معرفی فیلم August Osage county به کارگردانی جان ولز

“.Life is very long”

 

نمایشی که ما را با مسائلی روبه ‌رو می‌کند که می‌تواند مفهوم ازدواج و زندگی خانوادگی را  با بحران رو به رو کند. فیلم August Osage county بر داستان سه شاخه از یک خانواده در اوکلاهاما متمرکز است. این فیلم مورد تحسین بسیاری از سینماگران قرار گرفته‌است. همچنین توانست برنده جایزه پولیتزر 2008 و جایزه تونی شود.

نمایشنامه‌ تریسی لتس در دایره‌‌ای عالی در کنار «سفر طولانی روز در شب» اثر یوجین اونیل، «باغ وحش شیشه‌ای» اثر تنسی ویلیامز و «مرگ فروشنده» اثر آرتور میلر قرار دارد. در این فیلم مردم عادی را می‌بینیم که در نهاد خانواده و ازدواج با چالش‌های دلهره آور عشق، نفرت، نا امیدی، پشیمانی و امید دست و پنجه نرم می‌کنند. در فیلم August Osage county ما با احساسات خشم، رنجش و شرم که روابط را تهدید می‌کند، نیز روبه‌ رو می‌شویم.

داستان فیلم August Osage county

در صحنه آغازین فیلم august Osage county، بورلی (سم شپرد)، شاعر و معلم بازنشته، در حال مصاحبه با جانا (میستی آپهام)، یک زن بومی آمریکایی است. بورلی از او می‌خواهد ضمن انجام دادن کارهای خانه از همسرش (مریل استریپ) نیز مراقبت کند. در گرمای شدید ماه آگوست، ویولت (مریل استریپ)، به دفتر شوهرش می‌آید تا بانوی جوان را به سخره بگیرد. او موهایش را به دلیل شیمی درمانی سرطان دهان از دست داده است. ویولت زنی بسیار ناراضی است که با ناپدید شدن شوهرش بیشتر در افسردگی فرو می‌رود. نهایتا جسد بورلی پیدا می‌شود؛ او خودکشی کرده‌بود.

شخصیت‌های فیلم

سه دختر این زوج برای تشییع جنازه به خانه خانوادگی‌شان بازمی‌گردند. همه آن‌ها از 30 سال ازدواج پر تنش والدینشان به شدت آسیب دیده‌اند. آیوی (جولیان نیکلسون) تنها دخترشان است که سعی کرده از مادرش مراقبت کند اما در ازای آن مدام مورد انتقاد قرار می‌گیرد، به نظر می‌رسد او تمایلی به ازدواج ندارد. ویولت این را نشانه‌ای از شکست آیوی به عنوان یک زن می‌داند. در نهایت، رابطه عاشقانه پنهانی این دختر خجالتی همراه با افشاگری بزرگ در مورد گذشته او فاش می‌شود.

باربارا (جولیا رابرتز)، بزرگترین دختر ویولت به همراه همسرش بیل (ایوان مک گرگور) و دختر 14 ساله اش جین (ابیگیل برسلین) وارد خانه می‌شود. در تمام طول فیلم august Osage county باربارا مدام نگران است. بازگشت به خانه دوران کودکی‌اش، همه رفتارهای پرخاشگرانه او و خاطرات قدیمی دعوا با مادرش را زنده می‌کند. وقتی ویولت افراد خانواده را محکوم می‌کند باربارا تنها کسی است که می‌تواند با ویولت وارد جنگ شود.

کارن (جولیت لوئیس)، معمولا برای عشق به گزینه‌های نامناسبی نگاه کرده و اکنون با استیو (درموت مولرونی)، دلال لذت‌جو و زن‌دوست فلوریدا نامزد کرده است.

همچنین برای تشییع جنازه بورلی، متی فای (مارگو مارتیندیل)، خواهر ویولت نیز حضور دارد. حاصل ازدواج او با چارلز (کریس کوپر) یک پسر مضطرب اجتماعی به نام چارلز کوچولو است. این ازدواج سال هاست که به لطف انتقادهای بی‌امان و تحقیر پسرشان توسط متی فای از هم پاشیده است.

کارگردانی فیلم August Osage county

جان ولز این درام خشن را با درگیری‌ها، افشاگری‌ها، انتقادات شرم‌آور و جنگ‌های لفظی که تبدیل به واکنش فیزیکی می‌شود کارگردانی کرده است. یکی از صحنه‌های مشاجره در طول مراسم شام است که با دعای پر حاشیه چارلز به هرج و مرج ختم می‌شود. مریل استریپ در نقش شاداب ویولت وارد بحث می‌شود و از استعداد بازیگری باورنکردنی خود برای انتقال خشم، سرکشی‌ها و حملات بی‌رحمانه و برانگیختن احساس ترحم نسبت به خود استفاده می‌کند.

فیلم august Osage county

مضامین فیلم August Osage county

درفیلم august Osage county مضامین زیادی مربوط به ازدواج و زندگی خانوادگی وجود دارد.

همچنین صحنه‌های زیادی از شرمندگی در این فیلم وجود دارد. ویولت که در خانواده پدری‌اش مورد آزار و اذیت و انتقاد قرار گرفته بود، تعمدانه به تحقیر نزدیکترین افراد زندگی خود می‌پردازد. او با تمام دخترانش سر جنگ دارد. سر میز شام، ژان توضیح می‌دهد که چرا گوشت نمی‌خورد با این تعبیر که نمی‌خواهد از ترسی که حیوانات قبل از ذبح احساس می‌کنند تغذیه کند. چارلز این ایده را به سخره می‌گیرد و سپس به تحقیر او به عنوان یک فرد بی ارزش می‌پردازد.

فیلم August Osage county برای هر کسی که شرمساری را تجربه کرده باشد یا شاهد آن بوده، آزاردهنده خواهد بود. متاسفانه برخی آن را به عنوان یک فیلم کمدی می‌شناسند! این فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین کمدی گلدن گلوب از سوی مطبوعات خارجی هالیوود شده‌ بود.

مطالب سینمایی را در پوفیلمو دنبال کنید.

درباره‌ی horie

همچنین ببینید

فیلم برادران لیلا

معرفی و بررسی فیلم سینمایی برادران لیلا در سایت پوفیلمو

فیلم برادران لیلا داستان فرو افتادن خانواده‌ای آسوده‌خاطر را روایت می‌کند. در این خانواده‌ی رو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *