فیلم آتابای پنجمین فیلم بلند نیکی کریمی

فیلم آتابای یک درام عاشقانه است به کارگردانی و نویسندگی نیکی کریمی که هادی حجازی فر فیلمنامه آن را نوشته‌است. این فیلم محصول سال 1398 است. همچنین فیلم آتابای در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شدو پس از آن در آذر ماه 1400 در سینماهای ایران به اکران عموم درآمد.

این فیلم علاوه بر حضور در جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک 2021، نامزد دریافت سیمرغ بلورین در 5 بخش و همچنین فیلم برگزییده منتقدان و نویسندگاه ماهنامه فیلم اسفندماه 98 شد.

بازیگران فیلم آتابای

هادی حجازی فر در نقش کاظم(آتابای)

جواد عزتی در نقش یحیی

سحر دولتشاهی در نقش سیما

یوسفعلی دریادل در نقش پورکاظم

مه‌لقا می‌نوش در نقش سیمین

معصومه ربانی نیا در نقش جیران

فیلم آتابای به عنوان پنجمین اثر بلند نیکی کریمی به خاطر زبان ترکی با حواشی بسیاری مواجه شده‌است. نیکی کریمی با زبان ترکی کاراکترها در آن لوکیشن فضایی دوست‌داشتنی خلق کرده است. با پلان‌هایی که به تبعیت از سینمای کیارستمی لانگ شات‌هایی زیبا از طبیعت ثبت کرده‌اند. دشت‌های پهناور و رنگ‌های طلایی و سبز با موسیقی آرامش‌بخش حسین علیزاده.

مطالب سینمای جهان را در سایت پوفیلمو بخوانید.

خلاصه داستان فیلم آتابای

آتابای مردی میان سال به همراه پدر و خواهرزاده‌اش در روستایی در شهر خوی زندگی می‌کنند. او در گذشته دانشجوی دانشگاه هنرهای زیبای دانشگاه تهران بوده‌است که به علت شکست عشقی درست یک سال مانده به فارغ التحصیلی، ترک تحصیل کرده و به زادگاه خود بازگشت.

از طرفی او در رابطه‌اش با دوست قدیمی خود، یحیی، با مشکل رو به رو شده‌است. همچنین او به سیما علاقمند شده‌است. سیما دختر بزرگ خانواده‌ای است که آتابای کار ساخت ویلایشان را به عهده گرفته‌است. البته سرانجام عشق آنان نیز نافرجام است.

این فیلم در بخش‌های بهترین فیلم ، بهترین کارگردانی، بهترین نقش مکمل مرد، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری و بهترین موسیقی متن نامزد دریافت جایزه سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده‌بود.

فیلم آتابای عاشقانه‌ای جاافتاده و تلخ است.

درباره‌ی horie

همچنین ببینید

فیلم برادران لیلا

معرفی و بررسی فیلم سینمایی برادران لیلا در سایت پوفیلمو

فیلم برادران لیلا داستان فرو افتادن خانواده‌ای آسوده‌خاطر را روایت می‌کند. در این خانواده‌ی رو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *