌کند.

قطار در ایستگاه Daejeon که ظاهراً توسط ارتش کره جنوبی محافظت می‌شود، توقف می‌کند. مسافران در یک ایستگاه خالی پیاده می‌شوند، اما به زودی متوجه می‌شوند که سربازان به زامبی تبدیل شده‌اند. چندین مسافر هنگام بازگشت به قطار مورد حمله قرار می‌گیرند و کشته می‌شوند، در حالی که بیشتر مسافرانی که زنده مانده‌اند با خیال راحت سوار خودروها می‌شوند.

فیلم ترسناک

سوآن، سونگ کیونگ، این گیل و مرد بی خانمان خود را بین دو ماشین زامبی می بینند و موفق می شوند در دستشویی‌ها پناه بگیرند. سوک وو، سانگ‌هوا، یونگ گوک و دو تن از همکلاسی‌هایش، عقب ماندند تا پوششی فراهم کنند و سوار قطار در حال حرکت شوند. دوستان یونگ گوک در حین فرارکشته می‌شوند و بقیه در ماشین‌های عقب قرار می‌گیرند. کاپیتان پس از اینکه متوجه شد قطار به عنوان یک منطقه قرنطینه است، قطار را به سمت بوسان می‌راند.

فیلم سینمایی Saw (2004)

فیلم ترسناک

فیلم ترسناک Saw یک هیجان انگیز آمریکایی به کارگردانی جیمز وان، در اولین کارگردانی بلند خود و نوشته لی وانل از داستانی از وان و وانل است. در اولین قسمت از مجموعه فیلم Saw  وانل، کری الوز، دنی گلاور، مونیکا پاتر در آن بازی می‌کنند.

روایت فیلم غیرخطی است که حول محور رمز و راز قاتل اره منبت کاری اره مویی می‌چرخد، کسی که اراده قربانیانش برای زندگی را با قرار دادن آنها در «بازی‌های مرگبار» آزمایش می‌کند. جایی که برای زنده ماندن باید درد فیزیکی زیادی را به خود تحمیل کنند. داستان قاب آخرین قربانیان جیگساو (وانل و الوز) را دنبال می‌کند که در یک حمام ویران بزرگ از خواب بیدار می‌شوند و به یکی دستور داده می‌شود دیگری را بکشد تا خانواده‌اش را نجات دهد.

فیلم ترسنام اسپانیایی (2011)The Skin I Live In

فیلم ترسناک اسپانیایی

پوستی که در آن زندگی می‌کنم؛ بر اساس رمان رتیل را می‌توان به‌عنوان اثری روان‌شناختی و ترسناک شناخت. رابرت لدگارد، جراح پلاستیک و دانشمند دیوانه، که از غم و اندوه مرگ همسرش رنج می‌برد از تجاوز به دختر ضعیف روانی‌اش پر از خشم است.

این فیلم پر از احساساتی است که به طرز خطرناکی در هم می‌آمیزند. آزمايشگاه گوتيک تكنولوژي به دنبال اين است كه ببيند آيا مي‌توان خود دروني را از طريق دگرگوني كامل بيروني دوباره تعيين كرد. سطوح روان‌شناسی، دکور عمیق، چاه‌هایی از احساسات متضاد خشونت‌آمیز و شهوات ناامیدکننده از عناصر وحشت‌آفرین این فیلم هستند.

در فیلم ترسناک اسپانیایی «پوستی که در آن زندگی می‌کنم» پدرو آلمودوار لحظه‌ای تعیین‌کننده وجود دارد، زمانی که رابرت لدگارد، جراح پلاستیک دیوانه‌ با خستگی روح بازی می‌کند. او به تصویر زنی روی دیوار اتاق خوابش خیره می‌شود. او زن را ورا (النا آنایا) می نامد. زن در ژست کلاسیک اودالیسک دراز کشیده است.

هویت در ژانر ترسناک

مواقعی در فیلم ترسناک «پوستی که در آن زندگی می‌کنم» وجود دارد که انگار همه چیز تکه تکه می‌شود، زیرا پیچیدگی‌ها روی هم انباشته می‌شوند و شخصیت‌ها و دسیسه‌های جدیدی در جریان ژانر ترسناک، اما ملودرام این فیلم معرفی می‌شود.

فیلم “The Skin I Live In” به کارگردانی پدرو آلمودوار توسط پدرو آلمودوار و آگوستین آلمودوار ، بر اساس رمان “Mygale” نوشته شده است.

این فیلم انتقامی پزشکی درباره هویت است. همچنین می‌توان گفت یک فیلم پر پیچ و خم و درهم و برهم است. این نویسنده اسپانیایی که برای اولین بار با آنتونیو باندراس همکاری کرد و با عناصر ژانری کار کرده که با چرخش‌های داستانی ظالمانه و دسیسه‌های جنسی نامتعارف لحظات جالبی را به تصویر کشیده است.

در این فیلم ترسناک اسپانیایی آنتونیو باندراس در نقش ضد قهرمان تاریک، النا آنایا در نقش ورا بازی می‌کنند. با این حال، کارگردان یک فضای عجیب و غریب جذاب را کنار هم قرار می‌دهد. این موردی است که به دلیل اغراق ملودراماتیک و پیچش‌های سورئالیستی که عمدا مضحک هستند برای طرفدارانش جذابیت دارد.

شما می‌توانید لیست سریال‌های ترسناک را در پست دیگری از پوفیلمو بخوانید.

درباره‌ی horie

همچنین ببینید

Winnie the Pooh: Blood and Honey

چگونه وینی پو در Winnie the Pooh: Blood and Honey قاتل می‌شود؟

فیلم Winnie the Pooh: Blood and Honey؛ وینی پو در خون و عسل قاتل می‌شود. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *