معرفی لیستی از بهترین سریال های ترسناک

در این بخش به معرفی بهترین‌های سریال ترسناک می‌پردازیم که توانستند تاکنون مخاطبان بسیاری جذب کنند. همواره فیلم و سریال ترسناک در همه سنین، دنبال کنندگان بسیاری داشته است.

بهترین‌های سریال ترسناک خارجی

The Twilight Zone

سریال ترسناک

بدون شک سریال منطقه گرگ و میش یکی از بهترین‌های سریال‌ ترسناک و علمی‌ تخیلی تمام دوران است؛ با اپیزودهای بی شمارش در مورد فناوری، بیگانگان، سفرهای فضایی و …. اما The Twilight Zone اعماق انسان را نیز تحت تأثیر قرارمی‌دهد. منطقه گرگ و میش یک مجموعه تلویزیونی آنتولوژی علمی-تخیلی فانتزی است که توسط راد سرلینگ ساخته شده است. سریال اصلی به مدت پنج فصل از سال 1959 تا 1964 از شبکه CBS پخش شد. به عنوان یک مجموعه، هر قسمت داستان جداگانه خود را ارائه می دهد؛ اغلب یک نمایشنامه اخلاقی، که شامل افرادی می‌شود که در یک شرایط خارق العاده وارد “منطقه گرگ و میش” می‌شوند.

راد سرلینگ به عنوان تهیه کننده اجرایی و نویسنده اصلی این سریال ترسناک ، 92 قسمت از 156 قسمت سریال را نوشته است. او همچنین مجری برنامه بود و مونولوگ‌های روی صفحه یا خارج از صفحه نمایش را در ابتدا و انتهای هر قسمت ارائه می‌کرد.

Hannibal

سریال ترسناک

هانیبال یک سریال ترسناک ، هیجان‌انگیز و روان‌شناختی آمریکایی است که توسط برایان فولر برای NBC ساخته شده است. این سریال ترسناک بر اساس مجموعه‌ای از رمان‌های توماس هریس ساخته شده که بر روابط بین ویل گراهام، مجرم اف ‌بی‌ آی و دکتر هانیبال لکتر؛ روان‌پزشک قانونی تمرکز دارد. فصل 1 در 4 آوریل 2013 پخش شد و فصل 2 بعد از 28 فوریه 2014 پخش شد. پخش فصل 3 در 4 ژوئن 2015 آغاز شد و در 29 آگوست 2015 به پایان رسید. هر فصل از 13 قسمت تشکیل شده است.

درباره سریال هانیبال با توضیحات بیشتر، در سایت پوفیلمو بخوانید.

The X-Files

سریال ترسناک X-Files، مجموعه تلویزیونی علمی-تخیلی آمریکایی که از شبکه Fox Broadcasting Company پخش شد. این نمایش طرفداران زیادی را جذب کرد و برنده سه جایزه گلدن گلوب برای بهترین درام شد.گیلیان اندرسون و دیوید دوکوونی در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

X-Files بر زندگی حرفه‌ای دو مامور ویژه FBI به نام‌های فاکس مولدر (با بازی دیوید دوکوونی) و دانا اسکالی (گیلیان اندرسون)؛ مسئول تحقیق در پرونده‌های غیرمعمول و حل نشده موسوم به X-Files متمرکز بود. این پرونده‌ها معمولا شامل عناصر ماوراء الطبیعه بودند که قوس داستانی اسطوره‌ای سریال را پیش می‌برد و شامل نزدیک‌تر شدن آن دو به کشف یک توطئه گسترده دولتی در رابطه با وجود فرازمینی‌ها می‌شد. سریال با مولدر شروع شد که اغلب در تلاش بود تا شریک شکاک خود را در مورد احتمالات ماوراء الطبیعه قانع کند. اما با پیشرفت سریال روابط کاری و درک متقابل آن‌ها نیز افزایش یافت.

قسمت‌ها در این سریال ترسناک، خنده‌دار، سورئال و احساسی می‌باشند. در دنیای «پرونده‌های ایکس»، یک ساعت مملو از وحشت با محوریت آدم‌خوارهای تغییر شکل‌یافته می‌تواند درست در کنار یک برخاستن خنده‌دار پلیس‌ها قرار بگیرد. جدای از نویسندگی و کارگردانی، چیزی که واقعاً همه چیز را به هم گره زد ، شیمی‌ افسانه‌ای بین فاکس مولدر و دانا اسکالی بود.

?Are You Afraid of the Dark

سریال ترسناک

آیا تو از تاریکی می‌ترسی؟ یک سریال ترسناک فانتزی است.

سریال ترسناک نوجوانان آیا تو از تاریکی می‌ترسی؟ از 15 آگوست 1992 تا 20 آوریل 1996 در Nickelodeon’s SNICK پخش شد. این سریال همچنین از 31 اکتبر 1990 تا 11 ژوئن 2000 از شبکه تلویزیونی کانادایی YTV پخش شد.

هر دو سری آیا از تاریکی می ترسی؟ حول محور گروهی از نوجوانان می‌چرخید که خود را “انجمن نیمه شب” می‌نامیدند. در این سریال ترسناک هر هفته یکی از اعضا داستان ترسناکی را در یک مکان مخفی در جنگل، برای گروه تعریف می‌کرد. داستان مابین ورود گروه به محل و خروج آن‌ها نشان داده شد. هر داستان نویس داستان خود را با گفتن “ارائه شده برای تایید انجمن نیمه شب، من این داستان را می‌نامم…” شروع می‌کرد و در آن لحظه یک مشت “غبار نیمه شب” از یک کیسه چرمی برای افزایش شعله ها و تولید دود سفید وهم انگیز در آتش کمپ پرتاب می‌کرد.

Twin Peaks

تویین پیکس یک سریال ترسناک کارآگاهی است. دیل کوپر (کایل مکلاچان)، یک مامور سرسخت FBI، که برای تحقیق درباره قتل یک زن جوان به شهر کوچک تویین پیکس می‌رود. خط داستانی و وحشت این سریال با تکیه بر عناصر ماوراء طبیعی به وجود آمد، به طوری که قاتل لورا پالمر (شریل لی) به طور بالقوه یک نیروی ماورایی است که به نام باب شناخته می‌شود. از نگاه لینچ و بخاطر ظاهر فرانک سیلوا، مهم نیست که چقدر این روح تمام صحنه‌های آخر نمایش را تحت الشعاع قرار می‌داد. با کمک موسیقی دلهره آور آنجلو بادالامنتی و جو ایجاد شده توسط طراحان صحنه، شما تمام دو فصل را در انتظار رخ دادن اتفاقات ترسناک سریال هستید.

Buffy the Vampire Slayer / Angel

سریال ترسناک

Buffy the Vampire Slayer همه چیز را داشت: عاشقانه، درام، تراژدی، تعلیق، ترسناک. این سریال ترسناک البته تاحدودی، ترکیبی منحصر به فرد از عاشقانه تراژیک، فانتزی آخرالزمانی و کلینچر بود: رئالیسم احساسی. این فیلم واقعی‌ترین تصویر از دست دادن انسانی را نشان می‌دهد. شوخ طبعی؟ آن‌ها همچنین می‌دانستند که چگونه از دیالوگ‌های تند و موقعیت‌های ناراحت‌کننده برای تأثیرگذاری کامل استفاده کنند.

شخصیت‌های پیچیده؟ به سختی می‌توانید برنامه دیگری را پیدا کنید که همان محدوده و سازگاری در توسعه شخصیت را داشته باشد. طرح؟ نویسندگان از قوس‌های داستانی چند قسمتی و چند فصلی استادانه استفاده کردند. افراد و وقایع گذشته همیشه راهی برای ظاهر شدن داشتند، همانطور که در زندگی واقعی انجام می‌دهند.

Evil

سریال ترسناک

شر یک سریال ترسناک روانشناختی است که منشأ شر را در امتداد خط تقسیم علم و دین بررسی می‌کند. این سریال بر روی یک روانشناس زن شکاک تمرکز می‌کند که به یک کشیش در حال آموزش و یک پیمانکار می‌پیوندد تا در مورد اسرار غیر قابل توضیح کلیسا، از جمله معجزات فرضی، دارایی‌های شیطانی و تسخیر شده تحقیق کنند. کار آنها ارزیابی منطقی وجود یا عدم وجود ماوراء طبیعه است.

کریستن بوچارد (کاتجا هربرز) یک روانشناس پزشکی قانونی است که وقتی با دیوید آکوستا (مایک کولتر) کشیش در حال آموزش (مایک کولتر) و کارشناس فناوری بن (آسیف مندوی) ملاقات می‌کند، درگیر چیزی شبیه ایمان می‌شود و آنها شروع به تحقیق در مورد مسائل غیرقابل توضیح می‌کنند. مایکل امرسون همیشه ترسناک (به بهترین نحو) در نقش لیلند تاونسند، در نقش یک شخصیت مرموز حضور دارد. واقعاً تنها شکایت من از این درام، که هر قسمت که می‌گذرد بهتر می‌شود، این است که ممکن است برای من خیلی ترسناک باشد.

The Haunting of Hill House

سریال ترسناک

زیبایی شناسی سریال ترسناک The Haunting of Hill House این است که نه تنها به عنوان سریال ترسناک، بلکه به عنوان اقتباسی ماهرانه از رمان کلاسیک شرلی جکسون عمل کرده است. هیولاها، ارواح و چیزهایی که درخارج از صفحه نمایش هستند، به سختی نشان داده می‌شوند یا در سایه پنهان می‌شوند. این مجموعه حتی به برخی از تصمیمات اقتباسی اول فیلم، از نظر حرکت دوربین و طراحی شات، برمی‌گردد تا ناراحتی و ناهماهنگی ایجاد کند.

Black Mirror

سریال ترسناک

احتمالاً در بیشتر زندگی ما مواقعی وجود دارد که دنیای فناوری را بیشتر یک دیستوپیا می‌بینیم تا یک مدینه فاضله. روشی که آزادی ما را محدود می‌کند، حریم خصوصی ما را کاهش می‌دهد و ما را در معرض حملات ناشناس قرار می‌دهد، می‌تواند مانند یک نقض نابخشودنی احساس شود. اما بدترین بخش این است که ما نفوذ را پذیرفته ایم و در برخی موارد نیز معتاد شده ایم. فراگیر شدن فناوری واقعیتی است که ما نمی‌توانیم با آن مبارزه کنیم و برای حفظ سلامت عقل خود باید آن را بپذیریم. اما این بدان معنا نیست که ارزش سوال کردن را ندارد، دقیقا همان چیزی است که Black Mirror در مورد آن است.

عنوان این سریال ترسناک عالی است، همانطور که توسط خالق آن چارلی بروکر توضیح داده شده است: «آینه سیاه عنوان همان آینه ای است که روی هر دیوار، روی هر میز، در کف دست پیدا می‌کنید: صفحه نمایش سرد و براق تلویزیون. یک مانیتور، یک گوشی هوشمند.” وظیفه این سریال انعکاس ما در نوری نامطلوب است و آنها این کار را با یک بازیگر جدید و یک داستان جدید در هر قسمت انجام می‌دهند. تماشای این سریال ترسناک است؛ ترسی که ما را با خودمان رو به رو می‌کند.

The Walking Dead

سریال ترسناک

سریال مردگان متحرک یک سریال ترسناک پسا آخرالزمانی آمریکایی است که بر اساس مجموعه کتاب‌های مصور به همین نام توسط رابرت کرکمن، تونی مور و چارلی آدلارد ساخته شده است. این مجموعه شامل گروه بزرگی از بازیگران به عنوان بازماندگان زامبی آخرالزمان است که سعی می‌کنند تحت تهدید تقریباً دائمی حملات زامبی‌های معروف به «واکرها» زنده بمانند. اما با فروپاشی تمدن مدرن، این بازماندگان باید با سایر بازماندگان انسانی مقابله کنند، که گاهی منجر به درگیری آشکار و خصمانه بین آنها می‌شود. «مردگان متحرک» به پرمخاطب‌ترین سریال ترسناک در زمان پخش خود تبدیل شد.

درباره‌ی horie

همچنین ببینید

سریال ژاپنی

سریال ژاپنی آلیس در سرزمین مرزی

آلیس در سرزمین مرزی مانند مجموع تکه‌های رنگارنگ و پر جنب و جوش نمایش‌ها و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *