معرفی 10 فیلم سینمایی جدید

مجموعه‌ای از فیلم سینمایی های بعد از 2020 که توانستند محبوبیت نسبی پیدا کنند. در این بخش به معرفی فیلم های مطرح 2021 می‌پردازیم. پیشتر نیز چند مجموعه فیلم از ژانرهای مختلف فراهم آوردیم که در پست‌های قبلی پوفیلمو قابل مشاهده است.

معرفی فیلم‌های سینمایی‌ 2021

فیلم سینمایی Dune

دنیس ویلنوو ما را از بلوف‌های ساحلی سرسبز کالادان تا تاریکی اهریمنی گیدی پرایم به سفری می‌برد که توجه را جلب می‌کند و ما را کاملاً در جهان فرانک هربرت فرو می‌برد. این فیلم که یک اپرای فضایی با حساسیت هنری بالا است، کمتر به  اکشن خود می‌پردازد و بیشتر به رنگ‌ها، بافت‌ و احساسات دنیای سپرهای زور واردشده بر سربازان آتریدیس می‌پردازد.

ویلنوو با موفقیت توم متراکم بدنام هربرت را به یک ماجراجویی دو ساعت و نیم اشراف زاده‌ها و نبردهای گسترده و شمشیر بازی به سبک شامبارا تغییر می‌دهد. نتیجه یک داستان مانند تراژدی شکسپیر، تفکر در الهیات مسیحایی و تمثیلی از استعمار و استثمار بومی ‌است. این فیلمی‌است که به سادگی چیزی برای همه دارد، صرف نظر از اینکه میل آنها سرگرمی ‌با خوردن پاپ کورن باشد یا شواهدی از فیلم به عنوان هنر.

فیلم سینمایی

با این حال، همان‌قدر که Dune به خاطر فیلم‌برداری‌اش و داستانش موفق است، نقطه قوت‌اش بیش از هرچیزی مکان‌ها و فضاهای آن است. ویلنوو از توانایی فیلم استفاده کرد تا ما را به مکان‌هایی ببرد که آرزویش را داشتیم، تا چیزهایی را ببینیم که باور نمی‌کردیم. Dune الهام‌بخش ویژگی‌های بصری سینما است که به هر یک از ما یادآور شد که چقدر دلتنگ سینما بودیم.

 

فیلم  Sound Of Metal

فیلم سینمایی Sound Of Metal یک درام آمریکایی است محصول سال ۲۰۱۹ به کارگردانی و نویسندگی داریوش ماردر. در این فیلم ریز احمد در نقش یک درامر متال که شنوایی خود را از دست می دهد بازی می کند. فیلم فراتر از یک فلکس شنیداری است. فیلم ماردر در عین حال درام جذاب و اصلاحی متقاعدکننده برای درک ناشنوایی به عنوان یک معلولیت است.

مضمون فیلم در مورد پذیرفتن چیزی است که در جبر زندگی با آن دست و پنجه نرم می‌کنید و هرگز پیش پا افتاده به نظر نمی‌رسد. شما در این فیلم شاهد خشم و ناباوری خواهید بود. Sound Of Metal روح به نسبت موضوعی که دارد از روح سرشاری برخوردار است.

 

فیلم سینمایی Minari

داستان خانواده‌ای از مهاجران کره جنوبی را دنبال می کند که سعی می کنند در دهه 1980 در مناطق روستایی ایالات متحده زندگی کنند . آن را Mih-na-ree تلفظ می‌کنند و علف هرزی است که زمین و آب اطراف آن را تصفیه می‌کند. کارگردان میناری، لی آیزاک چانگ در مورد پیوندهای عمیقی است که ما را ریشه می‌دهد. این فیلم یک خانواده کره‌ای-آمریکایی است که استیون یون، یری‌هان، نوئل چو و آلن کیم جوان دوست‌داشتنی در این فیلم سینمایی بازی می‌کنند.

آن‌ها به یک مزرعه کوچک در آرکانزاس نقل مکان می‌کنند تا دیدگاه خود را در مورد رویای آمریکایی دنبال کنند. «درام» توسط مادربزرگ ارائه می‌شود اما فیلم میناری به نفع واقعیت‌های یکسان‌سازی فرهنگی، از بزرگ‌نمایی خودداری می‌کند. اجراها، فیلمبرداری لاچلان میلن، موسیقی امیل موسری همگی عالی عمل می‌کنند. اما چیزی که واقعاً شما را جذب می‌کند سخاوت روحی چانگ نسبت به شخصیت‌ها و کلامش است.

 

فیلم Nomadland

Nomadland یک درام آمریکایی است به نویسندگی و کارگردانی کلوئه ژائو. این فیلم سینمایی که بر اساس کتاب غیرداستانی Nomadland: Surviving America in the Twenty-First Century نوشته جسیکا برودر ساخته شده است. فرانسیس مک دورمند نقش بیوه ای را بازی می‌کند که به عنوان یک کوچ نشین با ون خود به دور ایالات متحده درحال سفر کردن است.

فیلم سینمایی

دیوید استراثیرن نیز در نقش مکمل ایفای نقش می‌کند. تعدادی از عشایر واقعی نیز در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند: لیندا می، سوانکی و باب ولز.در این فیلم هیچ آتشفشان در حال انفجار یا جنگ آسمانی وجود ندارد، فقط مناظر فوق العاده طبیعی با صفحه نمایش عریض و داستان‌های بسیار زیبا. همانطور که فرانسیس مک دورمند سبک زندگی عشایری را در پیش می‌گیرد و پهنه آمریکا را در پی فاجعه مالی طی می‌کند. ژائو بار دیگر با بازیگرانی از عشایر واقعی، کادر خود را با غیر بازیگران می‌بندد.

 

فیلم West Side Story

استیون اسپیلبرگ همیشه می‌خواست یک فیلم سینمایی موزیکال را کارگردانی کند و نسخه وست ساید او این موضوع را نشان می‌دهد. سکانس‌هایی که به نظر می‌رسد مستقیماً از ناخودآگاه اسپیلبرگ بیرون آمده‌اند و روی صفحه‌نمایش به تصویر درآمده‌اند. فیلم به طرز شگفت‌انگیزی با رنگ‌ها طراحی شده‌ است.

داستان وست ساید یک درام رمانتیک موزیکال آمریکایی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی استیون اسپیلبرگ بر اساس فیلمنامه‌ای از تونی کوشنر است. آنسل الگورت و ریچل زگلر در اولین فیلم خود با آریانا دبوز، دیوید آلوارز، مایک فیست و ریتا مورنو در نقش‌های فرعی بازی کردند.

آریانا دبوز با بازیگری، آواز خواندن، رقصیدن کل نمایش را درخشان کرده‌است. فیلمنامه نژادپرستی و محرومیت از حق رای در آمریکا را بررسی می‌کند. دیدن اسپیلبرگ در این مرحله از حرفه‌اش بسیار هیجان‌انگیز و جالب است. دیدن یکی از بهترین کارگردانان تمام دوران در یکی از نمادین‌ترین موزیکال‌های تاریخ.

 

فیلم سینمایی Palm Springs

فیلم پالم اسپرینگز یک فیلم کمدی رمانتیک علمی تخیلی به کارگردانی مکس بارباکو است که فیلمنامه‌ آن را اندی سیارا نوشته‌است. در این فیلم اندی سامبرگ، کریستین میلیوتی و جی کی سیمونز به ایفای نقش می پردازند و دو غریبه را دنبال می کنند که در یک عروسی در پالم اسپرینگز با هم آشنا می‌شوند.

این فیلم به دلیل بازی بازیگران مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم برنده بهترین کمدی در بیست و ششمین جایزه انتخاب منتقدان شد.

 

فیلم سینمایی Another round

معلمان مارتین، تامی، پیتر و نیکولاج همکاران و دوستانی هستند که در یک مدرسه ورزشی در کپنهاگ کار می‌کنند. هر چهار نفر با دانش آموزان بی انگیزه مبارزه می کنند و احساس می کنند که زندگی آنها خسته کننده شده است. در یک شام به مناسبت تولد 40 سالگی نیکولای، گروه شروع به بحث در مورد نظریه روانپزشک فین اسکاردرود می‌کند که انسان‌ها با کمبود 0.05 درصدی محتوای الکل خون (BAC) به دنیا می آیند و بودن 0.05 درصد باعث خلاقیت و آرامش فرد می‌شود.

دوستان تصمیم می‌گیرند برای آزمایش نظریه آزمایشی را آغاز کنند. آنها یک گزارش گروهی از اتفاقاتی که هنگام شروع نوشیدن در فواصل منظم برای حفظ سطح الکل خون رخ می‌دهد، شروع می‌کنند. آن‌ها با مجموعه‌ای از قوانین نیز موافق هستند: BAC آنها هرگز نباید کمتر از 0.05 باشد و نباید بعد از ساعت 20:00 شب یا در آخر هفته‌ها نوشیدنی بنوشند. این فیلم سینمایی یک کمدی-درام سیاه به کارگردانی توماس وینتربرگ، بر اساس فیلمنامه ای از وینتربرگ و توبیاس لیندهولم است. این فیلم محصول مشترک بین‌المللی دانمارک، هلند و سوئد است. همچنین مادز میکلسن، توماس بو لارسن، مگنوس میلانگ و لارس رانته در آن بازی می‌کنند.

در نود و سومین دوره جوایز اسکار، این فیلم نامزد بهترین کارگردانی و برنده بهترین فیلم بلند بین المللی شد.

فیلم سینمایی Apollo 10 1/2

فیلم آپولو

این فیلم سینمایی جدید به کارگردانی ریچارد لینکلیتر است که بخش کوچکی از نوستالژی را نوشت و به سبک پویانمایی روتوسکوپی ساخت. او همچنین فیلم‌های Waking Life و A Scanner Darkly را منحصر به فرد ساخت.  این فیلم به صورت لایو اکشن است که داستان سفر ناسا به ماه را با تمی از موسیقی‌های دهه 60 آمریکا روایت می‌کند. در ابتدا قرار بود یک فیلم سینمایی باشد اما بخاطر روایتش در قالب انیمیشن عرضه شد.

فیلم سینمایی  Atlantics

فیلم اقیانوس اطلس

در فیلم سینمایی جدید آتلانتیک، گروهی از مردان جوان از سواحل سنگال با قایق راهی اسپانیا می‌شوند. آن‌ها از زندگی خود به ستوه آمده‌اند و تصمیم سرنوشت ساز  و مرگبار رفتن به اروپا را گرفته‌اند.

آتلانتیک توانست جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن را دریافت کند.

زن جوانی به نام آدا در یک خانواده مسلمان محافظه کار در داکار، سنگال بزرگ می‌شود. والدینش ترتیب ازدواج او را داده‌اند و مراحل ازدواج در حال انجام است. اما آدا نقشه‌های دیگری دارد. او عاشق سلیمان است. آن‌ها مخفیانه در کنار دریا ملاقات می‌کنند. یک شب آدا مخفیانه از اتاق خوابش بیرون می‌آید تا با سلیمان در باری در ساحل ملاقات کند. اولین کار کارگردانی ماتی دیوپ، مطالعه‌ای لطیف و مسحورکننده از زندگی در سواحل سنگال است، جایی که مردان اغلب به سواحل مرفه‌تر می‌روند و زنان را تنها می‌گذارند. این فیلمی عاشقانه با مطالعه نابرابری‌ها است.

فیلم سینمایی The Beguiled

فیلم سینمایی فریب خوردگان

فریب خوردگان یک فیلم سینمایی هیجان انگیز جنوبی آمریکایی است. این فیلم محصول سال ۲۰۱۷ به نویسندگی و کارگردانی سوفیا کاپولا است که بر اساس رمانی به همین نام در سال ۱۹۶۶ نوشته توماس پی. است. در این فیلم کالین فارل، نیکول کیدمن، کرستن دانست و ال فانینگ به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مارتا فارنسورث در دوران جنگ داخلی یک مدرسه دخترانه را در ویرجینیا اداره می‌کند. علاوه بر فارنسورث، تنها پنج دانش آموز و یک معلم در مدرسه باقی‌مانده‌اند. امی در حالی که در جنگل و در جستجوی قارچ است،با جان مک برنی، سرجوخه ارتش اتحادیه مواجه می‌شود که در جریان نبرد از ناحیه پا مجروح شده و از آن زمان نبرد را ترک کرده‌است. این فیلم زیبا در مورد تأثیر یک سرباز مجروح ارتش اتحادیه (کالین فارل) بر مدرسه دخترانه ویرجینیا در سال 1864 است.

فیلم سینمایی Big Fish

فیلم سینمایی ماهی بزرگ

تیم برتون با درام فانتزی خود در سال 2003 با بازی ایوان مک گرگور و آلبرت فینی یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های حرفه‌ای خود را ساخت. بیلی کروداپ نقش پسر مردی را بازی می‌کند که تخیلی روشن دارد، کسی که داستان زندگی خود را در بستر مرگ تعریف می‌کند. فیلم پر از تخیل برتون پر جنب‌وجوش و بازی‌های عالی است.

فیلم سینمایی Black hat

فیلم سینمایی کلاه سیاه

کلاه سیاه یک فیلم سینمایی اکشن آمریکایی محصول سال ۲۰۱۵ به تهیه کنندگی و کارگردانی مایکل مان و با بازی کریس همسورث، تانگ وی، ویولا دیویس، هولت مک‌کالانی و وانگ لیهوم است. داستان فیلم درباره یک نیروگاه هسته‌ای در چای وان است؛ زمانی که یک هکر باعث می‌شود پمپ‌های مایع خنک‌کننده بیش از حد گرم و منفجر شود. اندکی پس از آن، بورس تجاری در شیکاگو هک شد و باعث افزایش معاملات آتی سویا شد. دولت چین و اداره تحقیقات فدرال (FBI) تشخیص می‌دهند که هک با استفاده از ابزار دسترسی از راه دور (RAT) انجام شده‌است. کاپیتان چن داوایی از واحد جنگ سایبری ارتش آزادی‌بخش وظیفه یافتن هکر را دارد و از خواهرش لین که یک مهندس شبکه است کمک می‌گیرد. آخرین فیلم مایکل مان یک تریلر تفرقه‌انگیز در سال 2015 بود.

فیلم سینمایی بلید رانر 2049

بلید رانر

Blade Runner 2049 یک فیلم علمی تخیلی نئو نوآر آمریکایی به کارگردانی دنیس ویلنوو و نویسندگی همپتون فنچر و مایکل گرین است. در ادامه فیلم Blade Runner 1982، رایان گاسلینگ و هریسون فورد به ایفای نقش می‌پردازند.

ایده هایی برای دنباله Blade Runner برای اولین بار در دهه 1990 ارائه شد، اما مسائل مربوط به مجوز توسعه آنها را متوقف کرد.

در سال 2049، انسان‌های مهندسی شده که به عنوان replicants شناخته می‌شوند، برده هستند. K (مخفف شماره سریال KD6-3.7)، یک replicate کننده Nexus-9، برای اداره پلیس لس آنجلس به‌عنوان یک “blade runner” کار می‌کند. افسری که به شکار و “بازنشستگی” (کشتن) replicants سرکش می‌پردازد. او Replicant Nexus-8 Sapper Morton را بازنشسته می‌کند و جعبه‌ای را در زیر درختی در مزرعه پروتئین مورتون پیدا می‌کند. این جعبه شامل بقایای یک رپلیکنت ماده است که در طی یک سزارین جان خود را از دست داده است. این نشان می‌دهد که رپلیکنت‌ها می‌توانند از نظر بیولوژیکی تولیدمثل کنند. ستوان جوشی ترس از جنگ بین انسان‌ها و تکرار کننده‌ها دارد. او به K دستور می‌دهد تا کودک تکرارکننده را پیدا کند تا حقیقت پنهان بماند.

درباره‌ی horie

همچنین ببینید

فیلم برادران لیلا

معرفی و بررسی فیلم سینمایی برادران لیلا در سایت پوفیلمو

فیلم برادران لیلا داستان فرو افتادن خانواده‌ای آسوده‌خاطر را روایت می‌کند. در این خانواده‌ی رو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *