معرفی بهترین سریال ها با ژانرها

در این نوشته بهترین سریال ‌های هر ژانر، با توجه به میزان محبوبیت و استقبال بینندگان دست چین شده‌اند.

ژانر: مقوله‌ای از‌ترکیب هنری، موسیقی یا ادبی که با سبک، فرم یا محتوای خاصی مشخص می‌شود.

به عبارت دیگر ژانر، فیلم یا سریال را دسته بندی می‌کند. دسته‌بندی‌ها باعث می‌شود بیننده راحت‌تر بفهمد که چه چیزی را دوست دارد و می‌خواهد ببیند.

ژانر از چهار عنصر یا بخش تشکیل شده است: شخصیت، داستان، طرح و صحنه.

عناصر فوق از داستان، طرح، صحنه و شخصیت برابر با یک دسته خاص از فیلم است. این عناصر در مورد چگونگی ایجاد دسته بندی متفاوت از فیلم مورد بحث قرار می‌گیرند.

درام را می‌توان یک ژانر دانست، هرچند برخی از منتقدان آن را به دلیل کلی بودن بیش از حدش ژانر نمی‌دانند. اگر عناصر فیلم واقعی باشند و در ژانری محدودتر جای نگیرند، می‌توان آن را درام به حساب آورد.

دسته بندی یک فیلم یا سریال به طور غیرمستقیم به شکل گیری شخصیت‌ها و داستان فیلم کمک می‌کند. در ادامه با بهترین سریال های هر ژانر آشنا می‌شویم.

ژانر کمدی

کمدی: یک نمایشنامه، فیلم، برنامه تلویزیونی، رمان و غیره که برای خنداندن مردم طراحی شده است.

همه کمدی را دوست دارند زیرا همه دوست دارند بخندند. مردم دوست دارند بعد از یک روز بد کمدی تماشا کنند، زیرا پس از پایان فیلم، می‌توانید راحت‌تر با احساسات منفی‌ کنار بیایید. به همین دلیل است که حتی فیلم‌های کمدی وحشتناک نیز می‌توانند سودآور باشند.

شخصیت‌ها و داستان یک کمدی به سه حوزه بستگی دارد: غیرمنتظره، غیرمعمول و تکرار. این سه حوزه عموما باعث خنده مردم می‌شود. به طور کلی، یک کمدی پایان خوشی خواهد داشت. حتی اگر برخی از مردم آن را انکار کنند، همه یک پایان خوش را دوست دارند، زیرا باعث ایجاد احساس خوب در آنها می‌شود. به همین دلیل است که کمدی‌ها بسیار محبوب هستند.

ژانرهای فرعی کمدی عبارتند از: اسلپ استیک، مسخره، طنز و تاریک. هر ژانر دیگری از این چهار نوع است. کمدی در واقع نوعی کنش فیزیکی و تمسخر است. تنها استثنا کمدی اسکروبال است. معرفی بهترین سریال

از بهترین سریال کمدی که مورد استقبال مخاطبین قرار گرفته است:

سریال space force(نیروی فضایی)

نیروی فضایی درباره پایگاه ارتش فضایی آمریکا است.ژنرال نرد رئیس یکی از این پایگاه‌ها قصد دارد نیروهای خود را برای ساخت یک پایگاه نظامی در ماه آماده کند.

بهترین سریال

ژانر جنایی

هر جنبه‌ای از ژانر جنایی دراماتیک است، بنابراین عناصر کاملاً متفاوت از یک کمدی هستند. محیط ژانر جنایی می‌تواند هر مکانی در جهان و هر سال باشد، زیرا جرم و جنایت چیزی است که همیشه در جامعه وجود دارد.

طرح یک درگیری درونی برای موفقیت مجرم یا برای موفقیت “آدم خوب” است. داستان مجموعه‌ای از حوادث در حال توسعه است که در آن مجرم یا “مرد خوب” قهرمان داستان است و باید بر یک درگیری غلبه کرد.

داستان‌های ژانر جنایی اغلب درباره افرادی است که به دنبال قدرت هستند. معمولاً جنایتکاران خواهان کنترل شهری هستند که داستان در آن اتفاق می‌افتد. به طور کلی، آنها می‌خواهند مسئول تجارت مواد مخدر، قمار، مشروبات الکلی (بسته به سال) باشند یا می‌خواهند در خانواده یا یک باند قیام کنند. همیشه دوره‌هایی از اقدامات خشونت آمیز وجود دارد که قهرمان داستان در آن، برای رسیدن به هدف خود تلاش می‌کند.

جنایت می‌تواند با قتل متفاوت باشد. جنایات طیف گسترده ای از اقدامات مختلف را در بر می‌گیرند. لازم نیست شخصیت‌های اصلی رئیس جنایت یا کارآگاه پلیس باشند، اما عموماً پیشینه‌ای مشابه دارند. آنها به ندرت مانند یک کارگر کارخانه یا کارمند اداره زندگی می‌کنند. این یکی از دلایل محبوبیت ژانر جنایی است.

از بهترین سریال های ژانر جنایی در حال پخش:

سریالOzark (اوزارک)

اوزارک یک سریال جنایی و هیجان‌انگیز است که در آن جیسون بیتمن و لورا لیینی بازی می‌کنند. داستان درباره یک بهم ریختگی مالی در جریان پول شویی برای کارتل مواد مخدر مکزیک است. بیتمن در تلاش است خانواده‌اش را از خطر دورکند و…

سریال Control Z

این سریال در ژانر هیجان انگیز ساخته شده. کنترلZ  درباره تیزبینی یک دانش آموز منزوی به نام سوفیاست که در پی پیداکردن هویت یک هکر اطلاعات است.

ژانر علمی‌ تخیلی

داستان علمی‌ تخیلی:«تخیلی که عمدتاً به تأثیر علم واقعی یا خیالی بر جامعه یا افراد می‌پردازد یا دارای یک عامل علمی ‌برای یک ‌ترکیب اصلی جهت گیری است.

نمونه ای از داستان‌های علمی ‌تخیلی سفر در زمان است که موضوعی پرطرفدار بوده و هست.

اغلب، داستان‌های علمی‌تخیلی محیطی دارد که در آینده اتفاق می‌افتد. به این‌ترتیب اگر تولیدکننده بخواهد در مورد مشکل خاصی در جامعه فعلی اظهار نظر کند، تولیدکننده می‌تواند در آینده مشکل را تعیین کند.

از جمله بهترین سریال علمی تخیلی، سریال مانیفست است.

سریال Manifest(لیست پرواز)

 

این سریال در ژانر علمی تخیلی و رازآلود گمشدگی در زمان را نشان می‌دهد. مانیفست درباره پرواز828 از جامائیکا به نیویورک است که پس از 5 سال و 6 ماه از آغاز پرواز فرود می‌آید. سذنشینان پس از فرود با عواقب تغییر زمان مواجه می‌شوند.

ژانر فانتزی

ژانر فانتزی: “چیزی که توسط تخیل تولید می‌شود؛ ایده ای در مورد انجام کاری که از واقعیت عادی دور است.”

به عبارت دیگر، یک فیلم فانتزی محدودیتی ندارد. این تنظیمات می‌تواند در هر زمانی با شخصیت‌هایی باشد که به هر شکلی که نویسنده فیلمنامه می‌خواهد ظاهر می‌شوند و عمل می‌کنند. داستان می‌تواند در مورد هر چیزی باشد.

فانتزی از جنبه‌های داستانی علمی ‌و مخوف دور می‌ماند. بنابراین به یک اثر علمی ‌تخیلی یا‌ترسناک تبدیل نمی‌شود. شما می‌توانید ببینید که چگونه هر سه ژانر: علمی‌تخیلی، فانتزی و‌ترسناک مشابه اما متفاوت هستند.

از بهترین سریال های فانتزی در حال حاضر:

سریال Loki(لوکی)

این فیلم در ژانر فانتزی و ماجراجویی است. این فیلم از دل فیلم انتقام جویان (The Avengers) بیرون می‌آید؛ در پایان بازی شاهد بودیم که لوکی از سال ۲۰۱۲ به کمک تسرکت توانست از دست کاپیتان آمریکا و مرد آهنی فرار کند ادامه سریال بعد این وقایع است.

سریال Ragnarök (راگناروک)

فیلم داستان یک شهر کوچک نروژی را روایت می‌کند. شهری با زمستان‌های گرم و بارندگی‌های شدید که به سمت راگناروک به پیش می‌رود. روند فیلم با یک اتفاق تغیرر می‌کند. این فیلم نیز در ژانر فانتزی، اکشن و درام تهیه شده است.

ژانر‌ترسناک

ژانر وحشت: «کیفیت چیزی که باعث ایجاد احساس ‌ترس،‌ ترس و شوک می‌شود: کیفیت یا ویژگی وحشتناک یا تکان دهنده چیزی». نمایش‌ترسناک «چیزی است که پرداختن به آن یا تماشای آن دشوار است، زیرا بسیار بد، ناخوشایند و… است».

موقعیت مکانی که فیلم در آن اتفاق می‌افتد می‌تواند در یک فیلم ‌ترسناک موثر باشد. بسیاری از اوقات، فیلم‌های‌ترسناک در یک منطقه تاریخی با خانه‌های بزرگ و قدیمی ‌که رازهای بسیاری را در خود جای داده است، اتفاق می‌افتد. اسرار اساس یک داستان را فراهم می‌کند، زیرا ظاهراً خانه خالی از سکنه است زیرا سال‌ها پیش اتفاق وحشتناکی در آنجا رخ داده است. با این حال، این تنظیمات ممکن است غیرعادی نباشد، اما می‌تواند یک شهر کوچک یا شهر معمولی باشد، درست مانند شهری که در آن زندگی می‌کنید.

ژانر‌ترسناک‌ ترس را به همراه دارد و‌ترس عموماً هیجان و تعلیق را به همراه دارد. با یک صحنه پر تعلیق، مردم دوست دارند خود را بترسانند. موضوع همیشه می‌تواند «جستجوی حقیقت» باشد، نه «از ناشناخته نترس».

سریال The Walking Dead (مردگان متحرک)

بهترین سریال

داستان پلیسی که در حین ماموریت آسیب می‌بیند و به کما می‌رود. اما وقتی به هوش می‌آید با شهری از مردگان متحرک مواجه می‌شود. او در پی آن است تا خانواده‌اش را بیابد. این سریال در ژانر ترسناک، درام و هیجان انگیز قرار می‌گیرد.

معرفی یکی از بهترین سریال‌ های ترسناک ترکی

سریال paranormal(ماوراء الطبیعه)

ماوراءالطبیعه یک سریال ترکی ترسناک است. دردهه 1960 دکتر رفعت اسماعیل با وقایع فراطبیعی ترسناک مواجه می‌شود.

ژانر درام

اگر فیلمی ‌در یکی از این دسته بندی‌های ژانر قرار نگیرد، درام است. چهار عنصر ژانر درام باید جدی باشند، زندگی را به تصویر بکشند، داستانی را روایت کنند و شخصیت‌ها باید درگیری درونی داشته باشند که احساسات را در زمان‌های مختلف در طول داستان به نمایش بگذارد. همه این‌ها نکاتی است که ما با ژانرهای دیگر دیده‌ایم. شخصیت‌ها و داستان کلی هستند، مثل آدم‌ها و موقعیت‌های روزمره.

کسی در حال مرگ است، چیزی باید به دست بیاید، یا چیزی باید انجام شود؛ سه داستان رایج درام هستند.

سریال انیمیشن

انیمیشن‌های سریالی که ممکن است حتا انیمه نیز باشند از جمله وان پیس و ریک و مورتی که می‌توانید در سایت پوفیلمو درباره آن‌ها بخوانید.

معرفی چند نمونه از بهترین سریال هایی که درام محسوب می‌شوند:

سریال peaky Blinders

پیکی بلایندرز یک وسترن انگلیسی است. این سریال در ماه‌های اولیه 2020 شروع به پخش‌شدن کرد. حالا دنبال کنندگان این سریال منتظر فصل 6 این سریال هستند.

سریال The last kingdom(آخرین امپراطوری)

در انتظار فصل 5 این سریال تاریخی و درام هستیم. داستان آخرین امپراطوری و درگیری وایکینگ‌ها با انگلیسی‌ها برای سلطه بر سرزمین‌های بیشتر.

سریال Money Heist(خانه کاغذی)

بهترین سریال

داستان سرقت پول توسط دو گروه سرقت به سرکردگی پروفسور (آلوارو مورته) در ضرابخانه سلطنتی اسپانیا و دیگری بانک اسپانیا را نشان می‌دهد. این سریال در پنجمین فصل خود به پایان رسیده‌است.

سریال Love 101(عشق 101)

عشق 101 یک ترکی عاشقانه است. گروهی از نوجوانان در پی این هستند تا کاری کنند که معلم مورد علاقه‌شان عاشق شود تا از شهر نرود و در آنجا بماند. داستان در دهه نود میلادی اتفاق می‌افتد.

سریال The Handmaid’s Tale(سرگذشت ندیمه)

این سریال در دسته درام و هیجان انگیز قرار می‌گیرد. فیلم درباره محرومیت زنان پس از جنگ داخلی حکومت تمامیت خواه گیلیاد برعلیه دولت ایالت متحده است. رهبران سلطه‌ گر، جامعه را به سمت نظمی سلسله مراتبی و نظامی پیش می‌برند که موجب طبقاتی شدن افراد می‌شود. در این بین زنان مورد ستم واقع می‌شوند.

 

درباره‌ی horie

همچنین ببینید

وان پیس

وان پیس؛ بزرگترین انیمه تاریخ تاکنون

انیمه وان پیس یک مجموعه مانگا نوشته Eiichiro Oda است که توسط Toei Animation تولید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *