لیست بهترین سریال های اکشن

سریال اکشن همیشه در طول دوره‌های مختلف، باوجود دیگر ژانرهای جالب توجه مخاطبین خاص خود را در گروه‌های مختلف سنی داشته است. آنچه در این متن می‌بینید معرفی مجموعه‌ای محبوب از سریال اکشن می‌باشد که اکثرا در نظرسنجی IMDB رتبه‌های بالایی کسب کردند.

اکشن‌ها اغلب در قالب ژانرهای مختلف دیده می‌شوند. با این حال اکشن خود به تنهایی ژانر نیست بیشتر شگرد کارگردانی است. آنها بیشتر عناصر ژانر و عناصر دیگری مانند سینماتوگرافی را در خود دارند. اما هیچ چیزی از هیجان این ویژگی کم نمی‌کند.

سریال اکشن خارجی

بازی تاج و تخت (Game of Thrones)

سریال اکشن

این سریال اکشن بازی تاج و تخت در سال 2011 شروع به پخش اولین فصل خود کرد. بازی تاج و تخت برگرفته از کتا‌ب‌های ترانه‌ی یخ و آتش نوشته‌ی جی آر آر مارتین است. این سریال اسطوره‌ای توانسته امتیاز 9/2 از 10 را از Imdb دریافت کند. این سریال در 8 فصل و 73 قسمت پخش شد.

سال‌ها پس از یک شورش بزرگ و جاه طلبی‌های یک پادشاه دیوانه، رابرت از خانه باراتیون (مارک آدی) بر تخت آهنین می‌نشیند. در سرزمین افسانه ای وستروس، نه خانواده نجیب برای قطره قدرت می‌جنگند. دست پادشاه، جان آرین (سر جان ایستاده) مرده است. و رابرت به دنبال تنها متحد خود در تمام وستروس، لرد ادارد “ند” استارک است.

نگهبان موقر و شرافتمند شمال وظیفه دارد تا پناهگاه یخ زده خود را ترک کند و به پادشاه در پایتخت کینگز لندینگ بپیوندد تا به رابرت که اکنون اضافه وزن دائم الخمر است کمک کند. جنگ بر سر پادشاهی و قدرت …

مندلورین (The Mandalorian)

سریال مندلورین

آن‌ها نژادی از جنگجویان هستند که در Star Wars: The Clone Wars حضور داشتند. بوبا فت، یک شکارچی فضل که برای اولین بار در سه گانه اصلی جنگ ستارگان ظاهر شد. او یک ماندالور نبود، اما زره آن‌ها را برای ترساندن می‌پوشید، همانطور که پدرش جانگو فت این کار را کرد.

مندلورین برای پول آدم می‌کشد. این داستان 5 سال بعد از فیلم «جنگ ستارگان: بازگشت جدای» ساخته شد. کارگردان اما جان فاورو است با یک تیم جدید. این سریال اکشن توانست رتبه 8/8  از 10 را کسب کند.

پسران (The Boys)

سریال اکشن

این سریال اکشن یک سریال درام ابرقهرمانی آمریکایی است که توسط اریک کریپک بر اساس مجموعه کمیک Garth Ennis با همین نام ساخته شده است. این سریال توسط آمازون تولید می‌شود و کارل اوربان، جک کواید، آنتونی استار، ارین موریارتی، دومینیک مک الیگوت، جسی تی آشر در آن حضور دارند. فصل اول پسران در 28 جولای 2019 پخش شد.

فصل دوم در 4 سپتامبر 2020 پخش شد. در این سریال دو گروه از ابرقهرمانان باهم روبه رو می‌شوند، گروهی به نام پسران که سعی دارند قهرمانان فاسد را تحت کنترل خود بگیرند. طرف مقابل آنها گروهی به نام هفت است که تحت سیطره‌ی یک سازمان بین‌المللی هستند. گروه پسران در می‌خواهد گروه هفت را شکست دهد و راز‌های سیاه این گروه را برملا سازد.

دردویل (Daredevil)

سریال دردویل

Marvel’s Daredevil یا Daredevil یک مجموعه تلویزیونی تحت وب آمریکایی است. این سریال اکشن بر اساس ابرقهرمان کمیک مارول به همین نام ساخته شده است. این سومین مجموعه تلویزیونی در دنیای سینمایی مارول است. این فیلم توسط تلویزیون مارول تولید و از نتفلیکس پخش شد.

این سریال توسط درو گدارد ساخته شد و استیون اس. د نایت به عنوان مجری فصل اول به این سریال پیوستند.

در 29 نوامبر 2018، این سریال توسط نتفلیکس لغو شد. سریال درباره مردی به نام مت مرداک است. مرداک در کودکی طی یک حادثه بینایی‌اش را از دست می‌دهد. اما او به متاثر از این اتفاق قرار نمی‌گیرد. او در عوض توانمندی‌های ابر قهرمانی پیدا می‌کند. او با استفاده از قابلیتش در بزرگسالی به عنوان وکیل در پی آن است تا عدالت را اجرا کند.

از بهترین‌های سریال‌ اکشن که در ژانر جنایی تولید شده سریال:

توجیه‌شده (Justified)

رایلان گیونز به زادگاه خود در کنتاکی بازمی‌گردد تا عدالت را متناسب با روش خود در آنجا برقرار کند. او جدی است و به این راحتی‌‌ها عقب نمی‌کشد و اجرای قانون برای این مرد اهمیت به سزایی دارد. داستان این فیلم از کتاب آتش در سوراخ آلمور لئونارد گرفته شده است. تیموتی الیفنت، نیک سیرسی، جوئل کارتر در این فیلم بازی می‌کنند.

وایکینگ‌ها (Vikings)

سریال وایکینگ ها

وایکینگ‌ها سریال اکشن جنگ است که ما را به دنیای بی‌رحمانه و مرموز Ragnar Lothbrok، یک جنگجو و کشاورز وایکینگ منتقل می‌کنند که مشتاق کاوش و حمله به سواحل دوردست در سراسر اقیانوس است. ماجراهای یک Ragnar Lothbrok، بزرگترین قهرمان عصر خود.

این سریال حماسه گروه برادران وایکینگ راگنار و خانواده‌اش را روایت می‌کند. در ادامه او به پادشاهی قبایل وایکینگ تبدیل می‌شود. راگنار سنت‌های اسکاندیناوی؛ از خودگذشتگی به خدایان را نیز مجسم می‌کند. افسانه‌ها می‌گویند که او از نوادگان مستقیم اودین، خدای جنگ و جنگجویان بود. این فیلم در 6 فصل، 89 قسمت تولید شده است.

اسپارتاکوس (Spartacus)

سریال اسپارتاکوس

زندگی اسپارتاکوس، گلادیاتوری که رهبری شورش علیه رومیان را بر عهده داشت. از زمان او به عنوان متحد رومیان، تا خیانت او و تبدیل شدن به یک گلادیاتور، تا شورشی که او رهبری می‌کند و … .

الهام بخش این سریال اسپارتاکوس گلادیاتور تراسیایی است که قیام بردگان را علیه جمهوری روم رهبری کرد.

این سریال اکشن اسطوره‌ای از بهترین‌ها در ژانر جنگ است. پیشتر از این فیلم توسط استنلی کوبریک در قالب فیلم سینمایی با بازی کرک داگلاس ساخته شده بود. این بار سریال این داستان اسطوره‌ای توسط سم ریمی، استیو اس د‌نایت با صحنه‌های خشونت بار و اکشن ساخته شده است.این سریال در 4 فصل و 39 قسمت تهیه شده است.

مجازات‌گر (The Punisher)

سریال مجازاتگر

سریال مجازات گر محصول مارول است که از دل سریال دردویل بیرون آمده است. اما سریال اکشن مجازات گر متفاوت از دنیای ابرقهرمانان و انتقام جویان است. شخصیت سریال دردویل به دنبال انتقام از قاتلان اعضای خانواده‌اش است.

به دنبال این هدف او متوجه فساد و جنایت شهر نیویورک می‌شود. این سریال نیز پس از دو فصل توسط نتفلیکس متوقف شد. کارگردان این فیلم استیو لایت فوت می‌باشد. کاربران Imdb به این سریال از 10، 8/5 امتیاز داده‌اند.

 بانشی (Banshee)

سریال بانشی از جمله خشن ترین سریال‌ اکشن و ژانر جنایی می‌باشد به طوریکه این سریال بسیار مورد انتقاد قرار گرفته‌است. داستان یک دزد زندانی سابق که مهارت بسیاری نیز در دزدی داشته می‌باشد. اما گذشته او رهایش نکرده؛ او برای گذران زندگی عادی خود به ناچار در قالب کلانتر شهر ظاهر می‌شود.

همچنین در روند فیلم او در پی اجرا گردانیدن عدالت به شیوه خود با داستان‌های بسیاری مواجه می‌گردد. آنتونی استار، ایوانا میلیچویچ، اولریش تامسن در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بیست و چهار (24)

سریال 24

این سریال داستان 24 ساعت از زندگی جک بائر، مامور ضد تروریستی را در 9 فصل و 204 قسمت نشان می‌دهد.

جک بائر، با بازی ساترلند توانسته در این سریال اکشن به خوبی ایفای نقش کند. او چندین توطئه تروریستی، از جمله تلاش برای ترور رئیس جمهور، حملات سایبری و انفجارهای حرارتی هسته ای، و همچنین فساد دولتی و شرکتی را خنثی می‌کند. این سریال به کارگردانی جول سارنو، رابرت کوچران ساخته شده‌است.

خانه کاغذی (Money Heist)

سریال خانه کاغذی

از جمله مجموعه سریال اکشن که نتفلیکس پخش شده است این سریال می‌باشد.داستان سرقت پول توسط دو گروه سرقت به سرکردگی پروفسور (آلوارو مورته) در ضرابخانه سلطنتی اسپانیا و دیگری بانک اسپانیا را نشان می‌دهد. این سریال در پنجمین فصل خود به پایان رسیده‌است.

آخرین امپراطوری (The last kingdom)

سریال آخرین امپراطوری

داستان آخرین امپراطوری و درگیری وایکینگ‌ها با انگلیسی‌ها برای سلطه بر سرزمین‌های بیشتر. این سریال اکشن در ژانر درام، تاریخی تهیه شده است. در انتظار فصل 5 این سریال ادامه دار هستیم.

peaky Blinders

سریال پیکی بلایندرز

پیکی بلایندرز یک سریال اکشن و درام انگلیسی است. این سریال در ماه‌های اولیه 2020 شروع به پخش‌شدن کرد. حالا دنبال کنندگان این سریال منتظر فصل 6 این سریال هستند.

فرار از زندان (Prison Break)

 

سریال فرار از زندان

فرار از زندان داستان مردی به نام مایکل اسکافیلد است. ماموریت او بیرون راندن برادرش از زندان است. مایکل متقاعد شده است که برادرش، لینکلن باروز، از جنایتی که به آن متهم شده؛ قتل برادر معاون رئیس جمهور بی گناه است. باروز در انتظار اعدام است و قرار است ظرف یک ماه اعدام شود.

اسکافیلد باید در بلوک زندان ارتباط برقرار کند که به او در فرار کمک کند. اما دشمنان مطمئناً روند نقشه‌های مایکل را کند می‌کنند. این سریال از جمله محبوب ترین‌های سریال اکشن ماجراجویی در کشور ما می‌باشد. تیتراژ این سریال توسط رامین جوادی ساخته شده است که در فضاسازی اکشن و سریع این فیلم تاثیر بسزایی داشته است.

 لوکی (Loki)

سریال لوکی

سریال اکشن لوکی در ژانر فانتزی و ماجراجویی ساخته شده است. این فیلم از دل فیلم انتقام جویان (The Avengers) بیرون می‌آید؛ در پایان بازی شاهد بودیم که لوکی از سال ۲۰۱۲ به کمک تسرکت توانست از دست کاپیتان آمریکا و مرد آهنی فرار کند ادامه سریال بعد این وقایع است. این مجموعه شش قسمتی با بازی تام هیدلستون در نقش لوکی، به کارگردانی کیت هرون، نویسنده اصلی مایکل والدرون است. در این فیلم شاهد هستیم که قهرمانان به طور تصادفی وسیله ای جادویی برای فرار برای لوکی اسیر شده در طی بازدید از گذشته خود فراهم کردند. تام هیدلستون، گوگو امباتا را، وونمی موساکو در این سریال اکشن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سرگذشت ندیمه (The Handmaid’s Tale)

سریال سرگذشت ندیمه

سریال اکشن سرگذشت ندیمه در ژانردرام و هیجان انگیز قرار می‌گیرد. فیلم درباره محرومیت زنان پس از جنگ داخلی حکومت تمامیت خواه گیلیاد برعلیه دولت ایالت متحده است. رهبران سلطه‌ گر جامعه را به سمت نظمی سلسله مراتبی و نظامی پیش می‌برند که موجب طبقاتی شدن افراد می‌شود. در این بین زنان مورد ستم واقع می‌شوند.

برای اطلاع از ژانرهای مختلف، درمورد ژانر و سریال در پوفیلمو بخوانید.

درباره‌ی horie

همچنین ببینید

سریال یاغی

معرفی و بررسی سریال یاغی

محمد کارت این‌بار با سریال یاغی در صدر نمایش‌های خانگی است. او پس از ساخت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *