در دنیای تو ساعت چند است؟

حالا چندی است که گلی برگشته. رشت، پنیر فرانسوی، خاطرات کودکی در مدرسه، گلی، گیله گل، خانواده ابتهاج و عشق چه‌لساله فرهاد. فیلم در دنیای تو ساعت چند است؟ محصول سال 1394 است که به قلم صفی یزدانیان نوشته شده است. صفی یزدانیان پس از سال‌ها نوشتن در حوزه نقد این فرصت را برای خود مناسب دید تا مدیوم را فراخ‌تر کند و سینما را از دید خود به همه بنمایاند. علاوه بر این فیلم، فیلم ناگهان درخت نیز از دیگر آثار اوست. در دنیای تو ساعت چند است با صدای کریستف رضایی و حال و هوای خوش رشت و یک عشق یکطرفه دیوانه وار خوش به دل می‌نشیند و می‌توان گفت یکی از دلنشین‌ترین درام‌های ایرانی است که تا به حال ساخته شده است.

خلاصه داستان در دنیای تو ساعت چند است

گلی با بازی لیلا حاتمی پس از بیست سال زندگی در فرانسه به ایران برمی‌گردد و سفری به رشت دارد. در این بین او با پسری به نام فرهاد ( با بازی علی مصفا) مواجه می‌شود که می‌گوید آشنایی قدیمی با او دارد اما گلی چیزی به یاد نمی‌آورد.

کارگردانی فیلم در دنیای تو ساعت چند است؟

در دنیای تو ساعت چند است یک فیلم عاشقانه آوانگارد محسوب می‌شود. البته این فیلم بخاطر جزئیات علشقانه‌اش بیشتر می‌توان رگه های یک عاشانه کلاسیک را در آن دید همانند تم فیلم‌های عاشقانه سینمای فرانسه. در این فیلم همه چیز به سادگی پیش می‌رود؛ غشق، ناشناس بودن، انتظار. همچنین انگار فضای این فیلم از یک واقعیت دور است؛ ما در فیلم کاراکتر منفی نمی‌بینیم، اتفاق ناخوشایند که البته منظور از ناخوشایندی مطابق بودن با واقعیت است نداریم. انگار تمام تلاش کارگردان با توجه به کادربندی و شات و فیلمبرداری فیلم کارگردان در پی آن بوده تا حس نوستالژیک یک عاشقانه همزمان آرام و مریض را در بستر رمانتیک رشت به تصویر بکشد.

در دنیای تو ساعت چند است؟

برای اطلاعا از ژانرهای مختلف علاوه بر خواندن مقاله ژانر از ذیگر مطالب سینمایی در سایت پوفیلمو دیدن کنید.

بازیگران فیلم در دنیای تو ساعت چند است؟

لیلا حاتمی، علی مصفا، زهرا حاتمی

نویسنده و کارگردان : صفی یزدانیان

تهیه کننده: علی مصفا

مدیر فیلمبرداری: همایون پایور

صفی یزدانیان متولد سال 1339 است. او فارغ التحصیل کارشناسی سینما از دانشگاه هنر است. صفی یزدانیان تا سال‌ها در مجلات مختلف از جمله مجله فیلم به نقد آثار سینمایی مشغول بوده است. همچنین او به کارگردانی فیلم کوتاه نیز پرداخته است از جمله: در جستجوی شهرزاد. در دنیای تو ساعت چند است اولین فیلم بلند او محسوب می‌شود.

درباره‌ی horie

همچنین ببینید

فیلم برادران لیلا

معرفی و بررسی فیلم سینمایی برادران لیلا در سایت پوفیلمو

فیلم برادران لیلا داستان فرو افتادن خانواده‌ای آسوده‌خاطر را روایت می‌کند. در این خانواده‌ی رو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *