معرفی فیلم The silence of the lambs

فیلم The silence of the lambs یک فیلم ترسناک آمریکایی محصول سال ۱۹۹۱ به کارگردانی جاناتان دم با بازی جودی فاستر و آنتونی‌هاپکینز، اسکات گلن، آنتونی هیلد و تد لوین است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته توماس هریس ساخته شده‌است.

تاثیرگذارترین شخصیت فیلم دکتر‌ هانیبال لکتر با بازی آنتونی‌ هاپکینز است. در این فیلم، کلاریس استارلینگ از مدرسه آموزش ویژه FBI، برای دستگیری قاتل زنجیره ای به نام “بوفالو بیل” باید از لکتر مشاوره بگیرد.

داستان فیلم the silence of the lambs

از مقامات بالا به کلاریس استارلینگ (جودی فاستر) دستور داده ‌می‌شود تا با‌هانیبال لکتر (آنتونی‌هاپکینز) که در سلول جداگانه ای در بیمارستان روانی مریلند نگهداری ‌می‌شود، مصاحبه کند. اف‌‌بی‌آی امیدوار است که توانایی‌های فوق‌ العاده لکتر بتواند به ارائه اطلاعاتی در مورد روانشناسی یک قاتل زنجیره‌ای به نام بوفالو بیل (تد لوین) کمک کند. قربانی ربوده شده، دختر یکی از نمایندگان کنگره است. لکتر در ازای در اختیارگذاشتن اطلاعات مهم درباره پرونده، اطلاعاتی از زندگی خصوصی او ‌می‌خواهد. در نهایت نیز ارتباط عجیبی بین آن دو ایجاد ‌می‌شود.

فرار از ترس و جستجوی قاتل

کلاریس درباره خودش به لکتر می‌گوید که به خاطر خاطرات کودکی اش سعی ‌می‌کند از تاریکی ترس فرار کند. او زمانی که در خانه عمه و عمویش زندگی ‌می‌کرد، نیمه‌های شب اغلب صدای ناله‌ رقت انگیز بره‌ها را ‌می‌شنید و یک بار وقتی از خواب بیدار‌شد با صحنه کشتن آن بره‌ها مواجه شد. او به امید آزادی آن‌ها در انبار را باز کرد، اما نهایتا توانست با یک بره فرار کند. اما آن بره نیز مرد.

از آن زمان فریادهای هول‌انگیز او را فراگرفت. کلاریس با میل به رهایی از این وسواس بسیار تلاش کرد تا بتواند دختر نماینده کنگره را نجات دهد. ‌او می‌ترسید که اگر موفق نشود باید تا آخر عمر با صدای هول‌انگیز ‌بره‌ها زندگی کند.

مطالب سینمایی را در سایت پوفیلمو دنبال کنید.

سرانجام قاتل بوفالو بیل (جیم گامب) که متخصص طراحی لباس زنانه از پوست زنده انسان بود، کشته شد و دختر نماینده کنگره آزاد شد.

شخصیت هانیبال

‌در فیلم the silence of the lambs هانیبال لکتر، با ذهنی فوق‌ العاده و ترفندهای وحشیانه خود، دو پلیس بدبخت را کشت. یکی از آن‌ها را از شکمش آویزان کرد و پوست صورت پلیس دیگر را روی صورت خود پوشاند تا وانمود کند که همان افسر پلیس (گروهبان پمبری)  ‌او را مجروح کرده‌است. لکتر از اسارت ‌می‌گریزد و به خطری برای جامعه تبدیل ‌می‌شود. فیلم با تماس‌ هانیبال لکتر و کلاریس استارلینگ به پایان ‌می‌رسد. هانیبال از او می‏‏‏‏‌پرسد که آیا هنوز در خوابش صدای ‌بره‌ها را ‌می‌شنود.

فیلم the silence of the lambs همه عناصر تشکیل‌دهنده یک رمان ترسناک پلیسی را دارد.

 

درباره‌ی horie

همچنین ببینید

فیلم برادران لیلا

معرفی و بررسی فیلم سینمایی برادران لیلا در سایت پوفیلمو

فیلم برادران لیلا داستان فرو افتادن خانواده‌ای آسوده‌خاطر را روایت می‌کند. در این خانواده‌ی رو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *