معرفی فیلم رازآلود The Matrix

فیلم the matrix به نویسندگی و کارگردانی واچوفسکی‌ها (لری و اندی واچوفسکی) یک اکشن علمی‌تخیلی است که در سال 1999 منتشر شد. فیلمنامه این فیلم چند لایه‌ای است و پادآرمان شهر آینده را نشان میدهد که درک انسان از واقعیت به گونه‌ای دیگر رخ می‌دهد. ماتریکس به دست ماشین‌ها برای غلبه بر جمعیت بشر شبیه سازی شده یادآور رمان کنگره آینده پژوهی بزرگ استانیسلاو لم است.

شخصیت اصلی فیلم the matrix کیانو ریوز، متوجه می‌شود که واقعیت روزمره یک توهم ساخته شده توسط کامپیوتر است و انسان‌های آینده درگیر مبارزه حماسی با ماشین‌های هوشمند هستند.

شروع فیلم the matrix

شروع با سکانسی انفجاری است که در آن زنی به نام ترینیتی (کری-آن ماس) با توانایی‌های شگفت انگیز توسط پلیس‌ها و مردان ترسناک کت و شلوارپوشیده تعقیب می‌شود. فیلم  حرفه‌ای  the matrix از همان ابتدا آدرنالین ترشح می‌کند. فیلم  matrix پر است از سکانس‌های اکشن.

نئو (ریوز) فردی تنها با هویت سایبری است. او در کلانشهری در آینده نزدیک زندگی می‌کند و از طریق ترینیتی به او هشدار داده شده است که “آنها” او را تعقیب می‌کنند. “آنها” مردان کت و شلوارپوش به رهبری مامور اسمیت (هوگو ویوینگ) هستند که نئوی نافرمان اما ساده لوح را دستگیر می‌کنند و یک حشره فلزی را در او وارد می‌کنند؛ به این امید که او آنها را به سمت مورفئوس مرموز (لارنس فیشبرن) ببرد. در فیلم the matrix نیز تلاش برای یافتن حقیقت مطحرح است؛ آیا واقعا این مسئله در پادآرمان‌شهر آینده مطرح است؟

مورفیوس و رفقایش فورا به سراغ او می‌روند، باگ را حذف می‌کنند و به نئو این فرصت را می‌دهند که به آن‌ها بپیوندد. اگرچه به دلیل موقعیت او نمی‌داند چه چیزی در انتظارش است.

مورفئوس که به صورت رمزآلود درباره «حقیقت» صحبت می‌کند. او می‌گوید که باید سفری مانند آلیس را انتخاب کند؛ سفری که پیامدهای برگشت‌ناپذیری برای درک او از واقعیت دارد. درباره فیلم Interstellar در سایت پوفیلمو بخوانید.

درباره فیلم the matrix

فیلم ماتریکس دارای چندین سکانس سوپر کونگ فو است؛ از جمله کار با سیم به سبک هنگ کنگ البته آنطور که واچوفسکی‌ها نشان دادند . همچنین عکاسی «Flow-Mo»، یک اثر فیزیکال عالی که از انیمه ژاپنی الهام گرفته شده است.

 

درباره‌ی horie

همچنین ببینید

فیلم برادران لیلا

معرفی و بررسی فیلم سینمایی برادران لیلا در سایت پوفیلمو

فیلم برادران لیلا داستان فرو افتادن خانواده‌ای آسوده‌خاطر را روایت می‌کند. در این خانواده‌ی رو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *