معرفی فیلم ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه

ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه یک فیلم ماجرایی فانتزی به کارگردانی پیتر جکسون است. این اولین قسمت از سه گانه فیلم ارباب حلقه‌ها است که بر اساس رمان پرفروش J.R.R. تالکین ساخته شده‌است. این فیلم داستان‌ هابیت جوان؛ فرودو بگینز را روایت می‌کند که با همراهی هشت نفر، سفری را برای از بین بردن حلقه واحد در آتش کوه دووم آغاز می‌کند.

جزئیات فیلم

فیلمنامه ارباب حلقه‌ها اولین بار توسط فران والش، فیلیپا بوینز و پیتر جکسون در سال 1997 آغاز شد و در نهایت همزمان با فیلمبرداری آن در لوکیشنی از نیوزلند به اتمام رسید. بودجه فیلم حدود 180 میلیون دلار بود، عکاسی اصلی آن 14 ماه طول کشید و پس از آن مدت‌ها پس از تولید ادامه یافت.

همچنین این فیلم یک موفقیت بزرگ در گیشه بود و بیش از 871 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت و پنجمین فیلم پرفروش تمام دوران در زمان اکران خود بود (البته پس از تایتانیک، هری پاتر، سنگ فیلسوف، جنگ ستارگان: اپیزود اول، تهدید و پارک ژوراسیک). ارباب حلقه‌ها در حال حاضر پس از اکران مجدد شیر شاه در سال 2011 و اکران مجدد فیلم Finding Nemo در سال 2012، شصت و هشتمین فیلم پرفروش تاریخ است.

آنچه در ارباب حلقه‌ها می‌بینیم

سائورون، ارباب تاریکی، بیدار شده و تهدید به تسخیر سرزمین میانه کرده است. فرودو بگینز برای متوقف کردن این شر باستانی یک بار برای همیشه، باید حلقه یگانه را در آتش کوه دووم نابود کند. مردان، هابیت‌ها، یک جادوگر، یک جن و یک کوتوله انجمنی تشکیل می‌دهند تا به او در تلاشش کمک کنند.

او از خانه‌اش در شایر با همتایان ‌هابیتش سام، مری و پیپین سفر می‌کند. آن‌ها به شهر بری می‌روند، جایی که گروه با چهره‌ای سایه‌دار آشنا می‌شوند که به نام استرایدر شناخته شده‌اند. آن‌ها که توسط Black Riders تعقیب می‌شوند، باید به ریوندل برسند.

ارباب حلقه‌ها فیلمی اقتباسی است. این فیلم از یک رمان به همین نام اقتباس شده‌است. آثار اقتباسی سینما را در پوفیلمو دنبال کنید.

تشکیل شورا در جهان اسطوره‌ای ارباب حلقه‌ها

به محض ورود آن‌ها، شورایی تشکیل می‌شود که تصمیم می‌گیرد تنها اقدامی‌که باید انجام شود، بردن حلقه به موردور و از بین بردن آن باشد. دوستانش سام، مری، پیپین، آراگورن و گندالف، تازه واردان گیملی، لگولاس و بورومیر به فرودو می‌پیوندند. آن‌ها سعی می‌کنند از طریق گذرگاه کارادراس از کوه‌های مه آلود عبور کنند، اما جادوی سارومان آن‌ها را مجبور می‌کند به عقب برگردند و از طریق معادن موریا به زیر آن سفر کنند.

اینجاست که یاران با بالروگ روبرو می‌شوند. گندالف بالروگ را به چالش می‌کشد و از پل خزاددوم در شکافی می‌افتد. سپس یاران (به استثنای گندالف) به کشور الف‌ها در لوتلورین سفر می‌کنند و با قایق‌ها به رودخانه بزرگ می‌روند. بورومیر کشته می‌شود. آراگورن، گیملی و لگولاس برای ردیابی اوروک‌های که مری و پیپین را اسیر کرده‌اند، از هم جدا می‌شوند. در ارباب حلقه‌ها می‌بینیم که فرودو و سام در جهت موردور به سمت شرق حرکت می‌کنند.

گروه بازیگران

در فیلم ارباب حلقه‌ها الایجا وود، ایان مک‌کلن، لیو تایلر، ویگو مورتنسن، شان آستین، کیت بلانشت، جان ریس-دیویس، بیلی بوید، دامینیک مانهن، اورلاندو بلوم، کریستوفر لی، هوگو ویوینگ، شان بین، ایان هولم و اندی سرکیس ایفای نقش می‌کنند.

درباره‌ی horie

همچنین ببینید

فیلم برادران لیلا

معرفی و بررسی فیلم سینمایی برادران لیلا در سایت پوفیلمو

فیلم برادران لیلا داستان فرو افتادن خانواده‌ای آسوده‌خاطر را روایت می‌کند. در این خانواده‌ی رو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *