فیلم اکشن چی دوس داری؟

همیشه فیلم‌ اکشن بین تمامی مخاطبان در رده‌های سنی متفاوت طرفداران خویش را داشته‌است. اما طبق آنچه که در گذشته گفتیم اکشن خود به‌ تنهایی ژانر نیست، بلکه شگرد کارگردانی است که در کنار تدوین و فیلمبرداری یک فیلم را برجسته می‌کند. در این نوشته به معرفی چند فیلم اکشن معروف خواهیم پرداخت.

فیلم اکشن Bad Boys for Life

فیلم اکشن

فیلم اکشن، کمدی پسران بد برای زندگی به کارگردانی عادل الاربی، بلال فلاح می‌باشد. بازیگرانی که در این فیلم اکشن به ایفای نقش پرداخته‌اند: ویل اسمیت، مارتین لارنس، ونسا‌هاجنز، الکساندر لودویگ، چارلز ملتتون، پائولا نونز، دریک گیلبرت، کیت دل کاستیو، نیکی جام، جو پانتولیانو.

داستان ساخت «پسران بد برای زندگی» از خود فیلم جذاب‌تر است. دو نفر بلژیکی عادل الاربی و بلال فلاح این فیلم را ساخته‌اند. این دو مرد می‌گویند که از طرفداران پر و پا قرص دو فیلم قبلی درباره ویل اسمیت و مارتین لارنس بودند.

«پسران بد برای زندگی» بار دیگر بر روی پلیس‌های مایک لوری (اسمیت) و مارکوس برنت (لارنس) تمرکز دارد. خدمتکار سابق در حسرت مستمری و دیدار خانواده‌اش است. لوری به هیچ وجه به فکر ترک نیست. این دو نفر مجبور می‌شوند برای جلوگیری از جنایت یک قاتل زنجیره‌ای با یکدیگر همکاری کنند. این دو نفر نسل جدیدی از افسران پلیس را به کمک می‌گیرند.

فیلم اکشن Birds of Prey

فیلم اکشن

هارلی کویین، عروسک شیطان مارگو رابی در فیلم «جوخه انتحار» دوباره در یک فیلم اکشن مهیج البته فمینیستی پر جنب و جوش است ظاهر می‌شود.

در مقیاس آسیبی که یک ابرقهرمان عروسک شیطان می‌تواند ایجاد کند، شکستن پاهای یک مرد آنقدرها هم افراطی به نظر نمی‌رسد. با این حال، وقتی‌هارلی کوئین (مارگو رابی)، خواهر انتقام‌جو در «پرندگان شکاری» پاهای مرد را می‌شکند؛ این کار را با یک خشم جهنمی‌‌انجام می‌دهد.

فیلم اکشن پرندگان شکاری (و رهایی خیال انگیز یک‌هارلی کویین) یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی محصول سال ۲۰۲۰ است که بر اساس تیم کمیک دی سی ساخته شده است. کارگردانی این فیلم بر عهده کتی یان و نویسندگی کریستینا‌هادسون بوده و مارگو رابی، مری الیزابت وینستد، جرنی اسمولت بل، رزی پرز، کریس مسینا، الا جی باسکو، یوان مک گرگور در آن ایفای نقش کرده اند. این فیلم داستان‌هارلی کویین را دنبال می‌کند که پس از جدا شدن از جوکر، توسط رومن سیونیس، ارباب جنایتکار شهر گاتهام تهدید می‌شود و برای نجات با هلنا برتینلی، دینا لنس و رنه مونتویا (که در ادامه پرندگان شکاری را تشکیل می‌دهند) به آن‌ها می‌پیوندد.

رابی که به عنوان تهیه کننده نیز فعالیت می‌کرد، ایده Birds of Prey را در سال 2015 به برادران وارنر ارائه کرد. این فیلم در می‌2016 اعلام شد و‌هادسون برای نوشتن فیلمنامه آن در نوامبر2018 استخدام شد و پس از آن یان برای کارگردانی در آوریل قرارداد امضا کرد.  اکثر بازیگران و عوامل تا دسامبر 2018 تایید شدند.

 فیلم اکشن Extraction

فیلم اکشن

«Extraction» بر اساس یک رمان گرافیکی نوشته شده و سپس توسط جو روسو، کارگردان «انتقام‌جویان: پایان بازی» به‌عنوان وسیله‌ای برای خود ثور، کریس همسورث، اقتباس شده است. همسورث نقش یک مزدور ابرقهرمانی به نام تایلر راک را بازی می‌کند. ما در این فیلم شاهد یک قتل ناخوشایند هستیم. چنین چیزی نشان می‌دهد که رتبه R در این نسخه از نتفلیکس چقدر سخت خواهد بود. با سرها بد رفتار می‌شود، استخوان‌های شکسته بیرون زده و بدن‌ها از ساختمان‌ها پرت می‌شوند و پر از گلوله. توجه داشته باشید که چقدر استقبال می‌شود که سام‌هارگرو، هماهنگ‌کننده بدلکاری که به کارگردانی تبدیل شده است، قتل‌عام را در بخش‌هایی به راحتی دنبال می‌کند. یک فیلم اکشن با صحنه‌های خشن و چندشناک!

داستان مربوط به اوی ماهاجان (رودرکش جیسوال)، پسر نوجوان یک گانگستر زندانی بمبئی است. او توسط رقیب پدرش، امیر (پریانشو پاینیولی) ربوده می‌شود، که محافظ  ساجو (راندیپ هودا) را در خطر مرگ قرار می‌دهد. ماهاجان بزرگ نمی‌تواند باج را بپردازد زیرا حساب مالی او مسدود شده است، اما سندیکای او همچنان Rake را برای نجات فرزندش استخدام می‌کند. این آخرین ماموریت با حسن نیت همکارش نیک خان (گلشیفته فراهانی) مورد توجه استرالیایی مست قرار می‌گیرد. درصد شکست زیاد است، اما غیر قابل حل نیست. به علاوه، راک آرزوی مرگ می‌کند و به پول نیاز دارد . فلاش بک‌های مبهم در نیمه اول «Extraction» تاحدودی پایان را از ابهام درمی‌آورند.

فیلم اکشن Project Power

فیلم اکشن

از جهش ژنتیکی مردان ایکس، تا نیش عنکبوتی رادیواکتیو مرد عنکبوتی، تا انفجار کیهانی جذب شده توسط Fantastic Four، لحظه ای که ابرقهرمانان قدرت خود را روی صفحه یا صفحه نمایش دریافت می‌کنند، لحظاتی است که زندگی را تغییر می‌دهد. رویدادی که برای همیشه DNA آنها را تغییر می‌دهد. اما Project Power اینطور نیست. این فیلم اکشن-هیجان‌انگیز نتفلیکس یک تغییر جذاب برای اسطوره‌های ابرقهرمانی ارائه می‌دهد. کسانی که قرص «پاور» مصرف می‌کنند، فقط برای هر ضربه پنج دقیقه توانایی‌های ماوراء طبیعی دارند و نمی‌دانند چه توانایی پنهانی دارند تا زمانی که آن را مصرف کنند.

با تولد زاویه‌ای جدید در یکی از اشباع‌شده‌ترین ژانرهای سینما (اینطور شناخته‌شده)، Project Power هرگز به طور کامل از این پتانسیل استفاده نمی‌کند.

در خیابان‌های نیواورلئان، اخباری در مورد یک قرص مرموز جدید منتشر می‌شود که قدرت‌های فوق العاده منحصر به فرد هر کاربر را باز می‌کند. شکار: تا زمانی که آن را نگیرید نمی‌دانید چه اتفاقی خواهد افتاد. برخی پوست ضد گلوله، نامرئی و قدرت فوق العاده دارند، اما برخی دیگر واکنش مرگبارتری از خود نشان می‌دهند. زمانی که این قرص جنایت را در شهر به سطوح خطرناکی افزایش می‌دهد، یک پلیس محلی (جوزف گوردون-لویت) با یک دلال نوجوان (دومینیک فیشبک) و یک سرباز سابق که توسط یک انتقام مخفیانه (جمی‌فاکس) تغذیه می‌شود تیم می‌شوند با قدرت مبارزه کنند و خطر مصرف قرص را به منظور ردیابی و متوقف کردن گروهی که مسئول ایجاد آن هستند… .

 فیلم اکشن Once Upon a Time in the West

این آن فیلم اکشن است که سرجیو لئونه سوگند خورده بود پس از فیلم خوب، بد و زشت وسترن دیگری بسازد. دعوا بر سر یک منبع آب در شهر بیابانی فلگ استون در جریان است. فلم با سرعتی که لئونه در نظر گرفته است با ترکیب اثر انیو موریکونه پیش می‌رود، در نهایت فیلمی که ساخته می‌شود حماسه‌ای اکشن است که خود را در آن گم می‌کنید.

فیلم اکشن Léon: The Professional

تریلر جنایی شیک لوک بسون بر روی یک سه گانه مرکزی بسیار قوی ساخته شده است: ژان رنو در نقش هیتمن ایتالیایی لئون، ناتالی پورتمن در اولین فیلم خود در نقش ماتیلدا تنها و گری اولدمن در نقش مبارزه با مواد مخدر. نورمن استنزفیلد، پلیس مواد مخدر اضافه شده وقتی استنزفیلد و نیرو‌هایش خانواده ماتیلدا را می‌کشند، لئون او را می‌پذیرد و شروع می‌کند به آموزش هنر ظریف در برخورد با مردم. ماتیلدا در پی انتقام است. در ادامه برای خشونت آماده می‌شود. در مطلب دیگری از سایت پوفیلمو به نقد این فیلم پرداخته‌ایم.

فیلم اکشن Mad Max: Fury Road

تفاوت بین کمپینگ Mad Max: Beyond Thunderdome و ادامه آن نمی تواند واضح باشد. مکس (تام هاردی) بسیار خشمگین، تنومند، غم انگیز، خشن و دیوانه وار Fury Road را دنبال می کند که به ژنرال جنگ زده شارلیز ترون Furiosa) ) کمک کند تا پنج زن را از چنگال جنگ سالار، ایمورتان جو دور کند.

فیلم اکشن Speed

فیلم اکشن

فیلم اکشن اما کمدی سرعت. یک مهیج تعقیب و گریز فان که بسیار مفهومی است و فقط به یک کلمه اسم فیلم نیاز دارید تا بدانید درباره چیست. دنیس هاپر، بمبی را در اتوبوس قرار داده است، کیانو ریوز در پی آنست ساندرا بولاک پشت فرمان است و سرعت آن را بالاتر از 50 مایل در ساعت نگه می‌دارد. همه چیز به زیبایی کنار هم چیده شده است: درست زمانی که فکر می کنید بنزین تمام شده است، دوباره همه چیز سرعت می‌گیرد.

فیلم اکشن Black Panther

Black Panther یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی محصول سال ۲۰۱۸ است که بر اساس شخصیتی به همین نام از مارول کامیکس ساخته شده است. این فیلم که توسط استودیو مارول تولید و توسط استودیو والت دیزنی موشن پیکچرز توزیع شده است، هجدهمین فیلم در دنیای سینمایی مارول (MCU) است. این فیلم توسط رایان کوگلر کارگردانی شد که فیلمنامه آن را با جو رابرت کول نوشت و چادویک بوزمن در نقش Black Panther در کنار مایکل بی جردن، لوپیتا نیونگو، دانای گوریرا، مارتین فریمن، دانیل کالویا ایفای نقش کرد. لتیتیا رایت، وینستون دوک، آنجلا باست، فارست ویتاکر و اندی سرکیس. در پلنگ سیاه، تی چالا به دنبال مرگ پدرش به عنوان پادشاه واکاندا تاج گذاری می شود، اما کیلمونگر (اردن) که قصد دارد سیاست های انزواطلبانه کشور را رها کند و یک انقلاب جهانی را آغاز کند، با او وارد چالش می‌شود.

وسلی اسنایپس قصد داشت در سال 1992 فیلمی از پلنگ سیاه بسازد، اما این پروژه به نتیجه نرسید. در سپتامبر 2005، استودیو مارول یک فیلم پلنگ سیاه را به عنوان یکی از ده فیلم بر اساس شخصیت های مارول که قرار است توسط پارامونت پیکچرز توزیع شود، فهرست کرد. مارک بیلی در ژانویه 2011 برای نوشتن فیلمنامه استخدام شد. پلنگ سیاه به طور رسمی در اکتبر 2014 معرفی شد. کول و کوگلر تا آن زمان با بازیگران دیگری در ماه می به آن ملحق شده بودند. پلنگ سیاه اولین فیلم استودیو مارول با کارگردانی یک سیاه‌پوست و بازیگران عمدتا سیاه‌پوست است.

درباره‌ی horie

همچنین ببینید

عنکبوت مقدس

نقد و بررسی فیلم عنکبوت مقدس

داستان فیلم عنکبوت مقدس حول محور یک روایت واقعی می‌چرخد. این فیلم که در بخش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *