سایت IMDb مرجع فیلم و سریال‌های خارجی

سایت IMDb پایگاه داده آنلاین است که شامل اطلاعات و آمار مربوط به فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی و بازی‌های ویدئویی و دیگر متعلقات عرصه سینما می‌باشد. این اطلاعات می‌تواند شامل لیست بازیگران و اعضای گروه، تاریخ اکران فیلم و اطلاعات گیشه، خلاصه داستان، تریلر، بیوگرافی بازیگران و کارگردان و سایر موارد باشد.

اگر می‌خواهید بدانید IMDb چیست پوفیلمو را بخوانید.

اطلاعات مربوط به سایت IMDb

اطلاعات مربوط به IMDb از منابع مختلفی مانند فیلمسازان، استودیوهای فیلمسازی، اعتبارات روی صفحات و سایر منابع رسمی تهیه می‌شود. با این حال، بسیاری از اطلاعات از خود کاربران سایت IMDb است که می‌توانند حقایق را در قالب ویکی ارسال کنند. برخلاف سایت‌های ویکی، IMDb همیشه قبل از اینکه آنلاین ظاهر شود احراز هویت می‌کند اگرچه خطاهایی هم وجود دارد اما وب سایت به کاربران امکان می‌دهد تا اشتباهات احتمالی را گزارش کنند تا بتوان آن‌ها را برطرف کرد.

کاربران همچنین می‌توانند در نظردهی فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی را در مقیاس یک تا ده شرکت کنند، سپس از آن‌ها برای ایجاد میانگین وزنی از نظرات کاربران برای نمایش در صفحه فیلم یا نمایش تلویزیونی استفاده می‌شود. این رتبه بندی‌ها برای تهیه فهرست فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی در سایت IMDb با برترین رتبه‌ و پایین ترین رتبه استفاده می‌شود.

IMDb برای اولین بار در سال 1990 توسط Col Needham، برنامه نویس رایانه، به عنوان گروهی از اسکریپت‌ها منتشر شد. این وبسایت به کاربران اجازه می‌داد لیستی از اعتبارات فیلم را که با کمک گروه USENET تهیه شده بود، جستجو کنند. در سال 1998، پایگاه داده اینترنت فیلم Ltd. زیرمجموعه آمازون شد تا بتواند از آن به عنوان راهی برای تبلیغ فیلم‌ها و DVDهای خود استفاده کند.

فعالیت‌های سایت IMDb

در سال 2002، IMDb خدمات اشتراک پولی خود را برای متخصصان عرصه فیلم، Imbros، راه اندازی کرد. IMDbPro به بازیگران، کارگردانان و سایر متخصصان اجازه می‌دهد تا صفحه خود را در سایت IMDb خود را مدیریت کرده، رزومه خود را بارگذاری کنند. همچنین به اطلاعات گسترده تری دست یابند که در نسخه رایگان وب سایت موجود نیست.

علاوه بر وب سایت IMDb، این شرکت یک برنامه تلفن همراه ارائه می‌دهد که در دستگاه‌هایiOS ،Android و Amazon Kindle Fire موجود است. این وب سایت به اکثر زبان‌های دنیا ترجمه شده است.

پایگاه داده فیلم‌های اینترنتی بیش از 100000 فیلم را پوشش می‌دهد و شامل بیش از یک میلیون و نیم لیست فیلم و بازیگران، تهیه کنندگان، کارگردانان در ارتباط با ساخت فیلم است. خلاصه داستان، نام شخصیت‌ها، رتبه بندی فیلم‌ها، سال‌های اکران، نقل قول‌ها، موسیقی متن، شرکت‌های تولید کننده، توزیع کنندگان، عوامل جلوه‌های ویژه، زبان‌ها، نقدها‌، اطلاعات مربوط به اسکار، و مسائل دیگرسینما.

سابقه قبل از وب سایت

IMDb از یک لیست روی کاغذ به عنوان سرگرمی توسط یکی از طرفداران فیلم انگلیسی Col Needham در اوایل سال 1987 شروع شد. بسیاری از طرفداران چنین لیست‌هایی را حفظ کردند. IMDb با انتشار یک پست از Usenet باعنوان “آن چشم‌ها” در مورد بازیگران زن با چشمان زیبا شروع به فعالیت کرد. آن‌ها به دیگران با علایق مشابه با توضیحات اضافه و لیست‌های مختلف سینمایی خود پاسخ دادند. نیدهام، برنامه‌نویس حرفه‌ای که به رسانه‌های تصویری وابسته نبود؛ در 17 اکتبر 1990 یک بسته نرم افزاری ساده را به گروه خبری USENET rec.arts.movies ارسال کرد. او به دیگران اجازه می‌داد فیلم اصلی را بسازند و جستجو کنند. طرفداران فیلم شروع به جمع آوری داده‌ها در گروه خبری Usenet rec.arts.movies کردند.

بعد از وبسایت

نیدهام بلافاصله “لیست بازیگران” (مرد) را شروع کرد، در حالی که دیو نایت “لیست کارگردانان” را آغاز کرده‌ بود و اندی کریگ “THE LIST” را که بعداً به “لیست بازیگران” تغییر نام داد، به عهده داشت. هر دو لیست محدود به بازیگران و سینماگران زنده بودند، اما بلافاصله افراد بازنشسته نیز اضافه شدند. بنابراین Needham به صورت جداگانه “لیست بازیگران/بازیگران مرده” را شروع کرد. درنهایت هدف این بود که در سایت IMDb لیست‌ها تا حد ممکن فراگیر شوند. در اواخر سال 1990، این فهرست‌ها تقریباً شامل 10000 فیلم و سریال تلویزیونی مرتبط با بازیگران مرد و بازیگران زن در آن دوران بود.

درباره‌ی horie

همچنین ببینید

فیلم برادران لیلا

معرفی و بررسی فیلم سینمایی برادران لیلا در سایت پوفیلمو

فیلم برادران لیلا داستان فرو افتادن خانواده‌ای آسوده‌خاطر را روایت می‌کند. در این خانواده‌ی رو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *