فیلم پدر خوانده و مافیای دون کورلئونه

یکی از بزرگترین فیلم‌های کلاسیک آمریکایی قرن بیستم، پدرخوانده، به کارگردانی افسانه‌ای فرانسیس فورد کاپولا می‌باشد. فیلم پدر خوانده یا Godfather برگرفته از رمانی با همین عنوان از ماریو پوزو می‌باشد. البته موثرترین فیلمی است که “جنایت سازمان یافته” را نشان می‌دهد.

ژانر مافیایی/گانگستری در فیلم پدر خوانده

فیلم پدر خوانده از زمان اکران در سینماها در سال 1972، طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است که منجر به سه گانه “پدرخوانده” با قسمت های دوم و سوم شد که هر دو در سال‌های بعد اکران شدند. کتابخانه کنگره به دلیل اهمیت فرهنگی و تاریخی آن در سال 1990 آن را در فهرست آثار ملی ایالات متحده حفظ کرد.

فیلم پدرخوانده نامزد بسیاری از چهار جایزه اسکار شد و آن را از خود کرد همچنین موفقیت چشم گیری در گیشه‌ها داشت. جوایز اسکار شامل “بهترین بازیگر مرد” برای مارلون براندو و “بهترین فیلم”.

“پدرخوانده” علاوه بر افزودن به حرفه افسانه‌ای براندو، آل پاچینو جوان و رابرت دووال بسیار با استعداد را نیز به هالیوود معرفی کرد. با شبیه سازی “پنج خانواده” نیویورک که در قرن بیستم بر مافیای ایتالیایی تسلط داشتند، خانواده کورلئونه به رهبری دون ویتو کورلئونه، به عنوان “پاریس” شناخته می شوند و با سایر خانواده‌های جنایتکار در تضاد هستند.

در طول فیلم ویتو کورلئونه، با بازی مارلون براندو، مانند رئیس اوباش اصلی عمل می‌کند که حیله گری و زیرکی، او را تا به امروز به یک شخصیت بسیار قابل نقل تبدیل کرده است که به بخشی از فرهنگ عامه آمریکایی تبدیل شده است.

خلاصه داستان فیلم پدر خوانده

در فیلم پدرخوانده، ویتو را می‌بینیم که به پایان سلطنت خود به عنوان رئیس خانواده نزدیک می‌شود و به دنبال جانشین نهایی خود است. ویتو دارای سه پسر است: اولی سانی که بزرگترین است. سانی کاراکتری است بشدت عصبی و غیر آینده نگر.

فردو فرزند وسط است و یک زن دوست مداوم است. فردو که نه قابل اعتماد است و نه باهوش، اغلب در کنار نگه داشته می‌شود. همچنین به دلیل نداشتن حیله و زیرکی، فرد مناسبی برای هدایت خانواده نیست. مایکل، جانباز ارتش ایالات متحده و کوچکترین فرزند ویتو کورلئونه، بسیار معصوم نشان داده شده است و اغلب خواستار اجتناب از مسائل خانوادگی است.

با این حال، همانطور که بینندگان فیلم پدر خوانده یا Godfather می‌توانند بفهمند و تفسیر کنند، یک خانواده مافیایی همه را عمداً درگیر کار خود می‌کنند. یکی از بهترین جنبه‌های پدرخوانده، مشاهده تغییرات در رفتار مایکل است. همچنین مسئولیت‌ها و وظایف بیشتری را به عنوان کورلئونه و پسر ویتو به عهده می‌گیرد. از دست دادن معصومیت او و تبدیل مایکل از جانباز با ارزش ارتش ایالات متحده به رئیس حیله‌گر و بی رحم مافیا، نقطه قوت این فیلم بی نظیر است.

رابطه ویتو و مایکل

رابطه ویتو و پسرش، مایکل، بسیار عجیب است زیرا ویتو از مایکل انتظارات زیادی دارد، این در حالی است که مایکل در میان برادران باهوش ترین است. یک صحنه بسیار عالی در فیلم وجود دارد که در آن ویتو و مایکل در حال بحث درباره درام از جنگ بین “پنج خانواده” هستند. ویتو از مایکل دلگیر است که درگیر کار مافیایی شده است زمانی که انتظار داشت پسرش به جای “فرماندار کورلئونه”، “شهردار کورلئونه” شود. مایکل با نگاهی مصمم به پدرش گفت: “ما به آنجا می‌رسیم‌، پدر. ما به آنجا می‌رسیم. ”

استراتژی سان تزو در خانواده کورلئونه

این داستان در مورد یک خانواده پیچیده، پدران و پسران، ماهیت انسان و عطش قدرت و احترام است. اگرچه فیلم پدرخوانده فرانسیس فورد کاپولا (1972) با خط مافیایی خانواده کورلئونه مخاطبان را مجذوب خود می‌کند، اما به طرز شگفت انگیزی نظریه پردازی نظامی دوران چین باستان به نام سان تزو را در استراتژی شخصیت اصلی آن، مایکل کورلئونه، می‌بینیم. در خارج از شهر نیویورک، خانواده کورلئونه در ابتدا تحت هدایت پدرخوانده ویتو کورلئونه، با کمک مشاورش تام هاگن فعالیت می‌کنند. سه پسر ویتو؛ سانی، فردو و مایکل، همه دارای شخصیت‌های متضاد و دیدگاه‌های متفاوت برای آینده خانواده هستند، که در لحظه حال فیلم، با قمار غیرقانونی و فساد سیاسی درگیراند.

در پوفیلمو بهترین آثار سینما را دنبال کنید.

چهار خانواده دیگر برای کنترل و قدرت بر شهر نیویورک رقابت می‌کنند و مایکل کورلئونه به طور غریزی در پاسخ به تهدیدهای مداوم آن‌ها استراتژی جنگ سان تزو را به آنان نشان می‌دهد. پیروزی نهایی و تسلط کامل بر چهار خانواده دیگر نتیجه مستقیم تأثیر سان تزو است.

تفاوت مایکل و سانی

مایکل با تصمیم گیری آرام و منطقی خود در مورد مسائل آشفته خانوادگی، پیرو توصیه سان تزو در مورد “استفاده از نظم در مقابله با بی نظمی، استفاده از آرامش در برخورد با هیاهو” می‌باشد که بیشتر شبیه ویتو است. مایکل صبورتر از سانی است، زیرا “پس از 20 سال ارزیابی را انجام می‌دهد” و مستحق تأیید سان تزو است. او قبل از پاسخگویی، تمام 21 زاویه یک وضعیت را در نظر می‌گیرد. رفتار مایکل الهام گرفته از ویژگی رهبران سان تزو است، زیرا “تجارت ژنرال آرام و مخفی، عادلانه و منظم است”. رهبری نابغه او “تاکتیک های [خود] را تکرار نمی‌کند، اما به آن‌ها پاسخ می‌دهد. ” در مقابل، سانی فقط با خشونت پاسخ می‌دهد.

درباره‌ی horie

همچنین ببینید

فیلم برادران لیلا

معرفی و بررسی فیلم سینمایی برادران لیلا در سایت پوفیلمو

فیلم برادران لیلا داستان فرو افتادن خانواده‌ای آسوده‌خاطر را روایت می‌کند. در این خانواده‌ی رو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *