سریال کمدی چی ببینم؟

همه کمدی را دوست دارند زیرا همه دوست دارند بخندند. مردم دوست دارند بعد از یک روز بد یک فیلم یا سریال کمدی تماشا کنند زیرا پس از پایان آن، راحت‌تر می‌توانید با احساسات منفی‌ کنار بیایید.

شخصیت‌ها و داستان فیلم یا سریال کمدی به سه حوزه بستگی دارد: غیرمنتظره، غیرمعمول و تکرار. این سه حوزه عموما باعث خنده مردم می‌شود. به طور کلی، یک کمدی پایان خوشی خواهد داشت. حتی اگر برخی از مردم آن را انکار کنند، همه یک پایان خوش را دوست دارند، زیرا باعث ایجاد احساس خوب در آنها می‌شود. به همین دلیل است که کمدی‌ها بسیار محبوب هستند.

کمدی‌ها طیف وسیعی را شامل می‌شوند. ژانرهای فرعی کمدی عبارتند از: اسلپ استیک، مسخره، طنز و دارک. کمدی در واقع نوعی کنش فیزیکی و تمسخر است. تنها کمدی اسکروبال استثنا  است که در نوشته دیگری به توضیح آن خواهیم پرداخت.

معرفی چند سریال کمدی خارجی

سریال کمدی BoJack Horseman

سریال کمدی

BoJack Horseman یک سریال کمدی قوی در مورد اعتیاد و افراد مشهور بود. همانطور که BoJack Horseman در شش فصل خود  به‌عنوان سریال کمدی پیش نرفت؛ بلکه ترسناک شد زیرا اسب کارتونی افسرده بود.

بوجک هورسمن، یک نسخه اصلی از نتفلیکس درباره یک ستاره سابق کمدی‌ست که تلاش می‌کند بازگردد و در عین حال با اعتیاد و افسردگی نیز سر و کار دارد. این سریال کمدی اسبی انسان‌نما را دنبال می‌کند که مدام سعی می‌کرد رفتار بد قبلی‌اش را با چیزی بدتر توجیه کند. در ادامه، دامنه نمایش بزرگ‌تر می‌شود و ما با تعداد زیادی از شخصیت‌ها، انواع ایده‌ها و داستان‌ها آشنا می‌شویم.

سریال انیمیشنی Rick and Morty

سریال کمدی

ریک و مورتی یک سریال کمدی و متحرک است که به دنبال موفقیت‌های یک دانشمند فوق العاده و نوه نه چندان درخشانش است. سریالی انیمیشنی درباره ماجراهای بی نهایت ریک، دانشمند نابغه الکلی و بی دقت به همراه نوه‌اش مورتی، پسر 14 ساله مضطرب که چندان باهوش نیست می‌باشد. آن‌ها با هم جهان‌های بی نهایت را کاوش می‌کنند.

این سریال کمدی و فان ظاهراً درباره خودخواهی هیولای تصادفی ریک است، زیرا او نوه‌اش را به زمان و مکان‌های مختلف می‌کشاند. ریک این ماموریت‌ها را تا حدی فقط برای لذت بردن از علم و فناوری و برای تسلط بر دیگران و تا حدودی برای متقاعد کردن مورتی مبنی بر بی معنی بودن زندگی انجام می‌دهد.

 Louie

سریال کمدی

سریال کمدی لویی زاییده فکر لوئیس سی کی بود که نویسندگی، کارگردانی، تهیه کنندگی‌ سریال با او بود. همچنین او با بازی در تک تک اپیزودها (علاوه بر داشتن چندین نقش دیگر در پشت صحنه) حضور داشت. این فیلم پیشگامانه و بسیار تأثیرگذار بود و تحسین گسترده منتقدان را برانگیخت و چندین جایزه امی ‌را به دست آورد. شیوه‌ای که هر اپیزود به خودی خود به عنوان یک فیلم کوتاه عمل می‌کرد، تسکین خوشایندی از بی‌پایان سریال‌هایی بود که در نهایت داستان‌های پوچ را روایت می‌کردند. این سریال کمدی درنهایت کوشید تا بتواند موثر واقع شود.

به‌ویژه در فصل‌های دوم و سوم، به نظر می‌رسید که لویی همدلی همه جانبه‌ برای بشریت نشان می‌دهد که با حس تنفر از خود در قسمت C.K. مایل است خود را به عنوان یک شخص واقعاً نفرت انگیز به تصویر بکشد.

سریال کمدی The Big Bang Theory

برخی از بینندگان استدلال کرده‌اند که سریال کمدی The Big Bang Theory نمونه بسیار لذت‌بخشی از قدرت تک‌فرهنگ است، که با کاراکترهای عالی و داستان‌سرایی جذاب کامل می‌شود. اما دیگران بر این باورند که این سریال دیدگاه‌اش قهقرایی و عقب‌مانده است و کلیشه‌هایی را بازی می‌کند که اگر با دقت مورد توجه قرار نگیرند، می‌توانند مضر باشند و سریال نیز اغلب از آنها سوء استفاده کرده است.

اما در کل سریالی را می‌بینید که برنده جوایز امی ‌و چندین افتخار دیگر شده است. نمایشی را خواهید یافت که در اوج خود، با اشتیاق مورد استقبال منتقدان تلویزیونی قرار گرفت. نمایشی خواهید یافت که بسیاری از مردم را به خنده و گریه واداشت و شاید حتی احساس بهتری نسبت به زندگی را منتقل کرده‌است.

 Pushing Daisies

سریال کمدی “Pushing Daisies” با یک پیش درآمد شروع می‌شود و ند را در نقش پسری 9 ساله در شهر کوچک Coeur d’Coeurs نشان می‌دهد. هنگامی‌که یک ماشین به سگ او برخورد می‌کند، ند متوجه می‌شود که می‌تواند مردگان  را تنها با یک لمس دوباره زنده کند. او همچنین می‌فهمد که استعدادش با دو اخطار وحشتناک همراه است: او می‌تواند مردم را تنها برای یک دقیقه زنده کند. اگر او فردی را در عرض 60 ثانیه به مرگ بازگرداند، شخص دیگری در مجاورت او فوراً خواهد مرد. حتی این معاوضه بدون رشته انجام نمی‌شود. اگر ند بار دیگر کسی را که زنده کرده است لمس کند، آن شخص برای همیشه خواهد مرد.

ند عاشق دختر کوچکی به نام شارلوت است که با نام چاک (آنا فریل) شناخته می‌شود. چاک بلافاصله پس از کشف هدیه خود فرستاده می‌شود تا توسط خاله‌هایش، لیلی (سوزی کورتز) و ویویان (الن گرین) بزرگ شود.

سریال کمدی How I Met Your Mother

How I Met Your Mother (اغلب به اختصار HIMYM) یک سریال کمدی آمریکایی است که توسط کریگ توماس و کارتر بیز برای CBS ساخته شده است. این سریال که از سال 2005 تا 2014 پخش شد، تد ماسبی و گروه دوستانش را در منهتن شهر نیویورک دنبال می‌کند. تد در سال 2030 به عنوان یک دستگاه کادربندی، وقایعی را که از سپتامبر 2005 تا می ‌2013 منجر به ملاقات با مادرشان شد، برای پسرش لوک و دخترش پنی بازگو می‌کند.

این سریال از دوستی توماس و بیز الهام گرفت. اکثریت قریب به اتفاق قسمت‌ها توسط پاملا فریمن کارگردانی شد که ۱۹۶ قسمت از ۲۰۸ قسمت را کارگردانی کرد. کارگردانان دیگر راب گرینبرگ (۷ قسمت)، مایکل شی (۴ قسمت) و نیل پاتریک هریس (۱ قسمت) بودند.

سریال کمدی The Office

The Office یک سریال کمدی آمریکایی است که زندگی کاری روزمره کارمندان دفتر در اسکرانتون، شعبه پنسیلوانیا شرکت داستانی Dunder Mifflin Paper را به تصویر می‌کشد. این سریال کمدی از 24 مارس 2005 تا 16 مه 2013 از NBC پخش شد که در مجموع نه فصل را در بر می گرفت. این فیلم توسط کمپانی های دانیلز دیدل دی پروداکشنز و ریول پروداکشنز در همکاری با تلویزیون یونیورسال تولید شد. تهیه کنندگان اجرایی اصلی دانیلز، جرویز، مرچنت، هاوارد کلاین و بن سیلورمن بودند و تعداد دیگری در فصل های بعدی تبلیغ شدند.

این سریال کمدی در یک تک دوربین فیلمبرداری شد تا ظاهر یک مستند واقعی را شبیه سازی کند. در این سریال ابتدا استیو کارل، رین ویلسون، جان کرازینسکی، جنا فیشر و بی جی نواک به عنوان بازیگران اصلی حضور داشتند. با این حال، این سریال در طول اجرای خود تغییرات زیادی را در گروه بازیگران خود تجربه کرد. ستاره های برجسته خارج از بازیگران اصلی عبارتند از: اد هلمز، امی رایان، میندی کالینگ، کریگ رابینسون، جیمز اسپیدر، الی کمپر و کاترین تیت.

سریال کمدی Friends

سریال کمدی

ما با افرادی که در کنار خود قرار می‌دهیم یک دایره می‌سازیم؛ شبیه به هم. به این افراد دوست می‌گویند. آنها یک عمر خنده و غم را به ارمغان می‌آورند که بدون آن نمی‌توان زندگی کرد. سریال کمدی موقعیت Friends در دهه 1990 به بینندگان تصویری از دوستی “واقعی” داد. در نیویورک، ریچل (جنیفر آنیستون)، فیبی (لیزا کودرو)، جوی (مت لبلانک)، چندلر (متیو پری)، راس (دیوید شویمر) و مونیکا (کورتنی کاکس آرکت) یک گروه شش نفره از دوستان هستند که از طریق موقعیت‌های زندگی روزمره مشترک به پیش می‌روند. این شخصیت‌ها از راه‌های مختلفی مانند دبیرستان، کالج، یا صرفاً تلاش برای یافتن هم اتاقی وارد زندگی یکدیگر شده‌اند. در نمایش، به نظر می‌رسد ستاره‌ها در یک رابطه سیستمی ‌بسته هستند. آنها اجازه ندادند دنیای بیرون بر روابط دوستانه آن‌ها تأثیر بگذارد. با این حال، به نظر می‌رسد همیشه درسی برای یادگیری یا عقب نشینی برای شخصیت‌ها وجود دارد.

سریال کمدی Mr. Bean

مستر بین یک سریال کمدی متشکل از چهارده نمایش است که بر اساس شخصیت مستر بین ساخته شده است، مردی بالغ که به نظر می‌رسد دیروز به دنیا آمده است. نقش این شخصیت را روآن اتکینسون، ستاره کمدی همه کاره بازی می‌کند. این برنامه‌ها بین سال‌های 1990 و 1995 فیلم‌برداری شدند و این فرانچایز همچنین تعدادی فیلم ویژه کوتاه، یک نسخه کارتونی و دو فیلم بلند را تولید کرد. بین ظاهراً یک مرد بالغ است، اما به شدت کودکانه است. رفتار نوجوانانه‌اش او را با نظمی‌نگران‌کننده به دردسر می‌اندازد. او در زندگی با رها کردن زیاد دست و پنجه نرم می‌کند و به نظر می‌رسد که از ویرانگری که ایجاد می‌کند غافل است. علاوه بر این به شیوه ای کودکانه همه چیز هیجان انگیز است و باید با همه چیز بازی کرد.

سریال کمدی The Simpsons

انیمیشن سریال کمدی سیمپسون‌ها که در حال حاضر بیستمین فصل خود را پخش ‌می‌کند، نماد فرهنگ پاپ واقعی است. سیمپسون‌ها نه تنها طولانی ترین برنامه انیمیشن آمریکایی است، بلکه طولانی ترین کمدی آمریکایی نیز هست. در حال حاضر با Gunsmoke، طولانی ترین سریال پرمخاطب آمریکایی برابر است. با این حال، این رکوردها به تنهایی جایگاه برتر لیست ما را به دست نمی‌آورند. سریال کمدی سیمپسون‌ها یک انیمیشن فوق‌العاده خنده‌دار است که شخصیت‌ها و موقعیت‌های سرگرم‌کننده‌تری نسبت به اکثریت قریب به اتفاق سایر سریال‌های کمدی آمریکایی دارد.

خانواده ناکارآمد سیمپسون تقلید سبک زندگی تند طبقه متوسط ​​آمریکایی بوده است. بسیاری از طرفداران، هشت فصل اول را به‌عنوان بهترین سریال‌ها می‌دانند، که شامل فیلم‌های کلاسیکی مانند «کرپ خشم»، «یک ماهی، دو ماهی، ماهی بادشکن، ماهی آبی» و «مارج در برابر مونوریل» است. منتقدان احتمال داده‌اند حتی با کاهش کیفیت نسبت به فصل‌های اولیه، سیمپسون‌ها همچنان یک سریال کمدی سرگرم‌کننده باقی می‌ماند و پس از دو دهه هم برای طرفداران اصلی و هم برای نسل جدید بینندگان قابل دسترسی است.

 

درباره‌ی horie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *